Hei sinä kerrostalon piina!
Sinä, joka todennäköisesti olet jo vähintään keski-ikäinen ja asut yleensä yksin. Sinä, jolla ei ole juuri kavereita, eikä sukulaisia, jotka kävisivät kylässä. Sinä, joka istut illat yksinäisyydessä ja hiljaisuudessa ja keräät raivoa jokaisesta äänestä, mikä omien seinien ulkopuolelta kuuluu. Keräät raivoa siitä, että naapuri taas kolistelee keittiössä ruokaa laittaessaan, imuroi, lapset leikkii ja ääni välillä nousee ja tavarat kolisee. Keräät raivoa, kun yläkerran kantapääastuja nousee sohvalta ja kävelee jääkaapille. Pääsi räjähtää, kun koira joskus haukahtelee, joku pitää ääntä rapussa tai naapuri on viikonloppuna hakenut Ikeasta uuden vaatekaapin ja kasaa sitä ja ruuvaa seinään. Sinä joku vihaisesti mulkoilet naapureita ja liimailet ilmoitustaululle ilkeitä heippalappuja. Sinä joka huonona päivänä haistattelet naapurille, kiroilet lapsille ja jakelet koirille tappouhkauksia. Sinä, jolle 23-07 hiljaisuus ei riitä, vaan tarvisit 24/7 hiljaisuutta. Miksi asut kerrostalossa?
Kommentit (20)
Kun ei elämässä ole mitään muuta. Ainoa sisältä ja "ihmissuhteet" ne naapurit, jota kyttää ja josta valittaa.
Me taas rakastetaan meidän seinänaapureita jotka "elävät" tätä elämää.
Rakastan niin paljon kaikkia niitä ääniä mitä kuuluu. Juu ovat ihan tavallisia ihmisiä, nuoria, perheitä jne.
Kaikista tappouhkauksista kannattaa oikeasti tehdä rikosilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Mutta, jos ei kukaan muu kuule uhkailuja, niin onko siitä mitään hyötyä? Tuskin se naapuri poliisille myöntää uhkailujaan ja sitten se on sana sanaa vastaan.
Mun yläpuolella asuu joku n 50v yksinäinen nainen joka ei koskaan mene ulos,eikä koskaan sinne mene ketään. Harrastaa jotain nikkarointia,riippumatta kellonajoista ja säännöistä.
Poraamista,vasaraa muute vaa hakkaa lattiaa yms. ( ja on valitettu asiasta,ei kiinnosta isännöitsijää).
Voi se toki jossain käydä ja vieraitakin,mutta minä en ole huomannut ainakaan 3 vuoteen kun se on tässä asunut.
Joo. Siksi muutinkin pois. Neuroottiaet naapurit jäi. Heippa.
Miksi sellaiset ihmiset muuttavat kerrostaloon, joilla ei ole edes alkeellisinta kykyä ottaa kanssaeläjiä huomioon? Aamusta iltaan möykkäämistä, rakit ulvoo, penskat ravaa, musa pauhaa, paukutetaan ja kolistellaan kaikkea mitä nyt käden ulottuvilla sattuu olemaan. Muuttaisivat he omakotitaloon, jossa saavat pitää möykkää 24/7 sydämensä kyllyydestä ja jättäisivät kerrostalot niille, jotka siellä osaavat asua.
Mun alakerrassa asuu just tää. Avautui kerran kun on hänen mielestään niin kovin meluisa talo. Ei tykännyt kun olin sitä mieltä että hiljaista on. Kun ei saanut mua paheksuntakerhonsa jäseneksi, ei tervehdi enää vaan mulkoilee ja valittaa kun askelten ääntä kuuluu päivisin.
Ilmeisesti ap:lla ei ole ikinä ollut mekkaloivia naapureita, tai todennäköisesti hän on itse tällainen kauhunaapuri. Sitten kun joku uskaltaa asiasta mainita, niin tottakai laitetaan hänen syykseen eikä itsessä ole mitään vikaa.
Yksi ihan suositeltava passiivisaggressiivinen tapa tuoda naapurimelu esille on wlanin nimeäminen. Omani olen nimennyt "D2 älä paisko oveasi". Toimii tai ei, saapa vähän nolattua tätä paiskojaa muun talon suuntaan.
Suosittelen.
Kuulostaa siltä, että ap on itse pesueineen kerrostalon piina. Ei purjopetteriä voi kieltää kyllä sisällä on ok riehua ja pelata vaikka jalkapallo, kun ulkona on huono keli. Huutaminen on perheen normi ja rapussa on hyvä juosta saa kuntoilun samalla vaivalla..
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ap:lla ei ole ikinä ollut mekkaloivia naapureita, tai todennäköisesti hän on itse tällainen kauhunaapuri. Sitten kun joku uskaltaa asiasta mainita, niin tottakai laitetaan hänen syykseen eikä itsessä ole mitään vikaa.
