Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan nikotiinipurkkaa kannattaa syödä?

Vierailija
07.02.2021 |

Pian kuukausi ilman tupakkaa. Syön noin 5 purkkaa päivässä.
Miten tässä kannattaa edetä, ottaako purkkaa vielä suosiolla muutaman viikon vai joko siitä kannattaa pyristellä irti? Olen polttanut yli 20 vuotta

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkkaa ei kannata syödä.

Vierailija
2/16 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jauhoin niksupurkkaa abouttia trallaleijaa 7 vuotta. Jäin vähän koukkuun niihin. Meni jotain 12 purkkaa päivässä. Lopetin ne kun alkoi tulemaan kuivaa yskää. Jotenkin ne ärsyttää pitemmässä käytössä limakalvoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mä olen huolissani jo näin alussa että teenkö tyhmästi kun syön purkkaa. Mutta jos se auttaa pääsemään ensin eroon tavasta tupakoida ja sen jälkeen yritän irti myös purkasta.

En löydä mistään mitään aikoja tai ylipäätään mitään suunnitelmia tai tutkimuksia miten toisilla on auttanut.

Ap

Vierailija
4/16 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein niin että aloin puolittamaan niitä purukumeja ja otin palan normaalia purkkaa mukaan. Siten siirryin jauhamaan normaalia purkkaa pelkästään kunnes hammaslääkäri sanoi ettei kannata jatkuvasti jauhaa purkkaa. Siitä siirryin xylitol pastilleihin. Ja niitä syön vieläkin välillä.

Vierailija
5/16 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittää ensin vähentää purkkaa. Itse vähensin niin että otin ensin joka toisen kohdalla pastillin. Siitä meni kyllä vatsa kipeäksi, mutta vähitellen väheni

Vierailija
6/16 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata syödä ollenkaan. Se vieroitus tulee triplasti pidemmäksi. Kerralla lopetus voi olla rajumpi kokemus, mutta yllätyt kuinka pian olet päässyt eteenpäin. Ilman kuukausien nikotiinikoukkua pelkän purkan takia.

Vierailija
7/16 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syönyt nikotiinipurkkaa ja - pastilleja reilut 5 vuotta. Olen siis edelleen nikotiiniriippuvainen. En tiedä millon yritän päästä noista eroon. Parikymmentä purkkaa/ pastillia päivässä menee.

Vierailija
8/16 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Viisi on jo hyvä, nyt vaan vähennät siitä. Vaikka tavallista purkkaa väliin ja tuo puolittaminen.

Vierailija
9/16 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 viikkoa muistaakseni nikorette mainosti jossain vaiheessa...

Vierailija
10/16 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tupakan lopetus vaikeampi kun runsaan Alkon käyttö?

Vierailija
11/16 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 vuotta jauhoin nikotiinipurkka. Lopetin muutama viikko sitten. Ihmeen helposti onnistui lopettaa.

Vierailija
12/16 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On.

Vierailija
13/16 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon hyvästä päätöksestä. Söin purkkaa jonkun kuukauden, ehkä kuukauden, sit aloin puolittaa ja laitoin puolet jenkkiä. Söin 2 mg nikotiinipurkkaa. Jossakin vaiheessa söin vaan jenkkipurkkaa. Lisäsin liikuntaa ja neuloin sukkia, kun käsillä teki mieli tehdä jotain, kun ei ollut enää tupakkaa. Lopetin v 2001

Vierailija
14/16 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon hyvästä päätöksestä. Söin purkkaa jonkun kuukauden, ehkä kuukauden, sit aloin puolittaa ja laitoin puolet jenkkiä. Söin 2 mg nikotiinipurkkaa. Jossakin vaiheessa söin vaan jenkkipurkkaa. Lisäsin liikuntaa ja neuloin sukkia, kun käsillä teki mieli tehdä jotain, kun ei ollut enää tupakkaa. Lopetin v 2001

Lisäksi välttelin alkoholia etten sorru taas polttamaan. Toimi.

Vierailija
15/16 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On.

Jep, alkoholiriippuvuus on ihan linnunmaitoo nikotiiniriippuvuuteen verrattuna. Aloittajalle sanoisin että älä riskeeraa tuota hienoa savuttomuuden alkua, vaan syö rauhassa niksapurkkaa stressaamatta asiasta vielä pitkiin aikoihin, kyn siitä on noin paljon ollut sulle apua. Tsemppii!

Vierailija
16/16 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin syön vielä 2 vuotta lopettamisesta nikotiinipurkkaa. Mutta nyt olen päässyt siihen että pistän aamupäivällä poskeen 1/4 purkkapalan ja siellä se on iltaan asti, en tee sille varsinaisesti mitään eikä se sitä nikotiiniäkään juuri mitään enää eritä kun 2 mg pala ja tosiaan koko päivän suussa se sama pala :D Olen kyllä suunnitellut että kun nykyinen purkkavarasto riittää jonnekin toukokuun tienoille, alan hyvissä ajoin tuotakin säännöstellä ettei enää tarvitsisi ostaa sitä purkkaakaan.