Miten pitkään munasolu elää ovulaation jälkeen?
Tiedot mitä löysin olivat hyvin ristiriitaisia. Eliniäksi on mainittu 12-24 tuntia ja jopa 2 vuorokautta,yleisin tuo 1 vuorokausi. Miten siis asian laita on?
Kommentit (12)
Munasolu on hedelmöityskelpoinen vain 12-24 tuntia ovulaation jälkeen.
Mistäs me tiedetään kun ei olla alan asiantuntijoita
Eli 37-40 tuntia on jo ihan liian pitkä aika?
Avaanpa siis viinipullon 😕
Vierailija kirjoitti:
Eli 37-40 tuntia on jo ihan liian pitkä aika?
Avaanpa siis viinipullon 😕
Luulisin että on mutta varmaa tietoa ei ole.
Sen olen lukenut että munasolu voi elää munanjohtimessa 48 tuntia, kun taas siittiöt ovat elinkykyisiä jopa viisikin vuorokautta.
Mä oon ainakin tuntenut aina ovulaatiot ja raskautumisen et ei oo koskaan tarvinnut arvuutella niitä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ainakin tuntenut aina ovulaatiot ja raskautumisen et ei oo koskaan tarvinnut arvuutella niitä.
Ovulaation tunnistan itsekin, tekee sen verran kipeää. Raskaudesta en tiedä, kun en ole koskaan ollut ja olokin on ihan tavallisen pms-oireinen.
Ovulaation ja yhdynnän välissä kului noin 40 h. Ovulaatio oli heti aamulla herättyäni ja yhdyntä seuraavana päivänä myöhään illalla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sen olen lukenut että munasolu voi elää munanjohtimessa 48 tuntia, kun taas siittiöt ovat elinkykyisiä jopa viisikin vuorokautta.
Juurikin näin. Ovulaatioviikolla kannattaa rakastella aamulla, päivällä ja illalla, jos haluaa tulla raskaaksi.
Emmätiiä mutta eikö ennätys ole jossain vajaassa 120 vuodessa kun se yksi täti jätetään ottamatta huomioon.
Noin vuorokauden.