Kenellä on oikeus kuunnella puheluita?
Minusta tuntuu että minua kuunnellaan, ja haluaisin tietää kuka kuuntelee. Ja että onko hänellä/heillä siihen oikeus.
Ahdistaa, kun en voi enää puhua puhelimessa edes äitini kanssa, ihan vain koska ahdistaa että puhelin ikään kuin kaikuu ja tuntuu oudolta.
Samoin olen aika hiljaa kotonani. Luulen, että joku vaanii rappukäytävässä. Naapurihuoneistossakin on aina oudon hiljaista, luulen että he tarkkailevat.
Naapurithan saavat kuunnella niin paljon kuin haluavat, vaikka se ahdistaa, mutta entä puhelut? Onko joku asentanut puhelimeeni jonkun ylimääräisen mikrofonin, tai miten se kuuntelu nyt toimiikaan?
Kiitos!
Kommentit (3)
Olet vainoharhainen, siihen on hyvä hakea ammattiapua. Puhelimia saa kuunnella vain poliisi ja vain erikoisluvalla. Jos et ole rikollis- tai terroristijärjestön jäsen, niin kukaan ei sinua kuuntele. Usein meillä on mielikuva, että juttumme voisivat jotakuta kiinnostaa, mutta se on harhaa. Tuskin ketään kiinnosta sinun tai minun jutut.
Jotkut salakuuntelevat ja tunkeutuvat puheluihin ja niitä tuntuu kiinnostavan. Puheluissa voi tapahtua jotain outoa kuuluu jotain outoa ääntä ja joskus saattaa kuulla oman puheen toistoa. Outoa jos poliisi kuuntelisi puheluita... Joissain tapauksessa on sekoitettu täysin eri henkilöön tai henkilöihin ja siksi ollaankin niin kiinnostuneita. Kun sä tunnet niin niin onko sua sekoitettu muihin? Maalitetaanko sua?
Sano äidillesi, että laittaa kaiuttimen pois päältä.