Minkä alan erikoislääkärille kannattaa mennä selkä- ja jalkakivuista?
Epäilen, että oireet saattaisivat johtua selkäydinkanavan ahtautumisesta. Fysiatri vai ortopedi?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä ensin yleislääkärille.
Olen käynyt jo työterveyslääkärillä, ehdin sanoa yhden lauseen oireistani, kun hän ilmoitti, ettei hän tiedä. Seuraavaksi varasin ajan terveyskeskukseen kokeneelle yleislääketieteen erikoislääkärille. Hän määräsi sentään selän rtg-kuviin ja labrakokeisiin. Kulumaa todettiin, CRP ja AFOS olivat koholla. Sielläkin kommentti oli, ettei hän tiedä ja että seurataan. Oireita on kuitenkin ollut jo vuosia ja viime syksystä lähtien ne ovat pahentuneet, joten olisi kiva jo jotain ratkaisua tilanteeseen saada.
ap
Fysiatrille. Ainakin mä olen sellaisen luona käynyt selkäkivuista.
Fysiatrille. Ortopedeja kiinnostaa vain, jos on leikattavaa.
Röntgenkuva mukaan ja koulutetulle kiropraktikolle
Selkäongelmiin perehtyneelle ortopedille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt jo työterveyslääkärillä, ehdin sanoa yhden lauseen oireistani, kun hän ilmoitti, ettei hän tiedä. Seuraavaksi varasin ajan terveyskeskukseen kokeneelle yleislääketieteen erikoislääkärille. Hän määräsi sentään selän rtg-kuviin ja labrakokeisiin. Kulumaa todettiin, CRP ja AFOS olivat koholla. Sielläkin kommentti oli, ettei hän tiedä ja että seurataan. Oireita on kuitenkin ollut jo vuosia ja viime syksystä lähtien ne ovat pahentuneet, joten olisi kiva jo jotain ratkaisua tilanteeseen saada.
ap
Miten CRP voi olla koholla jos kulumaa.
Kyl mun ortopediä petipuuhat kiinnosti ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miten CRP voi olla koholla jos kulumaa.
Voihan kuluneen selän omistavalla ihmiselläkin olla jokin infektio. Selän kuluma ei nosta CRP ja AFOS -arvoja, joten jotain muutakin tässä takana on.