Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huijauspuhelu-soittoja jopa 6 kertaa päivässä!!

Vierailija
11.02.2021 |

Hermot menee! Mitä tehdä kun briteistä soitetaan mun puhelimeen jopa 6 kertaa päivässä!! Todella ärsyttävää ja rasittavaa, mielestäni kyseessä on jo puhelinterrorismi 😠
En vastaa enää näihin soittoihin ja lisään numeron joka soiton jälkeen mustalle listalle, mutta tämä ei auta, kun soittavat p i r u vie joka kerta eri numerosta!

Voiko ulkomailta tulevia puheluita mitenkään kokonaan estää?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Operaattorit korottavat kuukausimaksuja ja heidän palvelunsa vaan paskenee.

Vierailija
2/10 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko kuulla tarinan; osallistuin vuonna 2018 Facebookissa kilpailuun omaa tyhmyyttäni. Siitä lähtien minua on häiriköity sähköpostein, puheluin ja tekstiviestein päivittäin. Olen estänyt satoja puhelinnumeroita ja sähköpostini tuhoutuivat täysin eli niihin valuu uskomatonta spämmi-sontaa päivästä toiseen. On markkinointisähköposteja mutta myös jatkuvaa kalastelua omista tiedoistani tai pankkitilistäni jne. Toki en niitä avaa mutta jo otsikko kertoo paljon. Puheluita tulee onneksi enää harvemmin mutta on sellaisia päiviä että niitä tulee useammin ja voi olla vaikka viikon jakso että pommittavat ja sitten taas vähän hiljenee.

Laitoin tästä myös Facebookille palautetta mutta "yllättäen" eivät vastanneet mitään viestiini. Heillehän se on businestä kun joku ostaa mainostilaa mutta kyse on siis kilpailuista joilla kalastellaan ihmisten tietoja.

Ei näistä pääsisi muuten eroon kuin vaihtamalla puhelinnumeron ja sulkemalla nuo sähköpostit ja avaisi sitten uudet. Mutta en anna periksi näiden sabotoijien nenän edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa vastaisit, vaan ei ole pakko keskustella, jolloin laittavat ei-potentiaalisten listalle. 

Vierailija
4/10 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa vastaisit, vaan ei ole pakko keskustella, jolloin laittavat ei-potentiaalisten listalle. 

Uskaltaako noihin vastata edes vaikkei sanoisikaan mitään? Ja auttaisiko tuollainen kuitenkaan? Varmaan siellä joku algoritmi tulkitsisi senkin taas siten, että tähän numeroon kannattaa soittaa kun sieltä vastataan 🤔

Vierailija
5/10 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko kuulla tarinan; osallistuin vuonna 2018 Facebookissa kilpailuun omaa tyhmyyttäni. Siitä lähtien minua on häiriköity sähköpostein, puheluin ja tekstiviestein päivittäin. Olen estänyt satoja puhelinnumeroita ja sähköpostini tuhoutuivat täysin eli niihin valuu uskomatonta spämmi-sontaa päivästä toiseen. On markkinointisähköposteja mutta myös jatkuvaa kalastelua omista tiedoistani tai pankkitilistäni jne. Toki en niitä avaa mutta jo otsikko kertoo paljon. Puheluita tulee onneksi enää harvemmin mutta on sellaisia päiviä että niitä tulee useammin ja voi olla vaikka viikon jakso että pommittavat ja sitten taas vähän hiljenee.

Laitoin tästä myös Facebookille palautetta mutta "yllättäen" eivät vastanneet mitään viestiini. Heillehän se on businestä kun joku ostaa mainostilaa mutta kyse on siis kilpailuista joilla kalastellaan ihmisten tietoja.

Ei näistä pääsisi muuten eroon kuin vaihtamalla puhelinnumeron ja sulkemalla nuo sähköpostit ja avaisi sitten uudet. Mutta en anna periksi näiden sabotoijien nenän edessä.

Varmasti todella raivostuttavaa! Itse olisin varmasti tuossa tilanteessa taipunut vaihtamaan numeron ja jopa sähköpostiosoitteen.

ap

Vierailija
6/10 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskaltaako noihin vastata edes vaikkei sanoisikaan mitään? Ja auttaisiko tuollainen kuitenkaan? Varmaan siellä joku algoritmi tulkitsisi senkin taas siten, että tähän numeroon kannattaa soittaa kun sieltä vastataan 🤔

Vastaan yleensä kaikkiin puheluihin, mutta jos on tullut selvästi huijauspuhelu, olen vain sulkenut luurin. Ehkä 3 puhelua tullut ikinä. Eli ei pelkästä vastaamisesta ainakaan lisäänny.

Vierailija
7/10 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli eilen 4 puhelua ihan suomalaisista numeroista, kaikki eri numeroita, mutta englantia puhuttiin. Löin heti luurin kiinni en kuunnellut asiaa.

Vierailija
8/10 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole tullut huijauspuheluita KOSKAAN aikaisemmin (numeroni on salainen), mutta tänään tuli 048-alkuisesta numerosta. Vastasin puhelimeen "haloo" kuten aina teen, koska eihän minulle juuri koskaan kukaan soita, koska numeroni on harvoilla. Muuta en sanonut, ja toisessa päässä "sössötti" henkilö vierasta kieltä, joka ei taatusti ollut englantia. Kuuntelin hetken ja lopetin puhelun, kuulosti joltain slaavilaiselta kieleltä, naishenkilö oli kyseessä.

Vierailija
9/10 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vastaatte: "KRP, rikoskonstaapeli Möttönen Uudenmaan poliisilaitos. Hyvää päivää, kuinka voinen auttaa?" ;  niin kumma kyllä puhelin sulkeutuu hyvin äkkiä toisessa päässä, mistähän lienet johtuu moinen nopeus.

Vierailija
10/10 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vastaatte: "KRP, rikoskonstaapeli Möttönen Uudenmaan poliisilaitos. Hyvää päivää, kuinka voinen auttaa?" ;  niin kumma kyllä puhelin sulkeutuu hyvin äkkiä toisessa päässä, mistähän lienet johtuu moinen nopeus.

Jatkan vieläpä, kumma kyllä ei ole soittoja tuon jälkeen kuulunut.

Toisaalta vastaa: Haloo, ja kun kuulet ulkomaalaiskielellä vastapään vastaavan, niin kajautat: "HAISTA SINÄ ISO P...KA" , ja edellinen vielä englanniksi, niin sama reaktio kuin edellä.  Ei oo soittoja kuulunut enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä