Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suojaako koronarokote vain sen saajaa?

Vierailija
12.03.2021 |

Eli silti voi tartuttaa muita?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näinhän ne lääkkeet tuppaa tekemään, että suojaavat vain ottajaansa. Taidat olla vähän yksinkertainen.

Vierailija
2/10 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteen saanut voi sairastua koronaan. Saa kaiken todennäköisyyden mukaan taudin lievänä, jopa oireettomana. Voi siis tartuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin juuri sitä lähinnä, että onko minulla mahdollista sairastua jos saan rokotteen. Tai että olenko ns oireeton levittäjä? Pitääkö minun sitten testauttaa itseäni jatkuvasti?

Vierailija
4/10 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea vastaushan tähän kysymykseen on, että kukaan ei vielä tiedä. Testausvaiheessa tätä on vaikea tutkia tutkimuksen osallistujamäärän takia, mutta esim. Israelissa vaikuttaisi nyt siltä, että rokote estää myös tartuttamasta.

Niin tai näin, selvinnee tässä vuoden sisään. Tällä hetkellä vastaus on, että rokotteen saanut voi tartuttaa tautia.

Vierailija
5/10 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin juuri sitä lähinnä, että onko minulla mahdollista sairastua jos saan rokotteen. Tai että olenko ns oireeton levittäjä? Pitääkö minun sitten testauttaa itseäni jatkuvasti?

Sama kuin influenssarokotteella. Taudin saamisen todennäköisyys pienenee, mutta jos se tulee niin on vähäoireisempi.

Vierailija
6/10 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronalta? Vain sitä varianttia kohtaan, jota varten rokote on kehitetty. Muut variantit sairastetaan normaalisti, ellei puolustus niitä pysty torjumaan.

Vierailija
7/10 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näinhän ne lääkkeet tuppaa tekemään, että suojaavat vain ottajaansa. Taidat olla vähän yksinkertainen.

Koskahan keksittäisiin rokote ilkeyttä vastaan? Mitä väärää siinä on, että kysyy kun ei tiedä jotain?

Vierailija
8/10 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin tossa että ovatko meidän vanhukset vanhainkodeissa ns turvassa koronalta? Mikäli ovat saaneet jo rokotteen.

Vierailija
9/10 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astra zenecaa testattiin apinoilla.

OS sai rokotteen ja osa ei. Molemmat ryhmät altistettiin. Molemmilla ryhmillä oli sama määrä virusta nenässä.

Vierailija
10/10 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kuin influenssarokotteella. Taudin saamisen todennäköisyys pienenee, mutta jos se tulee niin on vähäoireisempi.

Huomioitava kuitenkin, että virus leviää esimerkiksi ihmisen syljestä siinä missä ovenrivastakin, vaikkei ihminen ole viruksesta sairastunut sen enempää kuin se ovenripakaan. Jos korona leviää oireettomien kautta ja jo ennen ihmisen sairastumista koronaan, niin esimerkiksi yskäisyyden estäminen rokotteella ei näyttele liiemmin sijaa koronan leviämisen estämisesssä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan