Kohdunsuun tunnustelu
Osaako kukaan sanoa, miltä normaali kohdunsuu tuntuu raskaana? Kokeilin juuri omaani, enkä tiedä edes löysinkö kohdunsuun. Emättimen etuseinässä tuntuu kyllä sellainen alue, joka voisi olla kohdunsuu, mutta se ei tunnu samanlaiselta selkeältä ja napakalta, kuin ennen raskautta. Samoin siinä tuntuu olevan keskellä viiltomainen "aukko", josta sormi menisi sisäänpäin. Onko tämä normaalia? Minulla on ollut lievästi kipeitä supistuksia, joten olisivatko ne voineet hävittää kohdunsuun? Vai voiko tuo ns. aukko olla jokin muu ja kohdunsuu sijaita ylettymättömissä?
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Millä viikolla olet raskaana?
Olen viikolla 24.
On se voinut lyhentyä, kannattaa kysyä neuvolassa tai mennä lääkäriin.
Ällö aloitus, voisiko ylläpito poistaa?
- m26
Sillä ei ole väliä onko ulkosuu auki, kuten sinulla kuulostaisi olevan. Sisäsuu on se ratkaiseva, ja sitä et yletä etkä osaa itse tutkia.
Vierailija kirjoitti:
- m26
Tämähän on kerrankin VAUVA-palstan aiheeseen liittyvä aloitus :D normaalisti palstan nimeksi sopisi paremmin hullut.fi.
Kuulostaa omaan korvaan sille, että kohdunsuu olisi pehmeä. Voisi olla hyvä käydä noilla raskausviikoilla lääkärissä.
En kyllä ihan ymmärrä miksi koitat itse tehdä raskaudenaikaisia sisätutkimuksia! Toivottavasti et aiheuta mitään tulehdusta tonkimalla siellä. Kai kynnet oli lyhyet ja kädet puhtaat?
Vierailija kirjoitti:
- m26
Hmm, ei kannata sitten kauheesti sinne tökkiä, jos kohdunsuu ällöttää.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ihan ymmärrä miksi koitat itse tehdä raskaudenaikaisia sisätutkimuksia! Toivottavasti et aiheuta mitään tulehdusta tonkimalla siellä. Kai kynnet oli lyhyet ja kädet puhtaat?
Kyllä oli. Kiinnosti tietää, kun on noita supistuksia ollut :) Ap.
Aika akrobaatti saat olla jos yletyt tonkimaan
kohdunsuuta. Tiedätkö edes miten syvällä se on?
Miksi hitossa et mene lääkäriin?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin yletän kohdunsuulle.
Vierailija kirjoitti:
Varasin ajan lääkärille. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hitossa et mene lääkäriin?Varasin ajan lääkärille. Ap.
Älä nyt silti enää ronki kohdunsuuta itse.
Ei siellä varmaan kyllä muuta semmoista aukkoa ole, joten taitaa olla kyse pehmenneestä kohdunsuuta. Napakka kohdunsuu tuntuu semmoiselta nenänpäältä ja sen reunat tuntee selkeästi. Se on semmoinen pampula, joka työntyy ulospäin.
Vierailija kirjoitti:
Johtuisikohan siitä, että julkisessa neuvolassa ei enää tehdä sisätutkimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Kohdun napukkaan osuu helposti 20 cm penikselläkin.
Ei kukaan osaa tähän ottaa tarkemmin kantaa? Mikä ihme se lobi voisi olla? Kun kohdunsuu avautuu, niin mihin suuntaan se avautuu, vai avautuuko ympyrämäisesti? Ap.
Millä viikolla olet raskaana?