Onko yleisen ja aikuiskasvatustieteiden opinnoissa tai työssä asiakaspalvelua?
Kommentit (22)
Eikös noista valmistuta esimerkiksi koulutussuunnittelijaksi tai erilaisiin projektitehtäviin, päällikkötasolle asti. Opiskelemaan haetaan vakava-kokeen kautta eli pystyt selaamaan edellisvuosien pääsykokeita, ne löytää helposti googlaamalla.
Asiakaspalvelu koittaa valmistumisen jälkeen, kun suunnataan Alepan kassalle töihin.
Tilastomatematiikkaa on ja myös pakolliset kieli- ja viestintäopinnot.
Taitaa olla sellainen ala, että pitää olla kutsumusta kouluttajaksi. Vaikka olisi pelkkä suunnittelija, niin esiintymisiä ja muiden kanssa työskentelyä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla sellainen ala, että pitää olla kutsumusta kouluttajaksi. Vaikka olisi pelkkä suunnittelija, niin esiintymisiä ja muiden kanssa työskentelyä riittää.
Näin on, kasvatusala on tässä mielessä hyvin samankaltaista kuin viestintäala. Esillä saa ja joutuu olemaan vähän väliä. Koskee myös tutkijan urasta haaveilevia, työhön kuuluu paljon opetusta.
Vierailija kirjoitti:
Kasvatustiede työllistää hyvin heikosti.
Saisiko tälle lähdettä
Riippuu mihin työhön menet, mutta lähtökohtaisesti akateemisten ei kuuluisi hoitaa asiakaspalvelua, siihen on vähän sopivammin koulutettujakin tarjolla.
Työllistää generalistialaksi ihan hyvin, mutta ei tietenkään professioalan veroisesti. Asiantuntijaksi virastoon tai toimistoon sillä päätyy.
Ei kai sellaista työtä juuri olekaan, johon ei jonkintasoista asiakaspalvelua kuuluisi.
Täällä vastaa KM, jolla aikuiskasvatus pääaine. Matematiikkaa on menetelmäopinnoissa, ja tilastotiede kuuluu niihin. Allekirjoitan tuon, että heikosti työllistää. Oma kokemus sen todistaa, kun olen ollut välillä melko pitkään työttömänä
Se riippuu täysin työpaikasta, onko asiakaspalvelua vai ei. Nykyisessä työssäni sitä on, mutta esimerkiksi koulutussuunnittelija tai tutkija pystyy tekemään työtään melko vähillä asiakas- tai muilla sidosryhmätapaamisilla.
Pelkkä maisteritutkinto ei anna kelpoisuutta opettajaksi eikä edes kouluttajaksi, vaan siihen tarvitaan vielä opettajan pedagogiset. Rehtoriksi, sivistystoimen johtajaksi tai muuhun johtotehtävään tarvitaan myös opetushallinnon tutkinto.
Ap: lle Opiskelemaan yliopistoon on kuitenkin suht vaikea päästä. Asiakaspalveluun on helpompia ja nopeampia väyliä.
Työssä voi olla, opiskeluhan on opiskelua, työharjoittelupaikasta riippuen voi olla asiakaspalvelua.
Onko vaikeita laskuja ja vaikea päästä todella matemaattisesti lahjattoman läpi tilastotieteen pakollisella kurssilla?
Vierailija kirjoitti:
Onko vaikeita laskuja ja vaikea päästä todella matemaattisesti lahjattoman läpi tilastotieteen pakollisella kurssilla?
Ei niillä ole laskuja. Käydään SPSS:ssä läpi tilastollisia testejä ja muita kvantitatiivisia menetelmiä.
Gradun voi tehdä kvalitativiisilla menetelmillä, jolloin tilastoa on vain ne pari pakollista kvantin kurssia.
Ne kasvatustieteilijät, joita olen tavannut IT-alalla vähän vähemmän kasvatustieteilijöille tyypillisissä tehtävissä mutta kuitenkin kasvatustieteitä sivuten, ja lähtökohtaisesti aika kovapalkkaisissa hommissa, ovat olleet kyynärpäillä eteneviä pyrkyreitä ja selkäänpuukottajia. Vedän tästä aika pitkällevietyjä johtopäätöksiä, eli sen että veikkaisin että kasvatustiede on samanlainen kuin moni muukin generalistiala, että ketkuimmat ja narsistisimmat verkostoitujat ja "hyvätyypit" pääsee helposti vaikka mihin ja osaamista ei niin katsota, mutta loput, rehdimmät ja introvertimmät ihmiset joutuvat melko kovaa taistelemaan muita rehtejä kasvatustieteilijöitä vastaan niistä tyypillisemmistä kasvatustieteilijän paikoista kuten koulutussuunnittelija tms.
M/40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vaikeita laskuja ja vaikea päästä todella matemaattisesti lahjattoman läpi tilastotieteen pakollisella kurssilla?
Ei niillä ole laskuja. Käydään SPSS:ssä läpi tilastollisia testejä ja muita kvantitatiivisia menetelmiä.
Gradun voi tehdä kvalitativiisilla menetelmillä, jolloin tilastoa on vain ne pari pakollista kvantin kurssia.
Eli ei ole siis pakollista matikkaa käytännössä?
Jos kiinnostaa psykologia muttei halua psykologiksi, kannattaako hakea kasvatustieteisiin aikuis ja yleisen puolelle? Onko opinnoissa paljon psykologiaa?
Opettajaksi en siis halua