Millä perusteella teette äänestyspäätökset?
Teettekö vaalikoneen? Onko ok äänestää jos jollaki on hyvä mainos? Mikä on teille tärkeintä ehokkaassa?
Kommentit (13)
Puolue on tietysti ykköskriteeri, puolueen sisältä sitten sopiva ehdokas mm. vaalikoneiden avulla.
Vierailija kirjoitti:
Puolue on tietysti ykköskriteeri, puolueen sisältä sitten sopiva ehdokas mm. vaalikoneiden avulla.
Amen. Vaalikoneen sopivin tietystä puolueesta muutamin poissulkevin reunaehdoin.
Minulla on vain yksi kriteeri, jonka perusteella äänestän. Siksipä joudun äänestämään puoluetta, joka muutoin on minulle epäsopiva.
Näin vuodesta 2015.
Ajattelen miten politikot vai pahiten haitata elämääni. Tällä hetkellä se on autoilun jatkuvat suuret veronkorotukset. Eli puhtaasti taloudellisin syin äänestän persuja. Myöskin kuntavaaleissa protestiksi hallituksen autoilun vainoon samalla kun esim lentäen saa hupisaastuttaa vapaasti ilman lisäveroja.
Vaalikone auttaa katsomaan eri ehdokkaita ajaako kukaan asioita jotka minulle tärkeitä. Vaalikoneen ei ole tarkoitus antaa suoraan ehdokasta vaan kaikista niistä monista nostaa esille potentiaaliset.
Ääneni saa se, joka tarjoaa parhaat vaalimakkarat.
Vaalikone, josta lueskelen sopivien ehdokkaiden vastauksia ja joskus olen jopa kysynyt ehdokkaalta keskeisestä kysymyksestä (sähköpostitse tai kampanjapusteellä). Muutama vaihtoehtoinen puolue, joista katson edustajan.
Monella perusteella. Vain yksi nousee ylitse muiden, sieltä valitsen ihmisen, joka on lähimpänä omia kriteereitä, ei epäselvää mitä puoluetta äänestän.
Vierailija kirjoitti:
Vaalikone auttaa katsomaan eri ehdokkaita ajaako kukaan asioita jotka minulle tärkeitä. Vaalikoneen ei ole tarkoitus antaa suoraan ehdokasta vaan kaikista niistä monista nostaa esille potentiaaliset.
Jos on paljon ehdokkaita, vaalikone on kätevä keino rajata niitä mahdollisia vaihtoehtoja. Minulle esimerkiksi tietyt arvokysymykset ovat tärkeitä, ja jos ehdokas ajattelee esim. samaa sukupuolta olevien avioliitosta eri tavalla kuin minä, hän karsiutuu heti.
Ottakaa selvää puolueen linjasta, ehdokkaan mielipiteellä ei juurikaan väliä. Siksi vaalikone johtaa harhaan.
Sillä että en äänestä:
Vihreitä
Vassareita sisältää SDP:n
Kristillisiä
RKP:tä
Sinisiä
Hjalliksen puoluetta
Kokoomusta
Keskustaa
Ja loppulisen valinnan jäljelle jääneiden puolueiden välillä teen vaalikoneen perusteella.
Tutustun puolueiden ohjelmiin ja vertaan omiin käsityksiini. Poliittinen oikeisto on peruslähtökohta, talous on tärkeintä. Puolue voi vaihdella sitten jos joku henkilöehdokas alkaa kiinnostamaan. Tykkään äänestää koulutettua ihmistä, minusta he ovat pätevämpiä päättämään asioista. Ennen äänestin aina naista koska itsekin olen nainen, mutta nyt olen huomannut että useimmat naiset päättävät asioista ihan liikaa tunteella. Huonoja päätöksiä tekevät.
Horoskooppi