Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskaltaisitteko hakea korkeakouluharkkaan ulkomaille täksi syksyksi?

Vierailija
08.03.2021 |

Opinnot alkaa olla loppusuoralla eikä hirveästi ole siis mahdollisuuksia enää lykätä tätä. Kööpenhaminassa olisi paikka, joka kiinnostaa todella paljon ja johon olisi ehkä jopa mahdollisuuksia päästäkin. En tosin tiedä miten pääni kestäisi jos olisin puoli vuotta täysin näkemättä perhettäni, ystäviäni ja miestäni, jos rajat menevätkin kiinni tai matkustamisesta tehdään muuten vaikeaa. :-( Tuskin saan miestä mukaankaan otettua.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään mitään mielipidettä?

Vierailija
2/16 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo syksynkin vaihdot ja ulkomaan harkat peruttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hakisin.

Vierailija
4/16 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään pitäisi olla joku back up -plan. Voiko työtä tehdä etänä? Sama se mihin maahan tekee. Vuosi 2020 löi vihdoin läpi sen, että etätöitä voi tehdä mistä maasta käsin vaan, etenkin kun aikaero on sopiva.

Vierailija
5/16 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä kannattaa hakea joka tapauksessa, mutta kannattaa varautua siihen, että suunnitelmat menee uusiksi.

Vierailija
6/16 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tekisi mieli hakea amk-vaihtoon 2022 kevätkaudeksi tai 2022 syyskaudeksi. Tää maailmantilanne kuitenkin ahdistaa ja en tiiä jaksanko hakea, kun ei oo varmaa pääsiskö lähtemään, jos korona pahenee ja vaihtareita ei oteta.

Alunperin olisin halunnut vaihtoon täksi syksyksi, mutta sen haku on varmaan mennyt jo. Oon ollut liian väsynyt edes miettimään sitä :/

Vierailija
7/16 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähintään pitäisi olla joku back up -plan. Voiko työtä tehdä etänä? Sama se mihin maahan tekee. Vuosi 2020 löi vihdoin läpi sen, että etätöitä voi tehdä mistä maasta käsin vaan, etenkin kun aikaero on sopiva.

En usko että pystyy koska yksi osa harjoitteluissa olisi eräänlaisten tapahtumien valmistelua. Täysin varma en ole, mutta sain paikan esittelystä tuollaisen kuvan.

Vierailija
8/16 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tekisi mieli hakea amk-vaihtoon 2022 kevätkaudeksi tai 2022 syyskaudeksi. Tää maailmantilanne kuitenkin ahdistaa ja en tiiä jaksanko hakea, kun ei oo varmaa pääsiskö lähtemään, jos korona pahenee ja vaihtareita ei oteta.

Alunperin olisin halunnut vaihtoon täksi syksyksi, mutta sen haku on varmaan mennyt jo. Oon ollut liian väsynyt edes miettimään sitä :/

Ainakin joissain korkeakouluissa tämän syksyn vaihdot on jo peruttu, joten et välttämättä menettänyt mahdollisuutta. Hain itse, mutta se peruttiin saman tien.

Keväästä 2022 eteenpäin ei vielä tiedä kukaan.

Vierailija
9/16 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä loppui vaihtohaku helmikuun lopussa. Pohdin itsekin myös sitä vaihtoehtoa. 

Todella harmi kyllä tämä tilanne. 

Vierailija
10/16 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hae vaan, jos kestät sen että harjoittelusta saattaa tulla kovin epäsosiaalinen ja se voi olla koronan takia yksinäistä puurtamista. Minkä alan harjoittelu? Tunnetko ihmisiä kohdemaasta?

Vierailija
11/16 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi. Ehkä ensi vuodeksi.

Vierailija
12/16 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hae vaan, jos kestät sen että harjoittelusta saattaa tulla kovin epäsosiaalinen ja se voi olla koronan takia yksinäistä puurtamista. Minkä alan harjoittelu? Tunnetko ihmisiä kohdemaasta?

Liittyy kansainväliseen politiikkaan ja en tunne yhtäkään. 

Vierailija
13/16 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä mennä ulkomaille istumaan 4 seinän sisälle lukukaudeksi? Täälläkin kaikki vaihtarien tapahtumat peruttu, korkeintaan jotain netti-pubivisoja.

Vierailija
14/16 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä mennä ulkomaille istumaan 4 seinän sisälle lukukaudeksi? Täälläkin kaikki vaihtarien tapahtumat peruttu, korkeintaan jotain netti-pubivisoja.

Niin, mutta nyt ollaan hakemassa ensi syksylle tai ensi vuodelle ja niistä ei vielä kukaan tiedä mitään.

Vierailija
15/16 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua ole kiinnostanut edes täällä yliopiston tapahtumat. Ihan tulevaisuuden työkuvioita varten haluaisin kokemusta ulkomailta ja varsinkin kun harjoittelu liittyy läheisesti teemaan josta tein kandini. Ainoa mitä tosiaan mietin on parisuhde, jos toista ei pysty matkustusrajoitusten vuoksi näkemään kertaakaan puolen vuoden aikana. Saattaisihan se tosiaan suhdetta vahvistaa, tai sitten tämä on vain typerä klisee.

Vierailija
16/16 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyy kansainväliseen politiikkaan ja en tunne yhtäkään. 

Okei. Kyllä mä sinuna laittaisin hakemuksen. Eipä tässä kukaan tiedä millaista elämä on syksyllä, mutta jos hyvin käy niin tilanne on paljon parempi. Ja vaikka olisi matkustusrajoituksia yms, niin toivottavasti Tanskassa ollaan siihen mennessä siinä vaiheessa, että pystyt luomaan sinne oman pienen verkoston. Tsemppiä!