Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työllistämistoimenpiteistä epäonnistuneimmat?

Vierailija
16.03.2021 |

Nyt, kun sain tietää kuuluvani työllistymisen kuntakokeiluun, odottelen kiinnostuneena kaupungin käsityksiä minulle sopivista työllistymistoimista. Ajattelin, että olisi kiva ("kiva") kuulla, millaisia älynväläyksiä näissä asioissa on aikaisemmin saatu.

Millaisia epäsopivia tai muuten vain outoja tukityöllistämistehtäviä olette nähneet tai kuulleet? Minulla ei vielä ole omia kokemuksia, mutta kohta varmasti alkaa olla.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ne kokeilut, joissa täytyy tehdä samaa työtä varsinaisten työntekijöiden kanssa, mutta "palkkaa" saa vain 9€ per päivä. Loputtomat CV-kurssit, joilla ei saa edes kritisoida opettajan osaamista, vaan täytyy kiltisti laatia tylsä ja vanhanaikainen CV open mieliksi.

Vierailija
2/5 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki massana kaikille tarjottavat.

Nämä työtarjoukset, eli jollain sinne päin otetulla hakusanalla lähetetyt pakkohakemispaikat. Työnantajallekin pelkkää kiusaamista.

Määräaikaissoitot työttömille, ei mitään hyötyä.

Pupu- ja CV-kurssit. Jokaiselta pitäisi katsoa CV heti työttömyyden alussa ja vain jos sen kanssa on ongelmia, pitäisi tarjota laadukasta CV-kurssia. Muille ne ovat täyttää turhuutta.

Tuota samaa on myös yksityisellä. Menin outplacementiin tuhlaamaan entisen työnantajan rahoja ja konsultti osasi sanoa minulle vain "kyllä näillä papereilla saa töitä!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilu on pahin 9 e orjuuksista. Jopa puolivuotta töitä ilman palkkaa. Työnantajalle se on ihan paras systeemi. Saa ilmaisen tekijän ja 10 e per päivä rahaa tekijästä.

Vierailija
4/5 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni on hyvin suuri ongelma kaikki ne erityisesti hyödyttömät toimet joihin käytetään yhtä henkilöä kohti enemmän verorahoja kuin kyseinen henkilö saisi tukina vuoden työttömyyden aikana.

Vierailija
5/5 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain tänään ilmoituksen, että olen osallisena kuntakokeilussa. Saa nähdä mitä minulle keksivät, kun teen kumminkin osa-aikatöitä. Jättävätköhän samalla tavalla rauhaan mitä työkkärikin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi