Mitä meinaa, että T3v on korkea, mutta TSH tulee yli viitteistä?
Oon tosi väsyny ollu vuosikausia, enkä jaksa kerta kaikkiaan mitään. Vointi on vain pahentunut. Nyt en jaksa oikein siivotakaan kotona tai laittaa ruokaa. Oon lääkärin valvonnassa ottanu isoja annoksia D-vitamiinia ja rautalisää, koska nää arvot on aika alhaiset ja vois olla paljon paremmat. Nyt sitten pääsin kerrankin kilpirauhaskokeisiin melko aikaisin, enkä tyyliin kuuden tunnin päästä heräämisestä.
TSH 4.31* (0.40-3.70)
T4-v 12.8 (11.0-22.0)
T3-v 6.3 (3.5-6.8)
TSH viittais vajaatoiminnan suuntaan, eikä t4v ole kamalan hyvä sekään, mutta miksi tuo t3v on noinkin korkea? Eikö keho mene liikatoiminnalle, jos tuo raja ylittyy? Mulla on jo kahdesti lääkäriaika siirtyny, niin en pysty vieläkään kysymään, että mitä tälle tehdään.
Kommentit (3)
Näyttäis vajaatoiminnnalta, tai alkavalta sellaiselta. T3v on kilpirauhashormonien välittäjä, ja arvo on viitteissä.
Mulla on jo 15 vuotta keikkunu tsh yläviitteissä ja t4v arvoja 11-13. Ja tätä vain seurataan tyyliin parin kolmen vuoden välein. Vointi on ollut erityisen huono ainakin 5 vuotta. Kerran mitattiin aikaisemmin t3v ja se oli silloin 3.8. Ap
No sitäpä sitä. Ylituotantoa. Hoituu radiojodilla