Millaista paikkaa on Meri-Rastila?
Kommentit (19)
Paljon nuorta väkeä, mikä varmaan näkyy elämänmenossa.
Slummit ovat suurkaupunkien laitamilla sijaitsevia rappeutuneita ja huonolaatuisia asuinalueita, joissa asuu erittäin köyhiä ihmisiä huonoissa elinoloissa. Slummialueita löytyy useimpien maailman suurkaupunkien laitamilta.
Slummit ovat levottomia paikkoja, joissa vallitsee asukkaiden keskuudessa yleensä suunnaton köyhyys, rikollisuus, päihderiippuvuus ja epätoivo.
mm...että vastaa hyvin meri-rastilaa ;DD
Helsingissä muuttaisin vain Kuusisaareen. Just käytiin ajelulla Vuosaaressa muutama viikko sitten ja kauhisteltiin miehen kanssa sitä aluetta, millaiseksi on mennyt... Muistan kun lapsuudessani kävin Vuosaaren uimahallissa uimassa, ja eihän se silloinkaan mikään hyvämaineinen alue ollut, mutta kyllä nykyään se on mennyt aivan hurjaksi.
Mm. juuri siellä meren rannalla. Nyt asun Itä-Helsingissä ja pois en muuttaisi. Eikä se Vuosaarikaan todellakaan ole mitenkään " hurjaksi" mennyt, kuinka sä tuo päättelin pelkän läpiajelun perusteella? Mun mielestä Espoossa on paljon karmeampia alueita kuin Itä- Helsingissä.
Kun vielä saatais se aita tuohon rajalle.
Vierailija:
Mm. juuri siellä meren rannalla. Nyt asun Itä-Helsingissä ja pois en muuttaisi. Eikä se Vuosaarikaan todellakaan ole mitenkään " hurjaksi" mennyt, kuinka sä tuo päättelin pelkän läpiajelun perusteella? Mun mielestä Espoossa on paljon karmeampia alueita kuin Itä- Helsingissä.
Avaa jo silmäsi, ja katso todellisuutta... Olen näitä " ajeluita" tehnyt sielläpäin aika usein, mm. siskoni asui alueella muutamia vuosia, eli kyllä siellä on tullut käytyä. Ja kamalaa on. Ihmettelen kyllä suuresti, jos viihdyt itä-helsingissä, ei millään pahalla. Mä en muuttaisi itä-helsinkiin edes Tammisaloon, ahdistaisi mennä jonnekin itäkeskukseen. Mutta jokainen tyylillään...
Vuosaaren ostarin alue on yksi siisteimmistä mitä olen Helsingissä nähnyt toisin kuin keskusta alue, malmi, kontula, meri-rastila, itis jne..Aurinkolahdessa on hienot kävelykadut ja uimarannat joita siivotaan yhtenään. Metsäisiä kävelyreittejä. Missähän ne hurjat paikat mahtaa olla kun en ole niitä vielä nähnyt?
Mentiin katsomaan asuntoa sieltä ja kun pysähdyttiin yhden talon pihaan ja kysyttiin reittiä talolle, niin opastaja sanoi näin " Älkää vaan tänne muuttako! Oon opiskelija ja asunut täällä kolme vuotta. Lähden juosten pois kun valmistun." . Ei menty sitten katsomaan asuntoa. Ajaessamme pois alueelta, näimme kun poliisi suoritti pidätystä nuorelle miehelle pitämällä häntä maassa ja sulkemalla käsirautoja.
Vaikka asuntomme olisi ollut rivitalo metsän laidassa, niin en todellakaan halua, että minä, saati lapseni, joutuvat kävelemään tällaisen slummin läpi joka päivä.
No thanks!
Vierailija:
Avaa jo silmäsi, ja katso todellisuutta... Olen näitä " ajeluita" tehnyt sielläpäin aika usein, mm. siskoni asui alueella muutamia vuosia, eli kyllä siellä on tullut käytyä. Ja kamalaa on. Ihmettelen kyllä suuresti, jos viihdyt itä-helsingissä, ei millään pahalla. Mä en muuttaisi itä-helsinkiin edes Tammisaloon, ahdistaisi mennä jonnekin itäkeskukseen. Mutta jokainen tyylillään...
