Mies juo joka ilta. Ei ole kauheassa kännissä, mutta käy oluilla iltalenkeillä ja hörppii kirkkaita yli 30%
Ei kiellä ongelmaa, mutta en ole sanonutkaan mitään. Ero?
Kommentit (19)
Ero on siinä, että miehesi ei tiedä juomisen haittaavan sinua kun et ole sanonut mitään.
Ota ero!
Miehesi ei ansaitse tuollaista paskahousua, joka ei kotona sano mitään mutta netissä allekirjoittaa jo eropapereita.
Paljonko itse juot? Vakka valitsee kantensa.
Joo lähde lätkimään joscet kestä normi elämää. Jotain vihersmoothieitako aikuisen miehen pitäis juoda.
Joo ei missään nimessä kannata ottaa asiaa puheeksi.
Mun mies tissuttelee harva se ilta ja lisäksi on lihonut älyttömästi. Joo, kaikki seksihalut on tipotiessään. Vituttaa että se pullo on tärkeämpi kuin yli kahdenkymmenen vuoden parisuhde. Puhuttu on asiasta useita kertoja.
Ennen kun eroa suunnittelet suosittelisin al-anon ryhmiä. Niitä on nyt myös netin välityksellä ja toimivat niinkin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies tissuttelee harva se ilta ja lisäksi on lihonut älyttömästi. Joo, kaikki seksihalut on tipotiessään. Vituttaa että se pullo on tärkeämpi kuin yli kahdenkymmenen vuoden parisuhde. Puhuttu on asiasta useita kertoja.
Mutta et halua erota syystä että??
Vierailija kirjoitti:
Oletteko puhuneet siitä, miksi miehen tekee mieli juoda ja miksi alkoholi on hänelle vaikea asia, vai onko ”puhuminen” ollut sitä, että pelkästään nalkutat miehellesi juomisesesta?
T. Ex-alkoholisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko puhuneet siitä, miksi miehen tekee mieli juoda ja miksi alkoholi on hänelle vaikea asia, vai onko ”puhuminen” ollut sitä, että pelkästään nalkutat miehellesi juomisesesta?
T. Ex-alkoholisti
Suurin alkoholiongelma on puoliso, joka ei hyväksy juomista.
Asiasta kukkaruukkuun, ei ole olemassa ex-alkoholisteja. Alkoholisti on alkoholisti lopun ikää.
Sanni16kerava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ex-alkoholisti
Suurin alkoholiongelma on puoliso, joka ei hyväksy juomista.
Asiasta kukkaruukkuun, ei ole olemassa ex-alkoholisteja. Alkoholisti on alkoholisti lopun ikää.
Jep, mutta on toipuvia alkoholisteja ja jopa raittiita alkoholisteja, itse olen tuo viime mainittu, onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Joo lähde lätkimään joscet kestä normi elämää. Jotain vihersmoothieitako aikuisen miehen pitäis juoda.
No itseasiassa kyllä haluan miehen joka juo enemmän viherpirtelöitä kuin alkoholia.
Kyllä se paranee kun teette äkkiä lapsia!
Miehesi on alkoholiriippuvainen. Alkoholiongelma siitä tulee sitten kun se alkaa aiheuttaa ongelmia jollain elämänalueella. Puoliso ja parisuhde alkaa kärsiä. Tässä vaiheessa on tapana kieltää "ei mulla ole mitään ongelmaa, sulla se ongelma on". Kuinkapa pysäytät tämän etenevän sairauden? Uhkailu, kiristys ja lahjonta tulevat peliin, mutta huomaat, että ne ovat yhtä tyhjän kanssa. Alkoholiongelma joko loppuu tai etenee, siinä on vaihtoehdot.
Minä päätin irtautua kuvioista kun huomasin, ettei mies ollut yhtenäkään iltana selvin päin. Sen lisäksi hän kehotti minua menemään hoitoon. Hänellä ei ollut mitään ongelmaa. Annoin valita ja hän valitsi juomisen. Pyysin soittamaan kun on raitistunut. Ei soittanut, meni baariruusun kanssa naimisiin. Raitistui kun menetti terveytensä, nyt huonossa avioliitossa viestittelee kaipaavansa minua.
Palstaihme vol28765.
Kun menee naimisiin kännääjän kanssa niin kohta huomaakin olevansa naimisissa kännääjän kanssa.
Joko lyö naamaankin?
Minä valitsin raittiin.
Addiktio on sairaus, johon apua saatavissa. Mutta, apu auttaa vain, jos mies itse sen ymmärtää.
Sinä voit saada apua myös, jos jo läheisriippuvuuden tunnistat itsessäsi.
Ks. päihdelinkki
Tolleen se alkaa, sitten kohta nuokkuu sohvalla eikä tee enää mitään, nukkuu vaan ja lihoo. Oma mies kuoli maksakirroosiin ja ties mihin sairauksiin 2 v sitten. Hanki hänelle apua ennen kun on liian myöhäistä
Niin, ero kai ellet halua seurustella alkoholia liikaa juovan kanssa, se tuo yleensä muita ongelmia jossain kohtaa. Hänellä saattaa olla muutenkin eri elämäntyyli kuin sinulla ja joillakin muilla.