Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hävettääkö ketään muuta, jos ruokakassissa ei ole kasviksia kun käy kaupasta?

Vierailija
06.03.2021 |

Meillä on niitä aina kaapissa, mutta joskus kaapista puuttuu muuta eikä ole tarve ostaa mitään. Saattaa olla vihanneslokero täynnä ja pakkasessa on myös pari lokeroa pelkkiä erilaisia pakastekasviksia, wokkeja, keittojuureksia ja itsetehtyjä kasvisruokia. Kesällä vielä kasvatetaan itse, vaikka asutaan kerrostalossa, mutta meillä on kaksi parveketta ja toisessa ei paljon muuta ole kuin kasviksia, syksyllä on oman sadon tomaattia, mansikkaa, chiliä, ruohosipulia, salaattia jne. Mutta jos meen ostamaan vaikka leipää ja kinkkua, tuntuu että on pakko ostaa jotain kasvista, vaikkei ole tarvetta, ettei näytä siltä, että syö epäterveellisesti.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa mitä kassa mahdollisesti miettii ostoksistani ja elintavoistani.

Vierailija
2/22 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä. Eikä meillä ole usein edes kotona kasviksia. Jokunen hedelmä saattaa olla.

Vierailija
4/22 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina kaljaa ja kurkkua.

Vierailija
5/22 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika itsekästä kuvitella että kaikki tuijottaisivat juuri omaa ostoskoriani. Ihmiset kulkevat yleensä omissa ajatuksissaan, ja harva tuntematon ihminen on niin mielenkiintoinen ja huomiota herättävä, että tulisi seurattua hänen tekemisiään.

Vierailija
6/22 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi hävetä jotain mitä ostan tai jätän ostamatta? Se mitä teen tai jätän tekemättä ei kuulu muille. Elättekö te koko elämänne ajatellen että mitä muut teistä ajattelevat??

Vierailija
7/22 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei! Ei kai kukaan ajattele että ostoskorini sisältö vastaisi täydellisesti sen päivän ruokavaliotani? Tai ostokset olisi edes tarkoitettu minulle itselleni? Tai että kotona ei jo olisi valmiiksi ruokaa.

Vierailija
8/22 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä. Ostan mitä tarvitsen. Enkä usko että kovin moni asiakas/kassa kyttää mitä muut ostaa. Kassan läpi menee satoja ihmisiä ostoksineen, jotten tuskin kukaan kassa jää pidemmäksi aikaa pohtimaan ventovieraan ostoksia.

Vierailija
9/22 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se kassa tietää kasvavatko itse, ostatko torilta, tilaatko vihannestukusta vai et syö ollenkaan?

Vierailija
10/22 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Opin vasta täältä palstalta että sekin voi hävettää. Minulla ei ole edes kaapissa koko ajan kasviksia, ostan niitä vaan silloin kun meinaan syödä niitä samana tai viimeistään seuraavana päivänä.

Vierailija
11/22 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellari on yhä puolillaan juureksia ja kasvihuoneessa on jo salaattia, miksi siis ostaa kaupasta.

Vierailija
12/22 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kertoa kassahenkilölle juurta jaksain kasvistilanteenne, ettei hän jää ihmettelemään ostoksiasi.

Vierailija
13/22 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sama, jota hävettää ostaa vessapaperia?

Vierailija
14/22 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävettänyt silloinkaan, kun ostin vain karkkia ja hammasharjan. Siskoni siitä vähän kuittaili.

Vierailija
15/22 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa jos menee kauppaan ja ostaa pakastepizzan, suklaalevyn, sipsipussin ja 1,5l limupullon ni veikkaan ettei se yks kurkku siellä joukossa pelasta ihmisten ajatuksia elintavoistasi jos heillä edes on aikaa sellaista miettiä

Vierailija
16/22 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta ollenkaan talvella jos kilohinta menee sietorajan ylitse. Korvaan ne edullisimmilla juureksilla, kaalilla ja sipulilla, joilla on pula-ajatkin pärjäty. Ei hävetä. 

Vierailija
17/22 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kertoa kassahenkilölle juurta jaksain kasvistilanteenne, ettei hän jää ihmettelemään ostoksiasi.

Tämä oli päivän paras ja repesin nauruun :)

Vierailija
18/22 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hävettää mutta joka kerta pitää ostaa kuitenkin isot pussit kurkkua ja porkkanaa. Näyttää vähän terveellisemmälle. Oikeesti ne on marsuille :D 

Vierailija
19/22 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelle kävi kerran "klassinen" ihan vahingossa. Ostin kaikenlaista, mutta mukana oli myös liukkarituubi. Ja munakoiso. Ja tottakai se iso, paksu koiso ja Klick seilasivat vieri vieressä siinä hihnalla 😄 Muutenkin liukkarin ostaminen on jotenkin noloa, niin nyt varmasti kaikki olettavat, että minulla on omaa kivaa miehekkään kasviksen kanssa...

Vierailija
20/22 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei hävetä mikään ostos, mutta joskus tulee mietittyä kun on pelkkää terveellistä kassahihanalla että porukka varmaan luulee että tässä jotenkin esitän parempaa kuin olen, ja tekisi mieli sanoa että minulla on kotona kaapeissa jo kaikkea epäterveellistä :D