Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK-etäopiskelu, tuntuu että pitäisi olla linjoilla 24/7, ahdistaa

Vierailija
03.02.2021 |

Ryhmätöistä ryhmä on ihan valmis pitämään kokouksia su-iltana klo 22 tai la-aamuna klo 7. Mihin kellonaikaan tahansa tulee kouluviestejä. Tuntuu ettei nykyään vapaa-ajan ja koulun välille saa tehtyä eroa. Alkaa pikkuhiljaa stressaamaan!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ilmoitukset pois? Katsot viestit tiettyyn aikaan päivästä. Jos on tarvetta, niin ilmoitat asian myös ryhmälle. Ensisijaisestihan ryhmänne tulisi viestiä silloin, kun olette sopineet palaverin!

Vierailija
2/11 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pää kestä niin lopeta. Et selvästi ole niin motivoitunut kuin opiskelijakaverisi. Haluatko edes valmistua tulevaan ammattiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opiskelen verkko-opintoina. Käyn päivätöissä, mulla on perhe. Ja silti onnistuu varsin hyvin opiskelut. En tiedä mitä oikein parut. Sanot, ettei tuollaiset ajat sovi sulle.

Vierailija
4/11 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No arvaa miltä tuntuu olla töissä ja opiskella yhtä aikaa?

Istun aamusta iltaan tietokoneilla tuijottamassa samoja ohjelmia. On sähköposti, Teams, Word ja Excel.

Vierailija
5/11 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sellasta se on.

Ihan jo silloin livenäkin ensin oltiin koululla 8-16 ja sitten tehtiin ryhmätöitä. Illalla WhatsApp lauloi ja piti palautella tehtäviä.

AMK ei tietenkään jousta mihinkään suuntaan, mutta opiskelijan on pakko.

Vierailija
6/11 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen kitinää nyt taas? Minä aloitin opiskelut viime syksynä ja kaikki tehty etänä. Eihän ryhmätöitä kannata tehdä niin, että kaikki yhdessä vääntävät jotakin, vaan jaatte työt, jokainen tekee osansa, lyötte ne yhteen ja katsotte läpi. Eikä luennoilla ole pakko olla ollenkaan. Ne voi halutessaan katsoa nauhoitteena, jos niitä vaan on saatavilla. Itse katselen niitä 2x tai 1,5x nopeudella. Jos katson. Yleensä aika turhaa, diat lukemalla saa ihannhyvinnasiat haltuun.

Ihme avuttomuutta taas

Vierailija
7/11 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pää kestä niin lopeta. Et selvästi ole niin motivoitunut kuin opiskelijakaverisi. Haluatko edes valmistua tulevaan ammattiin?

Jos ei opi hillitsemään informaatiotulvaa ja erottamaan työtä ja vapaa-aikaa, niin on suuri vaara palaa loppuun työelämässä.

Vierailija
8/11 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kerran ryhmässä, jossa jokaisella oli jotain muuta. Kolme meistä oli töissä ja yksi oli aktiiviurheilija, maajoukkuetasolla, joten treenit määräsivät hänen aikojaan. Yhdellä oli pieniä lapsia. Kyllä me silti löydettiin jostain yhteinen aika. Tämä siis yliopiston puolella. Kerran oli tehtäviä, joissa piti keskustella skypen kautta. Saattoi olla, että viikossa oli vain yksi aika, joka sopi kaikille. Se otettiin sitten se. Joutuuhan sitä työelämässäkin välillä säätämään kokousten ja palaverien kanssa, pitää löytää aika joka sopii suunnilleen 10 eri ihmisille, jopa enemmälle. Sitä nyt vaan pitää osata sanoa muille, että minulle ei tuo aika käy, otetaanko joku muu aika. Kyllä se on niiden muiden puolelta joustamattomuutta, jos pitää olla just tässä heti se aika, mikä mulle käy. 

Vierailija
9/11 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmän pitää kyetä sopimaan työskentelyaika.

Normi aikanakin opiskelijalla on " kotitöitä". Ei heti tule mieleen opiskelua, jossa ei pitäisi tehdä koulujuttuja omalla ajalla.

Etäopiskelu ei ole helppoa vaikkakin pakkoa tässä tilanteessa.

Itse ole etäamisope

Vierailija
10/11 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen kitinää nyt taas? Minä aloitin opiskelut viime syksynä ja kaikki tehty etänä. Eihän ryhmätöitä kannata tehdä niin, että kaikki yhdessä vääntävät jotakin, vaan jaatte työt, jokainen tekee osansa, lyötte ne yhteen ja katsotte läpi. Eikä luennoilla ole pakko olla ollenkaan. Ne voi halutessaan katsoa nauhoitteena, jos niitä vaan on saatavilla. Itse katselen niitä 2x tai 1,5x nopeudella. Jos katson. Yleensä aika turhaa, diat lukemalla saa ihannhyvinnasiat haltuun.

Ihme avuttomuutta taas

melko erilaista kuin kandivaihe yliopistolla kun omasta alasta pitää ymmärtää kaikki.

Tuplavauhdilla kuunnellut nauhoitetut luennot, hurjaa, ei ehtisi tehdä muistiinpanoja tai esittää kysymyksiä.

Pitäkää kriteereitä yllä ammattikorkeakoululaiset ja vaatikaa laadukkuutta opetukseen.

Meillä on ammattikoulujärjestelmä esimerkkinä mikä voi olla seurauksena kun ryhmäopetus lopetetaan ja korvataan etäopetuksena. 

Vierailija
11/11 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole enää ilta-aikaan tavoitettavissa enkä varsinkaan tekemässä mitään opiskeluhommia. Ei oo kukaan valittanut eikä pidäkään, jokaisella on oikeus lepoon. Teen hommat pääasiassa 8-16 välillä ja jos se ei riitä niin jossain mättää. Teen tosin hommia myös viikonloppuisin.