Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka käytät maskia useita tunteja päivässä ja huomaat hengityksesi haisevan vasta myöhemmin

Vierailija
10.02.2021 |

Nyt olen selvittänyt mysteerin, että miksi hengitykseni ei alkupäivästä haise yhtään, kun olen juuri laittanut maskin kasvoille. Haju tulee vasta myöhemmin.

Tein tämän testin koska aloin epäillä, että voisiko haju johtua siitä, että puhun maski kasvoillani. Tiedättekö mitä? Se johtuu juuri siitä. Tänään en ole puhunut ollenkaan kun minulla on ollut maski ja hengitykseni ei ole alkanut haista ollenkaan. Olen syönyt ja juonut ihan samoja tuotteita kuin niinä "haisevina päivinä", ainoa ero vaan tuo puhumattomuus.

Uskon tämän johtuvan samasta syystä kuin miksi maskin kanssa ei saisi hengittää suun kautta, sillä se aiheuttaa parodontiittia. Eli kun puhut maskin kanssa, hengittelet suun kautta.

Onko kukaan muu huomannut saman?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö sä, mikä on parodontiitti? Se ei ole yhtä kuin (vain) haiseva hengitys.

Vierailija
2/3 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aivan niin. Tai sitten olet juonut liian vähän tai syönyt jotain joka saa hengityksen haisemaan.

Vai meinaatko, että osalla hoitsuja ja lääkäreitä ja laborantteja olisi vuosia ollut kuvaamasi ongelma työpäivän jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö sä, mikä on parodontiitti? Se ei ole yhtä kuin (vain) haiseva hengitys.

Totta kai tiedän. Mutta jos maskin hengittely aiheuttaa parodontiittia, niin silloin myös bakteerikasvustoa. Se bakteerikasvuston lisääntyminen suussa aiheuttaa taas pahanhajuista hengitystä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi