Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palatako yhteen viiden vuoden "eron" jälkeen?

Vierailija
05.03.2021 |

Mitään yhteyttä ei ole pidetty, ei nähty edes sattumalta eikä kuulta toisistamme, kunnes nyt mies lähetti viestiä ja pyysi tapaamaan. Virallisesti avioeroa ei ole tapahtunut mutta kumpikin on elänyt omia elämiään. Mies haluaa, että muutan takaisin kotiin, koska mies tarvitsee lähiomaista hoitamaan itseään (mies on väliaikaisesti pyörätuolissa ja kävelyyn tarvitsee keppiä) paranemiseen menee aikaa. Kummallakaan ei ole uutta kumppania eikä lapsia edellisistä suhteista. Onhan mullakin oikeus uraan, mutta pelottaa syyllisyys jos en suostu yhteen miehen kanssa. Hoitaisin miestä, auttaisin ja hoitaisin myös kotia.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko päästäsi sekaisin?

Vierailija
2/29 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sä kysyt ihan tosissasi pitäisikö sun alkaa hoitajaksi ihmiselle, joka ei oo piitannut susta pätkääkään vuosiin, mutta nyt kun on paha paikka saisit tulla ihan ilmatteeks hoivaamaan?

Mä haistattaisin pitkät paskat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, siksi mietin että mitä tehdä tilanteen kanssa.

Vierailija
4/29 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä miettimistä tossa on?

Vierailija
5/29 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sä kysyt ihan tosissasi pitäisikö sun alkaa hoitajaksi ihmiselle, joka ei oo piitannut susta pätkääkään vuosiin, mutta nyt kun on paha paikka saisit tulla ihan ilmatteeks hoivaamaan?

Jos suostun, mies aikoo korvata kaiken. Yritin jo ehdottaa, että siskonsa tulisi avustamaan mutta ei kuulemma käy, vaan mä kelpaan. Luulen että miehellä on taka-ajatuksena selvittää menneet, kun pyysi luokseen asumaan. Olisi niin helpompaa.

Vierailija
6/29 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei ole mitään tilannetta. Mies pärjää vallan hyvin kepin ja pyörätuolin kanssa eikä asia kuulu sinulle. Avioeron saa ilmoittamalla erosta käräjäoikeuteen. Se astuu voimaan heti kun on käsitelty.

Vierailija
7/29 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin suostunko vaiko kieltäydynkö. En halua kaivella menneitä, mutta puhumalla saisin selvyyden ja totuuden "eroomme".

Vierailija
8/29 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei ole mitään tilannetta. Mies pärjää vallan hyvin kepin ja pyörätuolin kanssa eikä asia kuulu sinulle. Avioeron saa ilmoittamalla erosta käräjäoikeuteen. Se astuu voimaan heti kun on käsitelty.

AP:n miestä taitaa vanha suola janottaa.....

Vierailija
9/29 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin suostunko vaiko kieltäydynkö. En halua kaivella menneitä, mutta puhumalla saisin selvyyden ja totuuden "eroomme".

Puhuminen ei vaadi kotiorjaksi ryhtymistä.

Vierailija
10/29 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei tätä tiedä, mutta olen työttömänä joten aikaa olisi. Miehen kertoman mukaan ei pärjää yksin, on sen verran huonossa kunnossa ja virallisesti ollaan vieläkin naimisissa.

Vierailija
11/29 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Syyllisyys pelottaa jos et suostu yhteen miehen kanssa." Eihän tuossa ole mitään tarvetta tuntea syyllisyyttä.

EI missään tapauksessa takaisin yhteen.

Vierailija
12/29 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suostun, mies aikoo korvata kaiken. Yritin jo ehdottaa, että siskonsa tulisi avustamaan mutta ei kuulemma käy, vaan mä kelpaan. Luulen että miehellä on taka-ajatuksena selvittää menneet, kun pyysi luokseen asumaan. Olisi niin helpompaa.

Miten hän korvaa asian?  Kai tajuat, että aikasi todellakin menisi ihmisen hoitamiseen, joka ei välitä sinusta? Siinä sitten pompit hänen tahtonsa mukaan 24/7 ja MYÖS hoidat kodin. Kuten itsekin sanoit, urasi menisi katkolle. Sano hyvästi eläkekertymälle.

Joten kerro, että miten mies pystyisi mitenkään korvaamaan kunnolla kaiken sen mitä sinä menettäisit?

Jos olisin sun tilanteessa niin ainakin viimein muistaisin laittaa eropaperit menemään.

Vierailija
13/29 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Syyllisyys pelottaa jos et suostu yhteen miehen kanssa." Eihän tuossa ole mitään tarvetta tuntea syyllisyyttä.

EI missään tapauksessa takaisin yhteen.

Taloudellisesti mun ei kannata maksaa asunnosta, jossa en tulisi lainkaan asumaan pitkään aikaan. Ahdistaa ja on paha mieli, kun miehen yhteydenotto palautti mieleen kaikki pahat asiat menneisyydestä, jotka pitäisi puhua läpi. Tuntuu että senkään takia en voi hylätä miestä - luulin jo päässeeni miehen yli, mutta nyt on niin paljon välittäviä tunteita rinnassa ja järki sanoo ei. Yhteenpaluu olisi väliaikaista kunnes mies pystyy elämään normaalisti ja palaamaan takaisin töihin.

Vierailija
14/29 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hän korvaa asian?  Kai tajuat, että aikasi todellakin menisi ihmisen hoitamiseen, joka ei välitä sinusta? Siinä sitten pompit hänen tahtonsa mukaan 24/7 ja MYÖS hoidat kodin. Kuten itsekin sanoit, urasi menisi katkolle. Sano hyvästi eläkekertymälle.

Joten kerro, että miten mies pystyisi mitenkään korvaamaan kunnolla kaiken sen mitä sinä menettäisit?

Jos olisin sun tilanteessa niin ainakin viimein muistaisin laittaa eropaperit menemään.

Tunnemyräkässä, niin en nyt heti tee päästöstä. Mies korvaa rahallisesti, saan oman huoneen, työpuhelimen ja auton käyttööni, jotta voin hoitaa asioita. Meidän entinen koti, missä mies edelleen asuu on iso omakotitalo mutta mies osti talon ennen kuin tutustui muhun. Avioehtoa ei ole ja rehellisesti sanottuna hyödyn tästä taloudellisesti huomattavasti kuin muihin töihin verrattuna. Mies jo ehti sanoa kuinka haluaa palkata mut yritykseensä. Olen työtön, joten tartten töitä mutten ajatellut mitään tällaista.

Vierailija
15/29 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suostut hoitamaan tehkää kirjallinen sopimus ja mies korvaa hoitotyöt ja muut tekemäsi työt.

Mielellään niin, että siitä myös kertyy eläkettä, kuitenkin riittävästi ottaen huomioon poissaolosi ja eläkertymäsi muusta työstä. Vaikka nyt olet työtön hakisit kuitenkin muuta työtä kuin miehesi hoitamisen ja taloustyöt.

Jos sinulla on tunteita miestä kohtaan ota huomioon ettei miehellä ehkä ole sinua kohtaan. Ota huomioon, että mies ehkä haluaa vain hyötyä sinusta. Varsinkin jos tietää syyllisyutesi tai tunteesi.

Ota huomioon, että kun olet hoitanut (kaikin tavoin) miehesi kuntoon niin saat potkut ja mies jatkaa iloisesti omaa elämäänsä.

Sinua ei enää tarvita hoitajana eikä muussakaan mielessä.

Jos olet luullut muuta ota huomioon, että kestät (vai kestätkö?) Tämän(kin) tilanteen.

Vierailija
16/29 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä taidat olla kun et hakenut eroa kun ero tuli. Miksi roikut 5 vuotta avioliitossa vaikka olette eronneet ettekä ole missään tekemisissä olleet? Vai onko avioero synti?

Vierailija
17/29 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuminen ei vaadi kotiorjaksi ryhtymistä.

Miehen esitys ei tarkoita kotiorjuutta. Mitä edes tarkoitat? Jos alan hoitamaan miestä, niin saan mennä ulos ihan vapaasti kunhan mies vaan tietää missä oon jos tarttee apua. Kyllä meidän on parasta puhua, koska niin paljon asioita selvittämättä.

Vierailija
18/29 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämänkin te palstamammat uskotte. ei jeesus 

Vierailija
19/29 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lupaa mitään. Katsele tilannetta

Vierailija
20/29 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä taidat olla kun et hakenut eroa kun ero tuli. Miksi roikut 5 vuotta avioliitossa vaikka olette eronneet ettekä ole missään tekemisissä olleet? Vai onko avioero synti?

Kiitos kannustamisesta. Vai että luuletko että olen yksin mennyt naimisiin aikoinani? En ole! En yksin roiku aviossa, mutta kumpikaan meistä ei oo saanut aikaan puhuttua asiat läpi ja nyt miehen yhteydenotto sai mut ikävöimään. Ei olla muistettu toisiamme tai avioliittoa, joten ei ole ero ollut mielessä. Oon halunnut puhua miehen kanssa, mutta oon pelännyt omia että miehen reaktiota. Nyt tilanne on eri.