Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempi yrittää painostaa olemaan sisaren kanssa, jonka kanssa ei yhteyksissä

Vierailija
16.02.2021 |

Hän on minua kohdellut väärin eikä ole pyytänyt anteeksi edes, itse ei koe samoin. En koe tarvetta asiaa mitenkään selvittää, vaan olen jättänyt sisaren elämästäni. Aina välillä vanhempani yrittää jotain sellaista, että tulisin samaan paikkaan ja että välirikon voisi laittaa jäihin vaikka siksi aikaa. En koe tarpeelliseksi pitää sukulaisille yllä sellaista mielikuvaa, että olisimme jotenkin väleissä ja koen turhauttavana, että vielä vuosienkin jälkeen ilmeisesti odotetaan, että minä painaisin asiat villasella ja jostain syystä alkaisin taas olemaan seurassa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jonka kanssa *en ole yhteyksissä.

Vierailija
2/21 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitsekaan. Toki voit miettiä että onko niin iso asia että kannattaa menettää välit lopullisestin ja voiko antaa anteeksi...Jos ei voi niin kukaan ei voi pakoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitsekaan. Toki voit miettiä että onko niin iso asia että kannattaa menettää välit lopullisestin ja voiko antaa anteeksi...Jos ei voi niin kukaan ei voi pakoittaa.

En nyt tiedä miksi pitäisi antaa anteeksi, kun toinen ei mielestään ole tehnyt väärää eli luultavasti tekisi samat asiat uudestaan. Ja mitä hyötyä siitä minulle olisi, että elämässäni on ihminen, johon en luota pätkän vertaa. Ap

Vierailija
4/21 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tartte olla tekemissä. Kukaan ei voi siihen pakottaa.

Vierailija
5/21 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysele äidiltäsi miten hän kokee sen, ettette ole yhteyksissä ja tee selväksi, että et aio muuttaa mieltäsi. Äitiäsi harmittaa asia, mutta tee selväksi, että hänen on itsensä käsiteltävä se asia, eikä voi sinun päätöksiin vaikuttaa ja että sovinnon pakottaminen vain pilaa teidänkin välille.

Vierailija
6/21 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin olisin kirjoittanut tuon. Sama tilanne itselläni. Henkistä väkivaltaa kokenut vuosia veljeni taholta ja kun en ole ollut muutamaan vuoteen tekemisissä, pystyn taas hengittämään.

Vanhempien olisi pitänyt puuttua veljeni harjoittamaan kiusaamiseen jo silloin kun olimme lapsia. Eivät puuttuneet. Nyt kärsivät seurauksista.

Vierailija
7/21 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei kerro, millaiset asiat välirikon ovat aiheuttaneet. Ihan kaikkien vääryyksien takia ei tarvitse välejä katkaista, muuten voi käydä niin, että joutuu katkaisemaan välit kaikkiin ihmisiin. Kannattaisi ainakin jutella sisaruksen kanssa. Me täällä ei tiedetä, mitä on tapahtunut tai mikä on kenenkin osapuolen näkemys asiasta. Todella isot asiat pitää olla kyseessä jos sisarukseen katkaisee välit.

Vierailija
8/21 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa tämmöstä. Tilanne laukesi vasta sitten kun 80v leskiäitini löysi miesystävän rinnalleen, mitä se esikuva-siskoni ei hyväksy.

Nyt ei enää tuu jatkuvasti kehotuksia kuunnella ja jutella *Mirjaleena* siskon kanssa. Hän on äidin mielestä nyt "vähän ärsyttävä" :)

Vierailija
9/21 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä niin mielesi pahoitit, siis milloin? Joskus esihistoriallisena aikana, kun sisko sattui vähän tölväisemään sinua. Mököti mököti möö!

Vierailija
10/21 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei kerro, millaiset asiat välirikon ovat aiheuttaneet. Ihan kaikkien vääryyksien takia ei tarvitse välejä katkaista, muuten voi käydä niin, että joutuu katkaisemaan välit kaikkiin ihmisiin. Kannattaisi ainakin jutella sisaruksen kanssa. Me täällä ei tiedetä, mitä on tapahtunut tai mikä on kenenkin osapuolen näkemys asiasta. Todella isot asiat pitää olla kyseessä jos sisarukseen katkaisee välit.

Vähättely pahentaa asioita.

