Puolet toimistosta istuu tyhjänpanttina mutta etätöihin ei pääse, mikä järki?
Firman myynti on koronan vuoksi hidastunut ja työtahti löystynyt. Itse tiedän, ettei mulla ole mitään tekemistä koko viikoksi - jos jotain tulee, ne on parin minuutin ei-kiireellisiä hommia.
Koko toimisto niistelee ja yskii täällä kilpaa samalla kun puolet työntekijöistä istuu vaan pyörittelemässä peukaloitaan, kun tekemistä ei vaan yksinkertaisesti ole. Etätyömahdollisuutta ollaan kyselty, mutta se ei kuulemma sovi vaan täällä on istuttava periaatteen vuoksi. Samalla pomo on raivoaa täällä parin päivän välein, että vapaa-ajalla ei sitten ole kenelläkään asiaa yhtään minnekään, koska jos yhdelle työntekijälle tulee korona, on laitettava koko firma tuotantopuolineen kiinni siksi aikaa, että kaikki työntekijät on testattu. Ilmapiiri koko lafkassa on ollut jo pitkään inhottava.
Tuohon voisi tietysti auttaa se, että ainakin "turhat" duunarit tekisivät töitä kotoa käsin, mutta kun periaate. Mikä ihmeen järki tässä on. Sori pakko avautua, tässä peukaloiden pyörittelyssä hajoaa pää.
Kommentit (11)
Miksi ei lomauteta, jos töitä ei oikeasti ole ja etänä ei voi tehdä? Itse ottaisin mieluummin lomautuksen, niin ei tarvitsisi raahautua työpaikalle, altistua mahdolliselle sairaudella ja pyörittää peukaloita, vaan voisi kotona tehdä mitä haluaa.
Mitä järkeä on siirtää etätöihin jos töitä ei ole? Pitäisikö työantajan maksaa sinulle palkkaa, siitä että makoilet kotisohvalla?
Mitä töitä te siellä etänä sitten tekisitte?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei lomauteta, jos töitä ei oikeasti ole ja etänä ei voi tehdä? Itse ottaisin mieluummin lomautuksen, niin ei tarvitsisi raahautua työpaikalle, altistua mahdolliselle sairaudella ja pyörittää peukaloita, vaan voisi kotona tehdä mitä haluaa.
Täältä on lomautettu jo ns. tarpeettomat työntekijät, lomautukset iskivät lähinnä tuotantopuolen työntekijöihin ja toimistolta lomautettiin kaksi. Me, jotka jäätiin jäljelle, ollaan firman kannalta ns välttämätöntä väkeä, esim. itselläni on loppu- ja alkukuusta paljon tärkeää hommaa mutta työmäärän pienennyttyä saan hommani tehtyä kuun ensimmäisen ja viimeisen viikon aikana ja muuten ei sitten ole mitään hommaa.
Olen samaa mieltä, turhauttaa tämä turhaan altistumaan tuleminen ilman mitään varsinaista syytä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on siirtää etätöihin jos töitä ei ole? Pitäisikö työantajan maksaa sinulle palkkaa, siitä että makoilet kotisohvalla?
Mitä järkeä on istuttaa koko porukkaa toimistolla, kun töitä ei ole? Eihän tässä missään ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on istuttaa koko porukkaa toimistolla, kun töitä ei ole? Eihän tässä missään ole mitään järkeä.
Mitä se etäily tähän auttaisi? Teidät pitäisi (työantajan kannalta) lomauttaa osaksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se etäily tähän auttaisi? Teidät pitäisi (työantajan kannalta) lomauttaa osaksi aikaa.
Sekin kelpaisi mulle, mutta ei ole työnantajan mielestä vaihtoehto, kun tämä on hänelle periaateasia.
Ihan sama tilanne. Ottaisin lomautuksen vastaan riemusta kiljuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin kelpaisi mulle, mutta ei ole työnantajan mielestä vaihtoehto, kun tämä on hänelle periaateasia.
Hän varmaan ajattelee, että saa teistä edes jotain irti, siis sen että raahaudutte paikalle, sen sijaan että tekisitte omia juttujanne kotona, jos ei kerran ole työtä tehtäväksi. Onhan tuossa epäloogisuutta.
Kohta tulee teille irtisanomiset ja lomautukset. Sitten pääset pois toimistolta.