Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko HUS-alueen ihmiset itse syyllisiä alueensa tilanteeseen?

Vierailija
04.03.2021 |

Urbaaniin ja kiihkeän sosiaaliseen biletyselämään tottuneille helsinkiläisille koronarajoitukset ovat olleet täysin mahdoton ajatus.

Nyt Helsinkiin, Espooseen ja Vantaalle on tulossa jotain sulkutoimenpiteitä (lockdown).

Onko ihan aiheellinen näpäytys?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä itse asut?

Vierailija
2/7 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, kunhan sen tekee kontrolloidusti.

Maaret, Helsinki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllisiä ovat alueen viranomaiset ja erityisesti kokoomuspoliitikot, Vapaavuori etunenässä. Alueen AVI tekee päätöksiä lakien toimeenpanosta myötäillen Uudenmaan koronanyrkin linjauksia, ei hallituksen suosituksia. Koronanyrkki heräsi tilanteeseen syksyllä liian myöhään ja asetti rajoitukset liian myöhään, vaikka hallituksen asettamat kriteerit olivat jo ajat sitten täyttyneet. Lisäksi rajoituksia ryhdyttiin purkamaan keskellä epidemian pahenemista.

Puhumattakaan siitä, että todellisuudessa Uudenmaan kunnat olisivat yhdessä Etelä- Suomen AVI:n kanssa voineet aloittaa pakkotestauksen rajoilla jo vuosi sitten. Poliittista tahtoa ja uskallusta ei kuitenkaan ole ollut.

Koko Suomi olisi Uusimaa, jos meillä olisi oikeistohallitus.

Vierailija
4/7 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle tiedoksi, että HUS ei ole yhtä kuin pk-seutu. Itse asun HUS-alueella maalla 70km Helsingistä,olen käynyt vain kaupassa ja töissä 10km päässä pikkupaikkakunnalla (olen hoitaja).

Että näpäyttele itteäs vaan kiitos.

Vierailija
5/7 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää viitsikö yleistää miljoonaa ihmistä sen takia, että virosta lappaa koronaisia työmiehiä ja tietyt väestöryhmät eivät noudata suosituksia. Suurin osa täällä noudattaa kaikkia ohjeistuksia erittäin hyvin. Esimerkiksi omalla alueellani ruokakaupassa käydessäni, en muista aikoihin nähneeni ihmisiä ilman maskeja.

Vierailija
6/7 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ovat, sillä he ovat äänestäneet päättäjiä jotka mahdollistavat sen että ulkomailta saa vapaasti tuoda tautia suomeen.

Vierailija
7/7 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei missään nimessä sairastua se on rikos.