Vierailija
11/21 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä teen sille, kun yritetään pakottaa? Puhehan ei ole auttanut. Pitäisikö olla vaan välittämättä ja otaksua, että jossain vaiheessa se viesti menee perille? Minua loukkaa se, että valintojani kyseenalaistetaan. Olen sen sanonutkin viimeksi, että en arvosta että minua yritetään saada yhteen ihmisen kanssa, joka satuttaa. Tuntuu kuin ajateltaisiin, että minä olen väärässä tai ylireagoija ja minut pitäisi taltuttaa toimimaan niinkuin muiden mielestä pitäisi.

Vaikea ymmärtää tätä suvun kulttuuria, missä "toimeen tuleminen" tarkoittaa sitä, että teeskennellään ihan näön vuoksi, että asiat ovat ok. En käsitä mitä tai kenelle siitä on iloa, kun asianosaiset itse tietää miten asiat on eikä tilanteeseen liity edes sen ikäisiä lapsia, joille joku hyvän tunnelman esittäminen menisi läpi edes. Mikä siinä on siis pointtina? Tuleeko vanhemmalleni oikeasti hyvä mieli siitä vai kokeeko hän, että hänet on nolattu suvun silmissä kun aikuiset lapset eivät halua olla yhdessä?

Tietysti pystyn asiallisesti käyttäytymään, jos on joku tilaisuus kuten hautajaiset mihin on pakko mennä. Sielläkin voin aivan hyvin välttää istumasta viereen jne. Ap

Vierailija
12/21 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli teki meistä lastensuojeluilmoituksen. Et meni välit siitä. Teen hänestä samanlaisen.

Vierailija
13/21 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ulkopuoliset haluavat sotkea sisarusten välejä esittämällä toisen sanomaksi jotain, mikä ei pidä paikkaansa. Ajan myötä se yleensä selviää.

Vierailija
14/21 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä teen sille, kun yritetään pakottaa? Puhehan ei ole auttanut. Pitäisikö olla vaan välittämättä ja otaksua, että jossain vaiheessa se viesti menee perille? Minua loukkaa se, että valintojani kyseenalaistetaan. Olen sen sanonutkin viimeksi, että en arvosta että minua yritetään saada yhteen ihmisen kanssa, joka satuttaa. Tuntuu kuin ajateltaisiin, että minä olen väärässä tai ylireagoija ja minut pitäisi taltuttaa toimimaan niinkuin muiden mielestä pitäisi.

Vaikea ymmärtää tätä suvun kulttuuria, missä "toimeen tuleminen" tarkoittaa sitä, että teeskennellään ihan näön vuoksi, että asiat ovat ok. En käsitä mitä tai kenelle siitä on iloa, kun asianosaiset itse tietää miten asiat on eikä tilanteeseen liity edes sen ikäisiä lapsia, joille joku hyvän tunnelman esittäminen menisi läpi edes. Mikä siinä on siis pointtina? Tuleeko vanhemmalleni oikeasti hyvä mieli siitä vai kokeeko hän, että hänet on nolattu suvun silmissä kun aikuiset lapset eivät halua olla yhdessä?

Tietysti pystyn asiallisesti käyttäytymään, jos on joku tilaisuus kuten hautajaiset mihin on pakko mennä. Sielläkin voin aivan hyvin välttää istumasta viereen jne. Ap

Ei sinun tarvitse selitellä kenellekään mitään. Olet aikuinen ihminen. Ehkä sinua pidetään lapsena? Rajoja vaan tuollaisille enemmän

Vierailija
15/21 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun tarvitse selitellä kenellekään mitään. Olet aikuinen ihminen. Ehkä sinua pidetään lapsena? Rajoja vaan tuollaisille enemmän

Olen selkeästi ilmaissut, että en ole yhteyksissä enkä halua tavata. Mutta minulle on tehty mm. sellaista että minut on kutsuttu jonnekin, mihin "Jaana" ei ole tulossa (olen tämän varmistanut) ja sitten kun olen paikalla/omat menoni asetellut tms niin kerrotaan, että "Jaana" sittenkin tulee ja välirikonhan voisi laittaa siis jäihin siksi aikaa. Tästä on siis tullut ongelma, koska asia on ilmoitettu aivan viime tingassa ja olen siis jäänyt sitten pois. Tämä on tapahtunut nyt kahdesti ja viime kerran jälkeen sanoin, että en sitten enää suunnittele tulevani ollenkaan noihin kun niihin kutsutaan "Jaana", vaan suunnitellaan perheeni kanssa muuta juhlapyhiksi, sillä suunnitelmat menevät ihan turhaan pilalle tuollaisen takia. Ap

Vierailija
16/21 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin olisin kirjoittanut tuon. Sama tilanne itselläni. Henkistä väkivaltaa kokenut vuosia veljeni taholta ja kun en ole ollut muutamaan vuoteen tekemisissä, pystyn taas hengittämään.

