Sähköalan opiskelu lukion jälkeen, miksi amista pidetään helppona?
Sähköalan opiskelu aika alkuvaiheessa ja täytyy sanoa tästä vauhdista millä fysiikkaa mennään eteenpäin, että lukiossa oli helpompaa. Tässä ei tietenkään auta yhtään että opiskelu käydään etänä. Ei tämä kyllä mitään löysäilyä todellakaan ole. Amiksessa ehkä on löysempiäkin linjoja kuin tämä, mutta tämä on ainakin itselleni ollut yllätys mitä vauhtia vaaditaan. Käytännössä ei tällä hetkellä jää vapaa-aikaa ollenkaan, kun kaikki illat ja viikonloputkin on pakko käyttää opiskeluun että pysyy tahdissa.
Kommentit (13)
Minulle amis oli paljon vaikeampi kuin lukio, jonka pääsin läpi kohtuullisin paperein laittamatta tikkuakaan ristiin. En tehnyt ikinä läksyjä kotona, en lukenut kokeisiin, en kirjoittanut muistiinpanoja jne.
Miksi menitte lukion jälkeen amikseen?
Mukava nähdä, että joku opiskelee alaa, mikä pitää systeemin käynnissä. Toisin on näillä yliopiston neideillä, kun valmistuvat suoraan työttömiksi.
Onko amis ammattikoulu vai ammattikorkeakoulu?
Vierailija kirjoitti:
Amiksen opeilla pääsee hyväpalkkaisiin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti on.
Ne joiden mielestä ams on helppo eivät ole koskaan opiskelleet siellä ainakaan tavoitteellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Korkeakoulut ei kiinnosta, pidän suorittavista ja fyysisistä töistä.
Vierailija kirjoitti:
...kävin ilta-amiksessa sähköarskaksi zdn jälkeen kun olin jo AMK-inssi (elektroniikka) ja DI (sähkövoimatekniikka).
Siksi koska mä halusin ja pystyin. Yllätyksekseni opin uusia juttuja automaatioasennuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsen tämän tutkinnon perheyrityksen pyörittämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ammattikoulu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...kävin ilta-amiksessa sähköarskaksi zdn jälkeen kun olin jo AMK-inssi (elektroniikka) ja DI (sähkövoimatekniikka).
Siksi koska mä halusin ja pystyin. Yllätyksekseni opin uusia juttuja automaatioasennuksissa.
Tuntuu oikeastaan aika hullulta että voi mennä suoraan amk:hon opiskelemaan lukiosta tätäkin alaa. Ei lukiosta saa tähän oikein mitään pohjaa.
Itsekin olin yllättynyt lukion jälkeen kun pakollisten tehtävien määrä amiksessa oli sellainen, joutu oikeasti tekemään ihan erilailla tehtäviä kuin lukiossa.