Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä työhakemukseen

Hankikantamoinen
18.02.2021 |

Kirjoitelkaa tänne hyväksi kokemianne vinkkejä onnistuneen työhakemuksen tekemiseen.
Onko joitakin hyviä keinoja erottua massasta? Entä mitkä olisivat hyviä ja mieleenpainuvia kysymyksiä rekrytoijalle soittaessa?

Tietenkin hakemuksen pitää olla itsensä näköinen, mutta jotkut hyvät vinkit saattavat olla universaaleja.

Olen vaihtamassa alaa ja koen haastavaksi nostaa itseni joukosta. Haen siis markkinoinnillisia ja brändin hallintaan liittyviä tehtäviä, joihin minulla on kyllä osaamista ja taustaa, mutta olen tehnyt urani eri toimialalla kuin minne tällä hetkellä pyrin.
Syynä alan vaihdokseen mm. se, että koen nykyisen toimialani jo hieman nähdyksi. Haluan myös oppia uutta ja päästä hyödyntämään kokemustani ja kehittymään "uusilla vesillä".

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tee hakemus ja cv käyttämällä canvaa (googleta), valitse ajaton, klassinen ja hillitty malli

- kirjoita lyhyesti, kill your darlings eli editoi kunnes lyhyt ja selkeä

- älä yritä mitään hassunhauskaa tyyliin palloksi rutistettu hakemus ja tyynnyyn kirjailtu cv vaan ajattele rekrytoijia, jotka joutuvat kahlaamaan isot määrät hakemuksia ja haluavat nopeasti selville pääasiat

- käytä esimerkkejä kun kerrot siitä mitä osaat ja millainen olet

Onnea!

Vierailija
2/9 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä soita ellei sinulla ole aidosti jotain kysyttävää mihin ei löydy vastausta ilmoituksesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista kertoa myös jotain henkilökohtaista itsestäsi, harrastuksistasi esm jos sinulla on koira, kissa, kilpikonna, laulat, soitat, tanssit, opiskelet kieliä tms. Niistä voi löytyä yhteistä kaikupohjaa jos rekrytoijalla on samansuuntaisia mielenkiinnonkohteita ja saatat jo sillä päästä etuilemaan. Ihmisiä ne on nekin, joten myös tunteet ovat isossa osassa tässä valintaprosessissa.

4/9 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tapa jolla pyritään seulomaan oikeasti tuolle alalle sovelutuvat on se että heille puhelun alkupuolella sanotaan että "Et ole sopiva tähän työhön".

Oikeasti soveltuvan luonteen omaavat reagoivat tähän luonnostaan niin että myyvät itsensä sisälle firmaan.

Vierailija
5/9 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- tee hakemus ja cv käyttämällä canvaa (googleta), valitse ajaton, klassinen ja hillitty malli

- kirjoita lyhyesti, kill your darlings eli editoi kunnes lyhyt ja selkeä

- älä yritä mitään hassunhauskaa tyyliin palloksi rutistettu hakemus ja tyynnyyn kirjailtu cv vaan ajattele rekrytoijia, jotka joutuvat kahlaamaan isot määrät hakemuksia ja haluavat nopeasti selville pääasiat

- käytä esimerkkejä kun kerrot siitä mitä osaat ja millainen olet

Onnea!

Kiitokset! Erityisesti tuo Canva oli hyvä vinkki :)

Ja kiitos muillekin! Laitelkaa lisää vinkkejä, niistä toivottavasti on hyötyä muillekin.

Vierailija
6/9 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haet markkinointitehtäviin niin sun pitää pystyä markkinoimaan itseni brändinä, mitkä on sun UPS:sät, millä "äänenpainolla" teet hakemuksen, mihin kohtaat positioit itsesi-- ja sitten diipadaapaa miten tuot rahaa ja samalla säästät sitä. Työnäytetteitä digistä, sen verran numeroita kun voit kertoa jne,

Vierailija
7/9 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo osaamisesi ja taustasi selkeästi näkyviin,jos työkokemuksesi ei ole sopiva. Anna konkreettisia esimerkkejä mutta älä jaarittele.

Jos haet brändin hallintaan ja markkinointiin liittyviin tehtäviin, niin osaat varmasti markkinoida ja brändätä myös itsesi. Ajattele sen laatikon ulkopuolelta, mitä nykyinen alasi on opettanut sinulle, mitä voisit hyödyntää uudella alalla.

Älä soita, jos sinulla ei ole oikeaa kysyttävää. Mieleen voi painua myös ikävällä tavalla ja tikusta asiaa keksivät ovat yleensä sellaisia.

Vierailija
8/9 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ainakaan pakosta hae

😬

Vierailija
9/9 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mainitse aina hakemuksessa, että työpaikan työilmapiirin tulisi olla hyvä tai että itse ylläpidän työpaikalla hyvää työilmapiiriä. Myös järkyttävän huonon esimiehen jälkeen olen aina kirjoittanut yhdeksi motivaatiota kasvattavaksi tekijäksi hyvän ja oikeudenmukaisen esimiehen, jota on helppo lähestyä asiassa kuin asiassa. Huomaan, että työhaastattelijat pitävät siitä, kun itse myös sanele, mitä haluaisit työn tai työpaikan olevan, etkä vaan kiltisti ole valmis kaikkeen mahdolliseen.