Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synttärionnittelut Whatsupp-ryhmissä ärsyttävät

Vierailija
16.02.2021 |

Kuulun muutamaan isompaan ryhmään, jotka koostuvat esim. sukulaisista, työkavereista tai harrasteporukasta. Ovat tärkeitä viestikanavia enkä halua poistua ryhmistä.

Jäseniä yli 20. Pääosin asiallista, hauskaa ja tarpellista viestintää.

Mutta synttärionnittelut ärsyttävät. Joku keksii aamulla, että "hei, Timolla synttärit! Onnea Timo!!!" Ja sitten kaikkien ryhmäläisten on "pakko" myös laittaa onnittelut. Ja Timo kiittelee onnitteluista pitkin päivää. Eli spämmiviestejä tulee paljon. Tämä toistuu aina, kun jollain on joku merkkipäivä.

Miksi ei voi onnitella priva-viestillä?

Ärsyttääkö teitä muita tämä, vai olenko outo?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää. Olen ryhmissä missä ei juuri muuta keskustelua ole, mun mielestä tällaisen ryhmän nimeksi vois vaihtaa synttärionnitteluryhmä.

Vierailija
2/6 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää. Ja sitten pitää itse miettiä, että jos ei onnittele Timoa, loukkaantuuko Timo ja ajattelevatko muut, että tuo Pirkko se ei sitten koskaan onnittele ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hiljennä se ryhmä niiksi päiviksi.

Vierailija
4/6 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää. Vielä enemmän nimipäiväonnittelut, niitä nyt ei yksikään tuntemani aikuinen ihminen edes juhlista millään tavalla.

Vierailija
5/6 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää todella! Samoin kaikki muut tyhjänpäiväiset toivotukset; ystävänpäivä, Vappu, pääsiäinen, juhannus, pyhäinpäivä, itsenäisyyspäivä ja joulu nyt näin alkuun. Miksi ihmeessä näitä toivotuksista tyrkätään ryhmäviestinä, kun jokainen voi laittaa toivomuksensa privana ihan vapaasti niille joille haluaa! Ja hiljennys ei auta, koska tuosta seuraa automaattisesti velvoite osallistua toivotuksiin, grrrr!

Muutenkin ryhmäviesteissä tulisi käyttää enemmän harkintaa, vain todella yhteiset asiat - ja vain asiat - pitäisi hoitaa ryhmien kautta.

Vierailija
6/6 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on whatsapp.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme