Haluan vähentää kemikaalikuormaani. Mikä shampoo & hoitoaine olisi hyvä?
Kommentit (12)
Palashampoo ja luonnonöljyistä tehty palahoitoaine. Kotimaisia merkkejä mm Artisan Soap Company, Flow Cosmetics, Saaren Taika ja Kolme Cosmetics.
Tokmannille on näköjään ainakin tullut myyntiin Garnierin palashampoita. Onkohan kukaan testannut, ovatko hyviä?
Yritin pestä hiuksia oliiviöljy palasaippualla, mutta lopputulos ei hyvä. Lättänät, rasvaiset hiukset.
Palashampoo Flown kannalla minäkin. Shampoopala maksaa Ruohonjuuressa vajaan 10€, mutta kestää todella pitkään. Ekan ostin pari vuotta sitten ja nyt hetken käyttänyt toista. Puolipitkät hiukset ja pesen pari kertaa viikossa. Kesällä en käytä hoitoainetta, talviaikaan hiuksiin jätettävää hoitosuihketta.
Vierailija kirjoitti:
Tokmannille on näköjään ainakin tullut myyntiin Garnierin palashampoita. Onkohan kukaan testannut, ovatko hyviä?
Yritin pestä hiuksia oliiviöljy palasaippualla, mutta lopputulos ei hyvä. Lättänät, rasvaiset hiukset.
En ole kokeillut mutta aineosalistaa kun katsoin niin ei niiden kanssa taida vähentää kemikaalikuormaa normi shampooseen nähden - sisältää ihan samoja aineita. Muovipullot toki jää pois.
Kotimaisella Famolla on ei-saippuapohjaisia, mutta paljon Garnierin shampoopalaa simppelimpiä paloja, jotka voi sopia niille joilla saippuapohjaiset ei sovi.
Silmämeikin poistossa parasta on vauvaöljy. Siinä ei ole mitään ylimääräisiä kemikaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Mäntysuopa
Kyllä Mäntysuovalla voi hiukset pestä, mutta se kuivattaa hiuksia aika paljon. Kodin siivouksessa se on kuitenkin ihan paras aine. Itse laitan sitä vähän suihkepullon pohjalle ja se hakkaa kaikki Kiillot mennen tullen. Kyllähän siivouksessakin käytetään paljon ylimääräisiä kemikaaleja, eli tähän siivouspuoleenkin kannattaa kiinnittää huomiota.
Marseille-saippuakin käy hiustenpesuun. Samoin pesupähkinät.
Itse käytän Urtekramin shampoota ja ajattelen, että siinä on vähemmän haitallisia kemikaaleja.
Kotimaisia joista on hyvää kokemusta Saaren Taika (löytyy myös nestemäisiä tuotteita), Ruusu ja Rosmariini, Kaurilan Sauna... Aluksi voi kestää hetken et hiukset tottuu palashampooseen mut on kyllä sen arvoista! Itse käytän lisäksi hiusöljyä kosteisiin hiuksiin.
Mäntysuopa