Ja kyllä todellakin, mä viihdyn täällä paljon paremmin kuin Espoossa. Oletko sama ihminen joka toisessa ketjussa väitti että Iso-Omena olisi jotenkin kovin erilainen verrattuna Itikseen? Sehän vasta järkyttävä paikka ympäristöineen on. Tosin en ole käynyt pariin vuoteen, joten voihan se tietysti olla kovasti muuttunutkin.
ja toki riippuu mistä vinkkelistä asiaa katsoo, sinä olet tottunut siihen Vuosaaren ympäristöön niin näyttää ok:lta. Mä taas olen tottunut hieman erilaiseen ympäristöön, niin tuo Vuosaari näyttää aika karsealta. Mutta, kuten sanoin, kukin tyylillään...
Vierailija:
Vierailija:Ja kyllä todellakin, mä viihdyn täällä paljon paremmin kuin Espoossa. Oletko sama ihminen joka toisessa ketjussa väitti että Iso-Omena olisi jotenkin kovin erilainen verrattuna Itikseen? Sehän vasta järkyttävä paikka ympäristöineen on. Tosin en ole käynyt pariin vuoteen, joten voihan se tietysti olla kovasti muuttunutkin.
En puhu siis ympäristöstä, vaan siitä kauppakeskuksesta. Sori vaan, mutta itiksessä ei paljon muita näy kuin näitä " kansainvälisiä" ihmisiä, Iso Omenassa on kuitenkin hieman erilainen asiakasprofiili... Huomaa jo siitä, kun käydään itiksessä niin johan kaikki tuijottaa meidän autoa (on iso BMW), Iso Omenan parkissa niitä on rivissä... Mä viihdyn täällä, ehkä siksi, että täällä asuu " omanlaisiani" ihmisiä, sinä taas varmaan siellä, koska samaistut niihin ihmisiin. Siellähän sitä viihtyy, missä tuntee samaistuvansa muihin.
Vierailija:
Huomaa jo siitä, kun käydään itiksessä niin johan kaikki tuijottaa meidän autoa (on iso BMW)
Hei, ei sitä teidän autoa kukaan tuijota. Ihan rauhassa voitte sillä ajella.
Vierailija:
Vierailija:
Huomaa jo siitä, kun käydään itiksessä niin johan kaikki tuijottaa meidän autoa (on iso BMW)Hei, ei sitä teidän autoa kukaan tuijota. Ihan rauhassa voitte sillä ajella.
Onhan se juu ihan hirveetä, jos jossain asuu joku työtön ja ehkä maahanmuuttajakin ja että oikein poliisit pidätti miestä. Kyllä nyt pelottaa.
Ihan niin kuin Itä-Vantaalla ajeltaisiin Audi A6:lla ;-)
T: Katkera A4:sen omistaja Itä-Helsingistä
Meillä on melko varmasti hienompi auto kuin teidän Bemari ja ihan rauhassa saadaan Itiksenkin suunnalla ajella. Taitaa olla teillä tuo tuijottelu ihan vaan korvien välissä tai toiveajattelua.
Vierailija:
Meillä on melko varmasti hienompi auto kuin teidän Bemari ja ihan rauhassa saadaan Itiksenkin suunnalla ajella. Taitaa olla teillä tuo tuijottelu ihan vaan korvien välissä tai toiveajattelua.
ihan hyviä paikkoja meri-rastila ja vuosaari ovat, melko uusia asuntoja, hyvä ulkoilumaasto, meri aivan vieressä! maahanmuuttajia ja sosiaalitoimiston asiakkaita paljo, sillä alueella paljon vuokra-asuntoja, mutta ei menoa haittaa, jos ei itse kuvittele olevansa ' ykkösluokkaa' . lapsille kivat puistot, kaikki palvelut lähellä
Talot valmistunut 90-luvun alkupuolella joten lapset juuri nyt murrosiässä. Lehtienkin mukaan ollut tappeluja maahanmuuttajanuoret vastaan suomalaissyntyiset. Muuten kai ihan kivaa aluetta, hyvät ulkoilumaastot ja meri lähellä.