Kamomillateen väsyttävä vaikutus johtuu siitä, että se vaikuttaa aivoissa bentsodiatsepiinien tavoin
Many researchers believe that chamomile tea may function like a benzodiazepine. Benzodiazepines are prescription drugs that can reduce anxiety and induce sleep. Some research suggests that chamomile binds to benzodiazepine receptors.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttämyt sekä bentsoja että kamomillateetä. Ei se vaikutus kyllä ollenkaan samalta tunnu.
Miten sitten kuvailisit eroavaisuuksia?
Myös kärsimyskukkauutteella on samanlaisia vaikutuksia.
Kamomillatee unettomuuteen on täyttä huuhaata,-
Ei mitään apua sellaiselle ihmiselle joka kärsiin kroonisesta unettomuudesta.
Ei ole myöskään apuja mistään luonnonlääkkeistä muistakaan.
Ulkoilusta on jonkin verran, hiihdosta, kävelystä, pyöräilystä ja liikunnasta yleensäkin.
Kun päivässä monta tuntia ulkona ja liikkuu, väkisinkin alkaa illalla nukuttaa paremmin, kuin että jos ei liiku ollenkaan.
Kamomillaan olen juonut 3 pussia kerralla mukiin liuotettuna. Ei auta edes nukkumaan. Ei yhtään mitään vaikutuksia. Hyvän makuista on.
Vaikutus varmaan 1/100 bentsoista.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttämyt sekä bentsoja että kamomillateetä. Ei se vaikutus kyllä ollenkaan samalta tunnu.
No et kai nyt tosissasi kuvittele, että kukassa luonnostaan esiintyvät määrät olisivat yhtä tehokkaita ja voimakkaita kuin keinotekoiset kemikaalit ja lääkkeet?
Todennäköisesti kamomilla on kovempi päihde kuin kannabis.
Kärsimyskukkauute ja valeriaana vaikuttavat myös (oletettavasti) GABA-reseptorien kautta. Noista löytyy myös vertailututkimuksia bentsoihin.