Vanhempien olisi pitänyt puuttua veljeni harjoittamaan kiusaamiseen jo silloin kun olimme lapsia. Eivät puuttuneet. Nyt kärsivät seurauksista.

Meillä juuri sama tilanne! Itse olen näennäisesti kyllä siskoni kanssa väleissä, mutta en edes yritä esittää että olisimme läheisiä tai viihtyisin hänen kanssaan. Lähinnä olemme kuin etäiset sukulaiset sukujuhlissa, pari sanaa vaihdetaan kohteliaisuudesta.

Koko lapsuuden kestänyt kiusaaminen jätti kyllä jäljet väleihimme, lisäksi teki aikamoisen loven luottamukseni vanhempiini, jotka eivät asiaan koskaan puuttuneet.

Vierailija
17/21 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen selkeästi ilmaissut, että en ole yhteyksissä enkä halua tavata. Mutta minulle on tehty mm. sellaista että minut on kutsuttu jonnekin, mihin "Jaana" ei ole tulossa (olen tämän varmistanut) ja sitten kun olen paikalla/omat menoni asetellut tms niin kerrotaan, että "Jaana" sittenkin tulee ja välirikonhan voisi laittaa siis jäihin siksi aikaa. Tästä on siis tullut ongelma, koska asia on ilmoitettu aivan viime tingassa ja olen siis jäänyt sitten pois. Tämä on tapahtunut nyt kahdesti ja viime kerran jälkeen sanoin, että en sitten enää suunnittele tulevani ollenkaan noihin kun niihin kutsutaan "Jaana", vaan suunnitellaan perheeni kanssa muuta juhlapyhiksi, sillä suunnitelmat menevät ihan turhaan pilalle tuollaisen takia. Ap

Jos kerran äitisi tekee tuollaista, niin on varmaan pakko pysytellä poissa noista kekkereistä. Hautajaiset, häät ja muut vastaavat isommat vakavammat tilaisuudet on taas mielestäni mautonta pilata omilla sukuriidoilla, vaan pääosa pitää antaa ko. tapahtuman luonteelle. Riittää että tervehtii tätä ongelmallista ihmistä ja pysyttelee kohteliaassa small talkissa jos on aivan pakko keskustella. 

Onneksi kukaan ei ole kyseenlaistanut omaa päätöstäni, ehkä siksi, että se on ollut aika selkeää miksi näin. 

Vierailija
18/21 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo "jos x tulee niin minä en tule" vähän lapsellista sinulta, ellei sisko murhannut puolisoasi tai jotain vastaavaa. Aikuinen hoitaisi asian asiallisen viileästi, eikä se tarkoita että pitäisi esittää olevansa väleissä tai pitävänsä toisesta.

Eiköhän äitikin lakkaa yhyttämästä teitä yhteen kun kerran näkee, miten "kivaa" koko porukalla on.

Vierailija
19/21 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo "jos x tulee niin minä en tule" vähän lapsellista sinulta, ellei sisko murhannut puolisoasi tai jotain vastaavaa. Aikuinen hoitaisi asian asiallisen viileästi, eikä se tarkoita että pitäisi esittää olevansa väleissä tai pitävänsä toisesta.

Eiköhän äitikin lakkaa yhyttämästä teitä yhteen kun kerran näkee, miten "kivaa" koko porukalla on.

Riippuu kokonaan tilanteesta onnistuuko asiallinen viileys. Siinähän on kaksi osapuolta ja pahimmillaan vielä muutkin osallistumassa, jos tulee välienselvittelyä. Ja mietipä sitä tilannetta, että mukana on päihdeongelma. Silloin on kyllä viisainta olla menemättä häiden jatkoille ainakaan.

Vierailija
20/21 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähättely pahentaa asioita.

Ap ei ole kertonut mistä on kyse, joten ei me vähätellä.