Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita reseptivapaita kokkeja?

Vierailija
13.03.2021 |

Vuosikausia tuskailin ruuanlaiton kanssa "reseptejä" ja outoja aineksia etsien, puutteita harmitellen ja ainesmääriä mittaillen.
Nyt olen käytännössä vapauttanut itseni "resepteistä" täysin.
En ole mikään pro, mutta kovasti saan vierailtani kehuja.
Konsistenssi ei ole aina täydellinen mutta mitään ei ole jäänyt syömättä.
Voimakkaita mausteita pitää käyttää hillitysti ja liisteröitymistä vältellä.
"Reseptejä" toki selailen ideoinnin pohjaksi, aikomattakaan niitä orjallisesti noudattaa.
Suosittelen pipon löysäämistä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matemaatikkona olen naureskellut samaa.

Jo sadasta raaka-aineesta pystyisi tekemään miljoona permutaatiota, miksi tyytyä sataan ;-)

Vierailija
2/11 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Hyvin on mennyt ilman Valiumiakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä yksi onnellinen, itse ruokia kehittelevä, aineksista, joista pidän, ennakkoluulottomia yhistelmiä tekevä!

Hirveän kivaa ja palkitsevaa:)

Vierailija
4/11 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi. En ole koskaan osannut noudattaa reseptejä. Kokkailen luovasti ja pipo erittäin löysällä. Onneksi teen ruokaa vain itselleni, niin ei tarvitse ottaa valituksia vastaan.

Välillä ruoka on hyvää, toisinaan syötävää ja silloin tällöin syömäkelvotonta.

Vierailija
5/11 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harakka huttua keittää

hännällänsä hämmentää,

käyttää sulkakämmentään ja

bentsot sekaan heittää.

Vierailija
6/11 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus hieman huvittaa nämä "voi ei, ohjeessa sanotaan voita ja mullon vaan leivontamargariinia, mitäs nyt" -tyypit. Minulla ei ole koskaan mennyt sormi suuhun jos jotain puuttuu, sitten vaan luovuus peliin ja jännitetään lopputulosta. Noh, jokainen tekee tavallaan.

Vierailija
7/11 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokkaillut aina pääsääntöisesti ilman reseptejä. Jos kokeilen jotain täysin minulle uutta, usein monia ainesosia sisältäviä aasialaisia ruokia, saatan tehdä ensimmäisen kokeilun reseptin mukaan. Kokemus on kuitenkin opettanut, että mausteita saa laittaa rutkasti enemmän, kuin ohjeessa lukee.

Vierailija
8/11 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin onnistuu silmämääräisesti ja maistaen välillä onnistuvan. Niin taikinat, laatikot kuin keitotkin. Tosin oon pitkään jo harjotellut. Jotkut aineet tai mausteet ei kerta kaikkiaan sovi joittenkin kanssa. Tai ne reagoi huonosti tai vielä huonommin.

Vierailija
9/11 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa nämä reseptit missä 400g jauhelihaa tulee suunilleen puoli teelusikallista mustapippuria ja yksi valkosipulin kynsi. Eiköhän se ole silloin sama kun jättää laittamatta kokonaan. Ei tietenkään liiallisuuksia mutta kuitenkin kohtuudella että saa makua.

Vierailija
10/11 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipomisessa noudatan tarkemmin reseptejä, ruoanlaitto menee mutulla.

Vierailija
11/11 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keitin tänään kanamunia ja eilen lämmitin purkkihernesoppaa. Huomenna ehkä lämmitän mikrossa lenkkimakkaraa. Eipä sitä poikamieskään reseptikirjoja tarvitse.