Kertokaahan minkälaisia ne kiinnittäytymiskivut alkuraskaudessa on
Kommentit (7)
Mulla myös vihlomista juuri samasta kohdasta. Kuinka paljon sulla olisi viikkoja nyt. Mulla olisi 6+0 , ajattelin että voiko tuntua vasta nyt?
tuntuu kai siinä vaiheessa, kun hed.munasolu kiinnittyy kohtuun ja silloin voi tulla pientä vuotoakin. Eli tää siis jokunen päivä oviksen jälkeen kun hed. munis matkannut kohtuun asti. Mut alkuraskaudesta voi olla kohdun kasvukipuja, ehkä teillä on niitä?
Kuinka pian kiinnittymisen jälkeen raskaustesti voi näyttää plussaa?
Itsellä tunsin voimakkaita oviskipuja puolitoista vkoa sitten pe -> su vasta kyllä pupuiltiin -> mutta yllättäen viime viikon ke-to tuli hienoista rusehtavaa vuotoa/limaista vuotoa ja pariin otteeseen ihan hennon vaaleanpunaista pyyhkiessä. Olo oli just samanlainen kuin menkkojen alkaessa. Nyt olo turpea, muuten ihan ok. Mietinkin nyt, että olivatkohan ne todella aivan mini-minimenkat vai olisiko kyse voinut olla kiinnittymisestä? Nyt ko. vuodosta on 5 päivää -> koska uskaltautuisin testaamaan, jos " isoa" vuotoa ei kuulu?
Testaa kun menkat on myöhässä eli 10-16pv oviksesta. Tai jos sulla on kaapissa ovistestejä, kokeile semmoisella, sekin saattaa (huom! SAATTAA raskauden näyttää). Mut jos varman tiedon haluat, malttia malttia!!! Saattoihan se vuoto hyvinkin olla kiinnittymisestä johtuvaa. Plussaonnea!!!
Mulla ne kivut alussa oli samanlaisia kun menkkakivut, tuntui kun menkat alkais ihan justiinsa. Ja sitä jatkui useamman viikon!
Joskus sattui oikein kovastikkin.
Rv 25+3
kiinnittymiskipu oli voimakas kipu alavatsalla, jota kesti noin puoli tuntia ja sen jälkeen helpotti...tämä tapahtui noin viikko ovulaatiosta, joten ainakin tulkitsin kivun olevan alkion kiinnittymisestä johtuvaa. Ensimmäisen kohdalla en kyllä muista olleen mitään tuntemuksia ennen plussan testaamista.
Koska minulla nyt tässä alkuraskaudessa vihloo vähän väliä jostain kohtaa. Tosi alamasusta, ihan alapään yläpuolelta. Luulen että se on sitä kiinnittymiskipua.
Kai on vähän henkilökohtaista, koska esikoisesta en tuntenut yhtikäs mitään.