Helps! Palovaroitin ei lakkaa piippaamasta enkä saa sitä irti katosta, mitä ihmettä teen?
Uusi asunto, enkä ole ikinä vaihtanut pattereita tähän varoittimeen. Napin painallus ei auta ja piippaa parinkymmenen sekunnin välein todella kovaa. Yritän kääntää ja vetää pois katosta, mutta ei liikahdakaan. Mitä ihmettä teen?
Kommentit (22)
Ei sitä pois pidä ottaa, mun varoittimessa lähtee se kansi auki.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se käännyt?
Ei käänny, liikkuu ehkä puoli millimetriä.
Se voi olla mallia josta avataan kansi.
Vierailija kirjoitti:
Soita huolyoyhtiölle!
En asu Suomessa, täällä huoltoyhtiö ei hoida mitään asunnon sisäisiä ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Se voi olla mallia josta avataan kansi.
Ei liiku mikään mihinkään suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä pois pidä ottaa, mun varoittimessa lähtee se kansi auki.
Mikä osaa ei käänny eikä aukea vaikka kuinka yritän
Kyllä siellä joku vipu/kolo on josta sen kannen saat auki tai sitten painat ja väännät, vedät ja väännät, väännät muuten vaan. Kokeilemalla löydät.
Ja sitten vaihdat pariston.
Etsit netistä saman mallisen ja katsot ohjeet.
Siinä on kaksi sellaista nuolen kuvaa molemmissa osissa yläosan osoittaa ylös ja alaosan alas. Koitin vetää erilleen, mutta kun ei vaan liiku. Oon tulossa hulluksi tuo on nyt tossa jo puoli yötä piipannut enkä pysty nukkumaan tuossa metelissä.
Kansi auki ja patteri vaihtoon. Se on ehkä ruuvattu kattoon.
Vierailija kirjoitti:
Etsit netistä saman mallisen ja katsot ohjeet.
YouTubesta olen katsonut vaikka kuinka monta videota, mutta en ole löytänyt samanlaista. Mallin numeroakaan ei näe mistään palovaroittimesta
Josko kerrostalo, kysy naapureilta
Jos ei hiljene ja palokunta jo tulossa, niin sytytä nyt edes jotain jotteivat ihan turhaan tule?
Naputtelet sitä kunnolla, kostealla pyyhkeellä saat kunnon kitkan käden ja varoittimen väliin niin kyllä pitäisi irrota katosta jos on sellaista mallia.
Kyllä se kansikin pitäisi kotikonsteilla avautua.
Jos on uusi asunto, niin se todennäköisesti on verkkovirrassa, ei toimi pattereilla. Haet sopivan sulakkeen ja resetoit sieltä.
Nuo ei paljon maksa vaikka väkisin runnot sen alas. Ruuvitaltta johonkin rakoon ja väännät.
Eikö se käännyt?