Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelastavatko sinunkin lapsiperhearjen pakastevihannespussit ja uuniruuat?

Bluberryh
13.03.2021 |

Siis juuri pakaste Finduksen herkkuvihannes pussin heitettyäni kiehuvaan veteen mietin kerta kerran jälkeen kuinka ne pelastaa mun hetkellisen laiskuuden iskiessä päivällisen lapsille joka vielä kuitenkin hyvän maun lisäksi, terveellinenkin. Toivon näin liikunta-alan ja hammashoidon ihmisenä todella, että vanhemmat jaksaisivat miettiä mikä arkiruoka, sen valmistaminen auttaa heitä jaksamaan pikkulapsiarjen etenkin jos on suuri perhe. Nämä pienet valinnat vaikuttaa lapsesi elämään pitkälle, usko pois.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kyllä mä olen sen safkan tehnyt alusta alkaen itse. Meal prepping on avainsana.

En tiedä mitä laiskuutta sä tarkoitat, koska jos on kerran muksuja tehny ni on niistä pidettävä huolta.

Vierailija
2/9 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakastevihannekset on 6/5 ihan sinkuillekin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Meillä pelasti mies joka laittaa ruokaa.

Vierailija
4/9 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä juurikaan kaupan pakasteita.

Kasvikset saa kesällä omasta maasta ja osan pakastan itse. Osasta teen kasviskastikkeita joita käytän ruuanlaitossa.

Uuniruokia tietty tehdään paljon ja myös pataruokia

Vierailija
5/9 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on selkeästi sissimainontaa. Ilmiannettu

Vierailija
6/9 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ei suostu syömään laatikkoruokia eikä keittoja ja terveydenhoitaja valittaa, jos ei painoa tule tarpeeksi. Perheessä toinen vanhempi työttömänä mikä rajoittaa ruokabudjettia.

Kun lapset joskus muuttaa pois kotoa, voin syödä vaikka kinkkukiusausta ja lihakeittoa tyytyväisenä.

Vierailija
7/9 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, olen ollut laiska ennen lapsiakin enkä ole erityisesti reipastunut kolmen lapsen myötä tekemään ruokaa. Meidän arjen pelastaa napostelu. Pöydällä on siis omppuja, baskuja, pähkinöitä, rypäleitä jne ja niitä saa nappailla nälän yllättäessä kunhan syö siististi. Hyvin usein en jaksa laittaa ruokaa, mies kyllä silloin tällöin. Tänään pistin kyllä lohta folioossa uuniin, suolat vain päälle. Sitten rouskutettiin porkkanat, itseltä en aina edes kuori enkä kyllä kuorinut ennen lapsiakaan, en ole uupunut, näin mä vaan syön. Me vaan paiskotaan lautaselle sitä mikä hyvältä tuntuu ja terveinä on pysytty. Ja hoikkina ja hyvähampaisina, sehän tietysti kaiken a ja o nykyään on.

Vierailija
8/9 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä tuollaisia.

Lohikiusausta olen joskus ostanut lapsille. Itse olen kala-allergikko ja kalaruokien kokkaaminen tökkii.

Vierailija
9/9 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, olen ollut laiska ennen lapsiakin enkä ole erityisesti reipastunut kolmen lapsen myötä tekemään ruokaa. Meidän arjen pelastaa napostelu. Pöydällä on siis omppuja, baskuja, pähkinöitä, rypäleitä jne ja niitä saa nappailla nälän yllättäessä kunhan syö siististi. Hyvin usein en jaksa laittaa ruokaa, mies kyllä silloin tällöin. Tänään pistin kyllä lohta folioossa uuniin, suolat vain päälle. Sitten rouskutettiin porkkanat, itseltä en aina edes kuori enkä kyllä kuorinut ennen lapsiakaan, en ole uupunut, näin mä vaan syön. Me vaan paiskotaan lautaselle sitä mikä hyvältä tuntuu ja terveinä on pysytty. Ja hoikkina ja hyvähampaisina, sehän tietysti kaiken a ja o nykyään on.

Millähän perusteella nyt miinusta napsahti? Sillä kun en käytä pahanmakuisia pakastevihanneksia vaan syödään tuoreita kasviksia? Meidän ruoat on hyvin vaivattomia ja voi ei! Korvaamme joskus aterioiden suunnittelun vaivan syömällä välipaloja. (Yhteisen) Ajanpuutteesta kärsivälle suosittelen silti vaikka ei vissiin saisikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi