opiskelevat äidit barrikaadeille!
opintotukeen " lapsilisä" jotta äiditkin saisivat opiskella!
kohtuutonta että opintotuki on pienempi kuin työttömyyspäivärahat ja muut kelan tuet! 280 e ei riitä mihinkään eikä sossusta mitään saa.
Adressia Ministeri Saarelalle.
Kommentit (6)
Työttömät saa lapsikorotukset joka lapsesta. Meidän opiskelijoiden pitää ostaa lapsille ruokaa ja vaatteita opintolainalla!!!!! On todella vääryys. Opintotuki laahaa jäljessä muutekin ja opiskelijat eivät elätä sillä itseään kuten 10 vuotta sitten. Perheellisten opiskelijoiden pitää vain sillä elättää lapset.
Oli vanhempi taikka ei. Yli 10 vuoteen ei mitään korotusta, mutta nyt armeliaasti saa ottaa lisää LAINAA.
Ja sitten ihmetellään miksi valmistuminen kestää niin kauan kun yrittää rahoittaa opiskelujaan työnteolla...
Opiskelijan asumislisähän on se 170 eur per opiskelija, mutta perheellisenä siirrytään asumislisän piiriin. Minusta on naurettavaa, että nyt kun meitä on kaksi aikuista JA kaksi lasta, saamme selvästi vähemmän asumistukea kuin silloin kun meitä oli vain kaksi aikuista. Aiemmin 340 eur, nyt 300 eur. Asunto on sama, ruokakunta kasvanut...
No itse asiassa vielä tarkistin, ja nykyisin näköjään tuo asumislisä on noussut ja se on 200 eur/hlö. Eli saamme 25% vähemmän tukea asumiseen kuin saisimme lapsettomana parina.
kaikkein vähiten se palvelee Opiskelevia vanhempia. millä ajalla minä teen ilta töitä? viikonlopputöitä? silloinhan en koskaan näkisi lapsiani.
Itsekkin mietin pitkään kannattaako koulun penkille lähteä, kun kotona olemisesta olisin saanut n.600e hoitolisinä ja -rahoina ja nyt sen 280
(+ laina 300)
onneksi taloudessa on tienaava mies muuten jäisin siivoojaksi, kotiäidiksi, työttömäksi...
Vierailija:
Opiskelijan asumislisähän on se 170 eur per opiskelija, mutta perheellisenä siirrytään asumislisän piiriin. Minusta on naurettavaa, että nyt kun meitä on kaksi aikuista JA kaksi lasta, saamme selvästi vähemmän asumistukea kuin silloin kun meitä oli vain kaksi aikuista. Aiemmin 340 eur, nyt 300 eur. Asunto on sama, ruokakunta kasvanut...No itse asiassa vielä tarkistin, ja nykyisin näköjään tuo asumislisä on noussut ja se on 200 eur/hlö. Eli saamme 25% vähemmän tukea asumiseen kuin saisimme lapsettomana parina.
Lapseton pari saa samoilla tuloilla samankokoiseen asuntoon enemmän tukea, kuin me joilla on yksi lapsi.
niin kyllä allekirjoitan!