Millä viikoilla sokerirasitus?!
Varasin juuri ajan terveyskeskuksesta ja nyt aloin miettimään pitikö sokerirasituksen olla vkolla 26 vai 28? Tai siis kumpaa lähempänä? Vai onko mitään väliä..?
Itselläni tulee kyseisenä päivänä vkoja täyteen 26.
Kommentit (10)
ainakin meillä sokerirasitus tehdään tuossa rv26 tietämillä
Eli kaikki päivät rv 25+1-27+6 ovat sopivia :) Itselläni rasitus oli rv 27+1.
1. kerta oli rv 14+6 ja eilen 2. kerta rv 25+2. Tuloksia tässä jännitän, pääsin ekalla kertaa läpi rimaa hipoen. Paastoarvoni oli ylärajoilla.
että mikä tahansa 26+0 - 27+6 on ok. Olen menossa huomenna, tasan rv 27. Mitään selkeää ohjetta en neuvolasta saanut, joten päätin sitten vaan itse, että menen tuolloin. Neuvola-aika, jossa rasitukseen ohjattiin oli 26+2, joten enpä paljon aiemmin olis voinut mennäkään, kun ajat on Tampereella joskus vähän tiukassa.
Eka rasitus tehtiin rv 14+5, koska olin käyttänyt metformiinilääkitystä ennen raskautta.
Millä perusteella olette " joutuneet" sokerirasitukseen? Ihmetytti kun ekassa raskaudessa menin koska pissassa oli sokeria, nyt ekassa neuvolassa määrättiin painoindeksin mukaan. onkohan suositukset muuttunu muutamassa vuodessa?
Minut " määrättiin" neuvolasta automaattisesti koska painoindeksi oli normaalia korkeampi. Ekan raskauden aikana en käynyt, joten menen nyt ensimmäistä kertaa. Toivotaan että selviän " puhtain paperein" . Ei mitkään paastot houkuttele...
Remu 24+1
Mää kävin sokerirasituksessa raskausviikolla 28.
rv 16+2, ja jos tuolloin en narahda, niin vielä uudestaan rv 26 tienoilla. Lähete tuli kättelyssä, koska edellisessä raskaudessa oli r-diabetes. Silloin sain lähetteen, koska 4D-ultran mukaan oli tulossa isohko vauva. Edellisessä raskaudessa oli pelkkä paastoarvo lievästi koholla ja hoidoksi riitti ruokavalio. Vauvalla ei onneksi ollut synnyttyään ongelmia, painokin jäi alle 4 kilon :)
- Pomelo, rv 14+3
Jos on eka raskaus, niin silloin käydään rv 26-28. Jos toinen tai n:s raskaus ja edellisissä ollut jotain häikkää, niin pitää käyvä rv 12-14 ja jos silloin on ok, niin uudestaan rv 26-28. Mie just kävin rv 14 ja silloin oli kaikki hyvin ja pitää mennä taas tuolloin 26-28.
neuvolan kautta ovat varanneet mulle sokerirasituksen torstaille (rv 25+6).