Toivottavasti rokotepassi on ravintoloissa, kaupoissa ja muissa julkisissa tiloissa käytössä jo ensi syksynä
Rokottamattomat katselee surkeana verhojen raosta kun ei voi mennä enää edes ostoksille tai ravintolaan syömään. 😆
Kommentit (38)
https://pace.coe.int/en/files/29004/html
EU jo ilmoitti, ettei rokotepakkoa ole, eikä rokottamattomia saa syrjiä.
Lainaus
” 7.3.1 varmistettava, että kansalaisille ilmoitetaan, että rokotus EI OLE pakollinen ja ettei ketään ole poliittisesti, sosiaalisesti tai muutoin painostettu rokottamaan itseään, jos he eivät halua itse tehdä sitä;
7.3.2 varmistettava, ettei ketään syrjitä siitä, ettei häntä ole rokotettu mahdollisten terveysriskien vuoksi tai jos hän ei halua rokotetta”
No sitten kaupoilta ja ravintoloilta jää myös saamatta niiden ihmisten rahat joilla ei ole rokotepassia. Ei kovin hyvä idea, jo nyt on mennyt yrityksiä konkurssiin koronan vuoksi.
Aloittaja kannattaa hankkia apua mielenterveysongelmiisi.
Rokottamattomat ei saa mennä edes kirjastoon. Ap
Odotellaan nyt rauhassa, että rokotetut sairastuu porukalla ja katsotaan sitten, moniko vainaja sinne julkisiin tiloihin on kampeamassa passeineen.
Ei ole mahdollista ainakaan ennen kuin kaikilla on edes teoreettinen mahdollisuus ottaa rokotus. Mulle ihan sama vaikka tulisi voimaan. Olen päättänyt ottaa rokotuksen ihan jo siksi että näillä näkymin se tulee helpottamaan matkustamista ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mahdollista ainakaan ennen kuin kaikilla on edes teoreettinen mahdollisuus ottaa rokotus. Mulle ihan sama vaikka tulisi voimaan. Olen päättänyt ottaa rokotuksen ihan jo siksi että näillä näkymin se tulee helpottamaan matkustamista ulkomaille.
Miksi haluaisit ulkomaille, jossa on tiukemmat koronavalhelait, kuin täällä??😂
En tiedä mitä on koronavalhelait, mutta moni joutuu matkustamaan ulkomaille töiden takia, ja monilla on myös koti ulkomailla. Tai perhettä tai sukulaisia.
Miksi ihmeessä haluaisin käyttää vapaa-aikaani kaupoissa, ravintoloissa ja julkisissa tiloissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisit ulkomaille, jossa on tiukemmat koronavalhelait, kuin täällä??😂
No kun sillä passilla voi todennäköisesti kiertää ne rajoitukset! Ei tarvitse olla karanteenissa, vaan voi suoraan suunnata altaalle tai rannalle! Siksi!
Vastustan kaikkia tuollaisia jo ihan periaatteesta, sillä en halua antaa pikkusormea totalitarismille ja diktatuurille.
Eipä se mitään jään protestiksi kaupan eteen tupakalle.
AP on Diktatuurin ja Marinismin kannattaja.
Ei tullut AP mieleen, että suurin osa ei ota rokotetta, lapset lainkaan ja moni joka ei ota, on töissä kaupoissa tai omistaa ne.
Enpä todellakaan usko, että kaupat, ravintolat tai muut liikeyrityksete ottavat käyttöön rokotepasseja.
Sillä sehän ei ole heidän liiketoimintansa kannalta kannattavaa, mikäli vain harvoilla tuo rokotepassi olisi.
Tällöinhän he eivät voisi päästää sisään asiakkaita kuin vain tietyn määrän, ja se johtaa siihen, että liiketoiminnasta tulee nopeasti tappiollista.
Joten Suomessa ei liikeyrityksissä tule käyttöön mitään rokotepasseja, olemme niin pieni kansa, että meillä ole varaa siihen.
Mutta kansainvälisesti ja erityisesti lento-laivaliikenteessä tuo rokotepassi saattaa tulla, koska sillä on merkitystä suurten massojen tartuttamiseen.
Jos Suomessa noin 80 % kansalaisista ottaa rokotuksen, niin kuin on kyselyn mukaan ennustettu, niin ei noilla lopuilla ole merkitystä mihinkään.
Ihan kevyesti voivat jäädä ravintoiloista, festareista, kaupoista ja muista palveluista ulkopuolelle.
He ovat kuitenkin niitä kaikkein vähäpätöisimpiä ihmisiä, joilla ei muutoinkaan olisi varaa kuluttaa merkittävästi rahaa em. paikoissa.
Joten sikäli rokotepassai voisi olla ihan kannatettava ajatus Suomessakin.
Maailmalla suurin osa ei ota rokotetta. Riittää että 30% ottaa, tarpeeksi iso koekaniiniryhmä.
In your dreams