Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomaan itsessäni alkavia alkoholismiin viittaavia asioita

Vierailija
13.02.2021 |

Tämä taitaa olla vasta toinen tai kolmas viikonloppu tänä vuonna kun en juo tippaakaan. Muina viikonloppuina olen ottanu kotona olutta tai viiniä niin että oon joskus jopa vähän huppelissa.
Mun piti oikein nyt tehdä itselleni selväksi että tänä vkl ei sit pisaraakaan alkoa.
Monesti on nyt käynyt mielessä että kai sitä nyt ihan pari voi ottaa ja kuin kivaa kun kokkaillessa voi hörppiä siinä samalla ja kuunnella musiikkia. Tykkään siitä hennosta nousuhumalan tunteesta kun on rennoimmillaan ja hyvällä fiiliksellä. Kännissä en tykkää olla.
Taitaa olla aika vahvojakin alkoholismin oireita. Huolestuttaa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tosta se lähtee. Siksi tissuttelu on niin vaarallista. Se voi helposti kääntyä suurkulutukseksi.

Myöskään sillä, mitä juo, ei ole mitään väliä. Raskaasta työpäivästä rentoutuminen viinilasin kanssa ei ole yhtään sen vähemmän vaarallista kuin juoda verkkarit jalassa kaljaa. Jostain kumman syystä on vain sosiaalisesti hyväksyttävämpää.

Vierailija
2/14 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. On sitä aikuisella oikeus jotakin nautintoa elämäänsä hakea ja saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin aiheuttama riippuvuus on heroiinin luokkaa, ja suurin osa riippuvaisista kuolee alkoholiin.

Vierailija
4/14 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siltä tosiaan vaikuttaa. Vaikka määrät ei ole isot, niin se kuinka usein ottaa vaikuttaa. Ja vielä toi että joudut ns pakottamaan itsesi olemaan juomatta ja keksit tekosyitä ottaa vaikkakin vain yksi, niin kertoo paljon.

Vierailija
5/14 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä tarkkailla tätä asiaa! Itselläni on ongelma. En ole valmis jättämään alkoholia kokonaan mutta suurimman osan kuukaudesta on oltava täysin raitis. Pari kertaa kuussa sallin itselleni sitten juomisen joka on epätervettä mun kohdalla mutta onneksi saan pidettyä kerrat vähäisinä, on ihan pakko, toinen vaihtoehto täysraittius. Minulla alkaa ns pyörä pyöriä jos jatkan juomista päiväkausia.. ei ei.

Vierailija
6/14 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

perskutarallaa

Vierailija
7/14 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on alkoholistien luvattu maa.

Vierailija
8/14 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi olla tuota samaa. Nousuhumalaa ei kuitenkaan voinut pitkittää ja se kääntyi epämiellyttäväksi humalatilaksi ja seuraavan päivän morkkikseksi. Vaarallisella tiellä jo olin, koska kaikista suunnitelmista huolimatta join taas viikon päästä "pari lasia" eli koko pullon. Jossain vaiheessa ensin pikkupullon kuohuvaa ja sen jälkeen pullon valkkaria päälle. Huolestutti, jos mieskin halusi lasin. Sehän oli MUN pullo! Riittäisikö se nyt??

No, tässä kohtaa vedin hätäjarrusta ja lopetin kokonaan. Päättelin, että muut voi kyllä juoda ja juominen pysyy kurissa ja heille on mahdollista nauttia lasillinen tai pari viiniä, mutta mulle ei. Osaan monia asioita ja olen hyvä monessa asiassa, mutten toki kaikessa. Alkoholi kuuluu niihin asioihin, joita en hallitse, joten pidättäydyn siitä.

Vierailija
9/14 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kippis, malja sille. itte ottanut lähes joka päivä kohta vuoden, ei oo muutakaan tekemistä kun Marinin takia loppui työt.

Vierailija
10/14 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jopa 3 päivää viikossa ihan selvinpäin.Mitään ongelmaa ei ole.

Vierailija
11/14 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnistan ton ihanan tunteen kun alkoholi alkaa vaikuttaa. Kun vaan osaisi jättää sen siihen mietoon tunteeseen, mutta huomaankin yhtäkkiä että hups, askel vähän heittää, ässä suhisee ja tulee typeriä ideoita mieleen 🤦

Vierailija
12/14 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha ottaa alkoholin vaikutusmekanismista mitään morkkiksia itseensä. Syyttäkää alkoholipolitiikkaa älkääkä itseääne. Syyttäkää heitä ketkä edelleen haluavat pitää kannabiksen taantumuksellisen kieltolain voimassa.

Vierailija
13/14 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on vaarallinen tappava huume! Vaihtakaa vähähaittaiseen kannabikseen.

Vierailija
14/14 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on alkoholistien luvattu maa.

Suomi on syyllistäjien luvattu maa. Alkkiksia meillä on siinä missä muillakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän