Nettikauppa - osaamattomat/arat
Onko teillä muilla (ta oletteko itse) sellaisia ystäviä, jotka eivät uskalla tilata netin kautta tavaraa/vaatteita.
Minulla on muutama ystävä, jotka vaikka käyttävät nettiä työssä eivät kertakaikkiaan hirviä tilata itse mitään. He ihailevat nettisivuilla mm. lasten vaatteita ulkomaisissa nettikaupoissa ja meidän lasten päällä toisinaan, mutta haluaisivat tilata aina minun kauttani?
Eli he eivät uskalla käyttää omaa Visaa. Erästä on jopa oma mies pelotellut nettikaupan turvattomuudella vaikka mies itse tilailee levyjä ja kirjoja netistä.
Onko teillä vastaavia kavereita? Itse en todellakkaan koe olevani mitenkään teknisesti edellä näitä ystäviäni.
Kommentit (7)
Ei sitä luottokorttinumeroa kannata joka paikkaan tarjota vaikka olisi kuinka suojattu yhteys. Ei siitä niin kauaa ole kun luottokuntakin vielä varotteli Visan käytöstä netissä.
Eli terve varovaisuus ja epäluulo on paikallaan myös visalla maksettaessa.
Muistelkaa töölön matkatoimiston juttua. Ihmiset menettivät matkalippunsa- paitsi ne jotka olivat maksaneet visalla koska visa korvasi liput heille.
Tämän lisäksi netti on pullollaan internetkauppoja jotka ovat todella epäluotettavia toimitusaikojen ja virheellisten tuotteiden palautusten suhteen.
Kaupat siis anovat visalta luvan (ja käsittääkseni myös maksavat siistä) sen käyttöön, missä tahansa hömppäpuljussa ei voi maksaa visalla. Ja kutonen on oikeassa, visa on vastuussa jos jotain tapahtuu (kauppa yrittää huijata tms.).
Jos et tiedä kyseisestä nettikaupasta yhtään mitään, kuinka voit tietää että niillä on mitään sopimusta Visan kanssa? Antaisitko itse visakorttisi numeron esimerkiksi venäläiselle nettikaupalle josta et tiedä mitään?
(En siis väitä venäläisiä nettikauppoja epäluotettaviksi, mutta niihin yleensä suomalaiset suhtautuvat varauksellisemmin ;)
Sitten taas jos maksaa etukäteen tilille, niin vastuun kannat yksin.