Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhteismökki ja sen siivous

Vierailija
08.02.2021 |

Miten olette järjestäneet?

Järjestättekö jotain yhteisiä suursiivouspäiviä jolloin nuohotaan jokainen nurkka, vai onko esim joku lista käytössä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
2/6 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poislähtiessä siivotaan, ketkä siellä silloin sitten ovatkaan. Syksyllä tehdään suurempi yhteissiivous, jos saadaan aikaiseksi, ei aina ole innostusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaahan se joskus on. Varsinkin jos usea perhe käyttää. Ihmisillä on niin erilaiset siivouskäsitykset. Se mikä on jollekin siistiä, ei ole sitä minulle... en kuitenkaan jaksa asioista valittaa, teen mieluummin itse niin tulee tehtyä ja kunnolla.

Vierailija
4/6 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siivoaa, joka kokee, että ei voi mökillä muuten olla.

Vierailija
5/6 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ohjeet:

Mummun kuolinpesä ja meitä 4 serkkua ja täti pääkaupunkiseudulla. Mökki on Juukassa.

Ensinnäkin on mökinhoitotili, ja avaimen antaja eli minä tsekkaa että vuosimaksu on maksettu tai avainta ei tipu.....ja vielä varauskirja, jossa kiertävä vuoro jouluille ja talvilomille. Mökki on sen verran iso, että kesällä sinne mahtuu suku kerralla: ylä- ja alakerta ja kaksi aittaa. Ja vielä asuntovaunut pihalle. Mutta talvella vaan kaksi perhettä. Onneksi tullaan kaikki keskenään toimeen.

Esim. saunalla mitä pitää tehdä, eli viimeisen löylyn jälkeen lisää pari klapia, että sauna kuivaa, jätä aloituspuita kantimeen seuraavalle, tyhjennä muovisaavit (halkeavat pakkasessa), jätä ovi raolleen, sulje saunan sammuttua pellit ja katso että lattia jää siistiksi. Me ei olla käytetty laudeliinoja, vaan retkipatjoista leikattuja persuksenalusia, joihin laitetaan tussilla nimi ja jokainen huuhtelee omansa, jos huuhteli.

Keittiössä oli, että jokainen tuo oman kahvipakettinsa tullessaan, ostaa sokeria ja suolaa, mausteet itse. (muuten vanhenevat) ja jos jättää jotain mökille, niin se laitetaan peltipurkkiin ja oma nimi päälle. Kaapeissa on joka perheelle omat hyllyt. Astiat on yhteiset. Liinavaatteet tuodaan tullessaan. Lähtiessä on jokainen velvollinen hoitamaan roskapussinsa pois ja tamppaa ja puistelee matot, imuroi ja pyyhkii lattiat.

Jos sotkee vaikka pöytäliinan, pesee sen itse pulsaattorilla tai käsin, kuivausrumpu kyllä löytyy.

Ikkunanpesut sun muut tehdään talkoilla lomalla. Tai jos joku tekee, kirjoittaa mökkikirjaan että "Marja oli täällä ja huomasin seuraavaa: xxx ja pesin keittiön ikkunat".

Jossain välissä tosin on pakko miettiä mitä mökin kanssa tehdään, koska täti on 75 v ja me muut 45-56 v. En oikein halua lapsilleni tätä perintöä jättää, tulee liian hankalaa pikkuserkkujen kesken. Nyt vielä pelaa, kun kaikki älyää säännöt, mutta jos joukossa olisi yksikin lusmu niin......

Vierailija
6/6 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se siivoaa, joka kokee, että ei voi mökillä muuten olla.

Mutta tämän sottapytyn on varmaan mukava tulla aina (hänen jäljiltään) siivottuun mökkiin... Ei se ihan noin mene.