Joo kyllä se kerrostalon piina on jonu ihan muu kuin hiljaista elämää viettävä sinkku.
Nimim. viikonloppuna taas koko yön naapurin karaokelaulantaa subwooferjyskeen säestämänä kuunnellut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä se kerrostalon piina on jonu ihan muu kuin hiljaista elämää viettävä sinkku.
Nimim. viikonloppuna taas koko yön naapurin karaokelaulantaa subwooferjyskeen säestämänä kuunnellut
Aloituksessahan nimenomaan puhuttiin siitä, että häiriinnytään 07-22 normaalin elämän äänistä. Ei siitä, että joku bailaa tai laulaa yöt läpeensä, kun muut yrittää nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sellaiset ihmiset muuttavat kerrostaloon, joilla ei ole edes alkeellisinta kykyä ottaa kanssaeläjiä huomioon? Aamusta iltaan möykkäämistä, rakit ulvoo, penskat ravaa, musa pauhaa, paukutetaan ja kolistellaan kaikkea mitä nyt käden ulottuvilla sattuu olemaan. Muuttaisivat he omakotitaloon, jossa saavat pitää möykkää 24/7 sydämensä kyllyydestä ja jättäisivät kerrostalot niille, jotka siellä osaavat asua.
Mites teillä sitten päiväsaikaan touhutaan? Lapset istuu ääneti kokoamassa palapeliä aamusta iltaan? Kun siellä omien seinien sisälläkin on vähän elämää ja esim. ihan vaan juttelet toisen ihmisen kanssa ei niin kiinnitä huomiota joka ikiseen ääneen mikä talossa kuuluu. Kannattaa kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta, jos ei kukaan muu kuule uhkailuja, niin onko siitä mitään hyötyä? Tuskin se naapuri poliisille myöntää uhkailujaan ja sitten se on sana sanaa vastaan.
Nykyään kannattaa aina olla kamera tallentamassa kuin poistuu kotoa, liikenteessä se on ollut aika pakollinen juttu jo viimeiset 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessahan nimenomaan puhuttiin siitä, että häiriinnytään 07-22 normaalin elämän äänistä. Ei siitä, että joku bailaa tai laulaa yöt läpeensä, kun muut yrittää nukkua.
Niin. Normaalin elämän tai "normaalin elämän". Joidenkuiden ns. normaali elämä tuntuu pitävän sisällään esim. päiväkausia kestävät tuhannen desibelin voimalla suoritetut edm-bileet, tai vaikka se että kennelillinen koiria haukkuu, ulvoo ja rähisee koko sen ajan tauotta mitä isäntäväki on poissa, mikä yleensä on työpäivät sekä kaikki ilta- ja viikonloppumenot.
Vierailija kirjoitti:
Yksi ihan suositeltava passiivisaggressiivinen tapa tuoda naapurimelu esille on wlanin nimeäminen. Omani olen nimennyt "D2 älä paisko oveasi". Toimii tai ei, saapa vähän nolattua tätä paiskojaa muun talon suuntaan.
Suosittelen.
Ihan mielenkiinnosta kysyn. Saatko tästä wlan nimellä vittuiluyrityksestä enemmän tyydytystä, kuin siitä, että oven paiskominen loppuisi? Jos mulle joku ystävällisesti huomauttaisi, että meillä muuten kaapinovet helisee, kun läimäytät oven kiinni, olisin pahoillani ja yrittäisin kiinnittiää asiaan jatkossa huomiota. Jos näkisin tollainen vittuiluviestin, en välittäs pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Mikä nyt on kenenkin mielestä mekkalointia. Parissa eri osoitteessa on makuhuoneen seinän takana asunut eroahdistunut koira. Sietämistä on helpottanut se, että ulina on yleensä tunnin jälkeen loppunut ja yleisesti pidän koirista. Alakerrassa asuu parasta aikaa laulaja, joka treenaa pitkin päiviä ja monesti viikonloppuna hänellä on isompi porukka istumassa iltaa puolille öin. Meillä mennään nukuun 21-22. Näitä kaikkia siedän. Ainut mistä olen käynyt huomauttamassa oli, kun yhdessä kämpässä iso miesporukka kokoontui joka viikonloppu ja puhuminen oli toistensa päälle huutamista, joka kuului varmasti koko taloon. Joku jopa tuli kämpästä puolen yön jälkeen rappuun puhumaan kovaäänisesti puhelua. Tästäkään en sanonut ekalla tai tokalla kerralla mitään, mutta kun tästä tuli tapa niin oli pakko sanoa jotain. Musta on ok, jos ihmisillä on joskus juhlia, kuhan ennen puolta yötä siirrytään baarin puolelle.
Ihmisten toleranssissa äänille on isoja eroja. Siksi ihmettelenkin miksi ne, jotka on äänille erityisen herkkiä haluaa asua kerrostalossa.
Samaa ihmettelen. Alakerran yksinäinen ukko vain valittaa.