Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

minkä takia ei kutsuta edes haastatteluun, kun haetaan firmaan uusia työntekijöitä, vaikka on sijaisena kyseisessä paikassa ?

Vierailija
10.02.2021 |

Tarkottaako se, että on tehnyt jonkin järkyttävän virheen minkä vuoksi ei haluta ja odotetaan vain, että määräaikaisuus loppuu?
Jos on tehnyt, niin miksi siitä ei ole sanottu?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/21 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti persoonastasi tai työtyylistäsi ei pidetä. Ei mitään suoranaista virhettä, mutta ärsytät vaan olemuksellasi jotakuta.

Mä olen samanlainen. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis hakenut ko paikkaa?

Vierailija
4/21 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis hakenut ko paikkaa?

olen

Vierailija
5/21 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti persoonastasi tai työtyylistäsi ei pidetä. Ei mitään suoranaista virhettä, mutta ärsytät vaan olemuksellasi jotakuta.

mulle ei annettu edes mahdollisuutta. Alusta asti asenne oli todella nihkeä :/ Ilmeisesti valintani ei miellyttänyt yhtä tyyppiä, joka on ottanut aika paljon tilaa ja johtaa sivusta yksikön pomon ohi

Vierailija
6/21 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulle ei annettu edes mahdollisuutta. Alusta asti asenne oli todella nihkeä :/ Ilmeisesti valintani ei miellyttänyt yhtä tyyppiä, joka on ottanut aika paljon tilaa ja johtaa sivusta yksikön pomon ohi

Vierailija
7/21 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/21 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voiko tää olla tosiaan se syy?

Vierailija
9/21 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemistä ei arvosteta eikä henkilöstä pidetä. Halutaan joku parempi, korkeammin koulutettu, nuorempi, energisempi, paremmin pomoa miellyttävä henkilö tehtävää.

Vierailija
10/21 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemusten perusteella on löytynyt joku selvästi vahvempi ehdokas tai useampiakin. Ei se välttämättä ole mitenkään henkilökohtaista.

Vierailija
11/21 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt mikset saanut paikkaa?

Vierailija
12/21 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkaan on jo ehdolla joku ison pomon tädin kummin kaima. 

No mun entistä työkaveria ei kutsuttu, olin jo itse vaihtanut paikkaa. Hän olisi ollut varmasti hyvä ja parempi kuin pari niistä, jotka kutsuttiin ja jotka tunsin. Mutta hän oli hyvin suorasanainen. Hän ei nuollut kenenkään ahteria. Eikä ollut epämiellyttävä, mutta jos asia X meni väärin, hän sanoi suoraan, että asia X on nyt menossa metsään ja asia pitäisi tehdä toisin. Hän oli aina oikeassa. Valittu oli tässä tapauksessa sellainen hidastempoinen pyllynnuolija, sätkynukke joka teki mitä käskettiin eikä kyseenalaistanut outojakaan päätöksiä. 

Aikaisemmissa työpaikoissa valtion virastoissa on vakinaistettu ihmisiä, jotka mielestäni ovat vääriä valintoja. Yhtä eivät uskaltaneet olla vakinaistamatta, vaikka hänestä valittivat sekä työtoverit (tiuski ja komenteli, syytti omista virheistään muita) että asiakkaat. Mutta pomo pelkäsi niin paljon oikeusjuttua, että vakinaisti. 

Vierailija
13/21 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en. 

Vierailija
14/21 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tehtävässä hyvin menestynyt määräaikainen kutsutaan haastatteluun. Olen esimies, enkä itse ainakaan palkkaa ketään sen perusteella miellyttävätkö minua vaan pätevyys ratkaisee. Sinuna kysyisin syytä.

Vierailija
15/21 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en. 

Kysy, ens kerralla tiedät mitä ominaisuutta skarpata.

Vierailija
16/21 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en. 

Kysy, ens kerralla tiedät mitä ominaisuutta skarpata.

en, en jaksa kuunnella sitä pahoilaan olon ääntä. Niin teennäistä :/ yniyniyyynn

Vierailija
17/21 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaisen vakinaistaminen tarkoittaa usein sitä, että sijaisen tilalle pitää löytää uusi sijainen. Työlästä pomoille. Meillä kotihoidossa otettiin juuri kaksi ulkopuolista irtisanoutuneiden vakkareisen tilalle, koska sijaisuuksissa oli jo hyvät tekijät. Ikävää sijaisten kannalta.

Vierailija
18/21 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työnhaussa sama kuin treffipalstoillakin nykyään? Ei ole pyy pivossa enää minkåän arvoinen, kun tuolla jossain voi olla satoja paperilla parempia.

Vierailija
19/21 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä puolella rekrytointi on siitä kivaa, että tehtävään voi valita juuri sen henkilön, jonka haluaa. Pätevyyskriteerit ovat suhteellisia eivätkä ne velvoita millään tavalla valintaa tehtäessä. Tietenkään tätä ei voi julkisesti sanoa, mutta näin ne asiat vaan menee.

Vierailija
20/21 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain juuri kesätyöpaikkaan 20 hakemusta. En kutsunut haastatteluun sitä, joka on tehnyt minulle tuntihommia koko syksyn ja talven. Syy: joka ainoassa asiassa tätä tyyppiä pitää muistuttaa. Mikään homma ei ole koskaan valmis sinä päivänä, kun on sovittu, vaan se valmistuu aina vasta pari päivää sen jälkeen, kun olen määräpäivänä kysynyt, koska työ valmistuu. Kun lähetän isommalle porukalle viestin, jossa kysyn sopivaa kokouspäivää, niin tämä yksi ei ikinä vastaa ennen kuin erikseen muistutan häntä (sen jälkeen, kun kaikki muut ovat jo vastanneet). Mieluummin palkkaan kesäksi jonkun täysin uuden kuin tämän yhden muistutettavan.