Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esimies ei pidä alaisistaan

Vierailija
16.02.2021 |

Uusi, alan ulkopuolelta hankittu, pomo jakoi vahingossa muistiinpanojaan, joissa kirjoittaa, että yrityksen viimeaikainen menestys ei ole johtunut työntekijöistä vaan maailmantilanteesta (yksi harvoja aloja, joihin pandemia on oikeasti vaikuttanut positiivisesti), että todellisuudessa tiimi on surkea. Pomo on ollut talossa alle vuoden, valtaosa työntekijöistä yli 5 vuotta, osa jopa 10. Kasvua yrityksellä on ollut joka vuosi alusa saakka (yli 10 v.), ja yrityksen asiakkaat aina olleet äärimmäisen tyytyväisiä asiakaspalveluun, yhteistyöhön ja tuotteisiin.

Pidän työstäni, pidän tuotteista, pidän yrityksestä, pidän isosta osasta kollegoita (totta kai joukossa on aina ne yksi tai kaksi joista oikeasti kannattaisi päästä eroon), mutta kyllähän se motivaatiota syö, kun pomo on sitä mieltä, että talo on täynnä imbesillejä, ja hän on paras kaikista.

Kannattaako jäädä, vai kannattaisiko alkaa katsella muuta? Kukaan muu ollut tilanteessa, jossa uusi pomo on heivannut vanhat työntekijät (suurin osa vähintäänkin erittäin kykeneviä) alimpaan kastiin, alentanut ne, jotka on voinut, ja lakannut keskustelemasta suurimman osan kanssa? Vinkkejä, miten jaksaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/5 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä voi kun lähteä. Mä oli johtoryhmätyöstä äitiyslomalla kun toimari vaihtui. Uusi toimari soitta ja ilmoitti että otatko potkut vai menentkö surkeisiin rupuhommiin, hän valitsee alaisensa itse ja vanhat saa lähteä.

Äkkiä vtyönhakuun ja sain onneksi muuta työtä. Sama sulla, ei kannata paljon toivoa että muutosta tulisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä voi kun lähteä. Mä oli johtoryhmätyöstä äitiyslomalla kun toimari vaihtui. Uusi toimari soitta ja ilmoitti että otatko potkut vai menentkö surkeisiin rupuhommiin, hän valitsee alaisensa itse ja vanhat saa lähteä.

Äkkiä vtyönhakuun ja sain onneksi muuta työtä. Sama sulla, ei kannata paljon toivoa että muutosta tulisi.

Mikä saa uuden esimiehen hankkiutumaan eroon vanhoista työntekijöistä, niistäkin jotka ovat oikeasti hyviä ja pidettyjä? Pelko? AP

Vierailija
4/5 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan työntekijät olisin lyöneet perseet penkkiin ja istuneet tuommoisen pomon ulos koko firmasta.

Vierailija
5/5 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan työntekijät olisin lyöneet perseet penkkiin ja istuneet tuommoisen pomon ulos koko firmasta.

Me kai koetaan, että asiakkaille täytyy olla lojaaleja, nehän siinä kärsii jos porukka menee istumalakkoon. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme