Miksi leipäjonossa jaetaan nykyään niin paljon silliä?
Käyn 2-3 kertaa viikossa leipäjonossa, ja viime viikkojen aikana olen saanut joka kerta vähintään purkillisen ja parhaimmillaan/pahimmillaan jopa 3 purkkia silliä. Useimpien purkkien päiväys on vasta kesällä. Tietääkö kukaan, miksi silliä on tullut niin paljon jaettavaksi ja milloin tämä sillipiina oikein loppuu? En voi sietää sillin makua, joten odotan kovasti sitä milloin sillin sijaan saa taas lihaa ja muuta syömäkelpoista.
Kommentit (12)
Kaupasta kun ostat ruoat omalla rahalla, niin silloin ei tarvitse valittaa siitä, mitä sinulle annetaan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaupasta kun ostat ruoat omalla rahalla, niin silloin ei tarvitse valittaa siitä, mitä sinulle annetaan ilmaiseksi.
On ikävää laittaa joka viikko monta purkkia silliä roskiin.
Mäkin olen saanut viime aikoina silliä. Asun Turun seudulla, entä te muut?
Sama täällä! Jopa kolme purkkia kerralla, päiväykset vasta kesällä. Itse en silliä syö mutta annan ne eteenpäin.
Turun seudulla minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen saanut viime aikoina silliä. Asun Turun seudulla, entä te muut?
Pirkanmaalla.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä! Jopa kolme purkkia kerralla, päiväykset vasta kesällä. Itse en silliä syö mutta annan ne eteenpäin.
Turun seudulla minäkin.
onko se taas sitä ruotsalaista silliä? sen verran vaan tiedoksi että kerran olin pakkotyössä siellä urpojen kierrätyskeskuksessa Turussa mikä sen nimi on taas, siellä jaettiin silliä paljon työntekijöillekin, sitten sanoin, että oletteko ajatelleet että "nää sillit on tässä pöydällä LÄMPIMÄSSÄ?" -ja olleet ties kuinka monetta päivää." - ei kukaan ollut tietenkään tullut ajatelleeksi, kukapa sielläpäin osaisi ajatella, no eräs myyjä sitten sanoi että "ilmanko ne maistui niin oudolle"
no roskiinhan ne kaikki paketit piti laitta kun urpot ei tajunneet pitää silliä jääkaapissa.
että sitä samaa silliä varmaan taas!
antakaa vaan turkulaisille lisää sitä vanhentunutta silliä, päästään pian koko maakunnasta eroon!
Olen saanut Helsingissä monta purkkia jotain ällöä silliherkkua. Hyi yäk. Pelkkä hajukin oksettaa.
leipäjonosta ruokansa hakevien halutaan varmaan kuolevan johonkin suolamyrkytykseen
Vierailija kirjoitti:
Eli köyhät syököön vaikka käpyjä, jos niitä jaetaan jossain ilmaiseksi, kunhan ei vaan valita?
Miksikö? Koska ollaan sillin myyntikausien välissä. Silliä ostetaan lähinnä 2 x vuodessa, joulupöytään ja keskikesällä varsinkin juhannuksena. Keväällä ja syksyllä harva syö silliä ja kaupoilla on niitä liian paljon.
Silliä on täälläkin ollut tosiaan. Päiväys joskus kuukausien päästä.