Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yh-vanhempien ketju

Vierailija
17.02.2021 |

Tarkoitan siis sellaisia yksinhuoltajia, jotka joko täysin tai melkein kokonaan ovat lapsensa vanhempia. Eli ei mitään viikko-viikko vanhempia tai viikonloppuvanhempia.

Miten ja missä vaiheessa lapsen ikää päädyit yksinhuoltajaksi? Mikä on ollut vaikeinta aikaa ja miksi? Miten noin kokonaisuudessaan menee?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli 4v ja lapsen isä kuoli onnettomuudessa. Minusta tuli leski yh. Vaikein aika, kun piti surra ja hoitaa samalla lasta ja yrittää käydä töissä ja olla vahva.

Vierailija
2/11 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi oli 4v ja lapsen isä kuoli onnettomuudessa. Minusta tuli leski yh. Vaikein aika, kun piti surra ja hoitaa samalla lasta ja yrittää käydä töissä ja olla vahva.

Tuo oli varmasti rankkaa lapsen ollessa juuri todella vilkkaassa iässä. On vaikeaa myös tulevaisuuden kannalta, jos ei ole aikaa käsitellä surua ja ihan vaan heittäytyä suruun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee muualle utelemaan, hullu Ap!

Vierailija
4/11 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt hyvät ihmiset kertoko omia asioitanne jollekin idiootille kiusaajalle!

Miksi ap:ta edes kiinnostaa totaaliyhärit?

Vierailija
5/11 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei ollut vielä syntynyt, asuimme erillemme. Syntymään asti jaksoin uskoa yhteiseen tulevaisuuteen. Vaikka merkit oli selvät. Mies liukui pois elämästämme. Välillä aina tupsahtaa siihen.

En jaksa / en osaa / en pysty vaatimaan enempää. Otan vastaan sen, mitä mies haluaa antaa. Pohjimmiltaan mies olisi halunnut takaisin elämään kanssamme. Jos antaisin merkin.

Ajallisesti on ollut vaikeaa. Olen täysin yksinhuoltaja, omat vanhempanikin asuvat kaukana. Iltaisin en ole päässyt mihinkään, kaikki on mennyt lapsen ehdoilla. Nyt lapsi on vanhempi, pääsen sentään kauppaan ja kävelylle illalla.

Tämänkin olen vain hyväksynyt. Olen myös tippunut työelämästä täysin, koska totaaliyhäriys ja työelämän arki on ollut minulle mahdoton yhtälö. En mieti tätä, vaikka välillä käy mielessä, miten eläkkeiden kanssa on.

Olen elänyt ilman parisuhdetta, kun en ole oikein päässyt tapailemaan ketään. Eli toisinsanoen olen työtön ja ollut sinkku tosi pitkään.

Olen sopeutunut tähän tilanteeseen.

Vierailija
6/11 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap:ta kiinnostaa tuo aihe noin tarkkaan rajattuna?

Vierailija
7/11 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap:ta kiinnostaa tuo aihe noin tarkkaan rajattuna?

Jos se etsii itselleen totaaliyhäriä? Tässä olisi yksi.

Vierailija
8/11 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt hyvät ihmiset kertoko omia asioitanne jollekin idiootille kiusaajalle!

???

Mistä tämä raivo kumpuaa?

Minä olen itse piakkoin päätymässä totaaliyksinhuoltajaksi. Kiinnostaa kuulla, miten muilla on mennyt. Mihin varautua ja silleen. Ehkä ihan vain saada vertaistukea. Eikö tämä palsta ole keskustelua varten?

Ap

Vierailija
9/11 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

???

Minä olen itse piakkoin päätymässä totaaliyksinhuoltajaksi. Kiinnostaa kuulla, miten muilla on mennyt. Mihin varautua ja silleen. Ehkä ihan vain saada vertaistukea. Eikö tämä palsta ole keskustelua varten?

Ap

On. Älä kanna kaunaa. Anna miehen nähdä lasta, silloin kun haluaa. Etäinen isä on parempi kuin ei isää ollenkaan. Älä hauku isää lapsen kuullen. Varaudu siihen, että elämä on kallista ja sinä maksat yksin kaiken. Koita hankkia ystävistä tukiverkko, saat toivottavasti hoitoapua.

Tuossa muuta ohjenuora.

Vierailija
10/11 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

???

Ap

On. Älä kanna kaunaa. Anna miehen nähdä lasta, silloin kun haluaa. Etäinen isä on parempi kuin ei isää ollenkaan. Älä hauku isää lapsen kuullen. Varaudu siihen, että elämä on kallista ja sinä maksat yksin kaiken. Koita hankkia ystävistä tukiverkko, saat toivottavasti hoitoapua.

Tuossa muuta ohjenuora.

Ennenkaikkea, lapsi on sydämen valo. Joudut yksin vastaamaan kaikesta, mutta lapsi arvostaa sinua myöhemmin. Saat kaiken takaisin rakkautena.

Vierailija
11/11 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

???

Ap

Tuossa muuta ohjenuora.

Isä on väkivaltainen. Lapsi ei ole vielä syntynyt. Vaikka usein huono isä on parempi kuin ei isää ollenkaan, niin tässä tapauksessa mielestäni on sekä isälle että lapselle parempi, että eivät näe ollenkaan. Liian paljon surua isälle ja hämmennystä lapselle.

Tietenkään minä en lapselle puhuisi pahaa isästä. Ei ole mitään syytä, jos koko isää ei ole edes kuvioissa. Ja aikuisten huolet ei kuulu lapsille. Minun oma äitini kuormitti minua ihan liikaa omilla murheillaan ja ainaisilla valitusmonologeillaan. En halua samaa lapselleni

Elämä on tottakai kallista, mutta osaan elää köyhästi. Onneksi lastentavaraa saa paljon käytettynä.

Ap