Ruotsinristeilymuistoja 90-luvulta! Ajalta, jolloin se oli vielä hienoa
Kommentit (20)
On se nykyäänkin kivaa, siis aikana ennen koronaa.
Juu, nuorena likkana pääsi henkilöstön tiloihin jatkamaan bileitä, kun yökerhot meni kiinni. Hyviä muistoja baarimikkojen kanssa 😁 Ensin tikkaa ja olutta, sitten vaakamamboa.
Vierailija kirjoitti:
Juu, nuorena likkana pääsi henkilöstön tiloihin jatkamaan bileitä, kun yökerhot meni kiinni. Hyviä muistoja baarimikkojen kanssa 😁 Ensin tikkaa ja olutta, sitten vaakamamboa.
Luulisi, että tuollainen olisi ollut kiellettyä.
Amerikkaan tullut kunniakansajoukkio pilasi matkailun. -Kohta siitä on 20 v.
Olen risteillyt 80-luvun lopulta saakka, eikä meno mielestäni ole juuri miksikään muuttunut. Tai no, alaikäisenä ei varmaan saa enää viinaa yhtä helposti kuin silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se varmaan sallittua ollut mut niin vaan kaverin kanssa saatiin yökerhon baarimikoilta sinne kutsu...eikä oltu taatusti ekat eikä vikat 😉
Muksu kun olin ysärin alussa niin käytiin lähes joka kesä Siljalla. Muistan kun kaikki oli pukeutuneet vähän hienommin, itsekin pidin aina pieniä juhlakenkiä ja mekkoa. :)
Koko laiva tuntui valtavalta ja jännittävältä ja illalla esitystä katsoessa sai limudrinkin jossa paperinen päivänvarjo ja loistetikku. Pimeässä hytissä sitten leikittiin niillä loistetikuilla.
Aikuisiän muistot ovatkin sitten lähinnä vaan buffan tarjonnasta ja illan känniläisistä.
Ruotsinristeilyt kokivat inflaation, kun alkoi ralli Tallinnaan.
Olin ensimmäisen kerran risteilyllä ehkä 5-vuotiaana (eli itse asiassa vielä 80-luvun loppupuolella) ja muistan epämukavat makuulaverit ilman petivaatteita. Muutaman vuoden päästä koululaisena pääsin risteilylle luokkakaverini kanssa, kun hänen isänsä työskenteli laivan lääkärinä. Tuolloin minulle selvisi, että laivalla on myös hyttejä!
Aiemmat risteilyt oli ilmeisesti tehty pihien perhetuttujen kanssa ja siksi yövyttiin perheeni kanssa rekkamiesten ja reilaajien seassa sen sijaan, että meillä olisi ollut hyttiä. Silloin pienenä lapsena pallomeri oli parasta! Koululaisena pääsin jo saunaosastolle vesiliukumäkeen sekä baariin juomaan lasten cocktaileja valotikkuineen.
Siellä kyllä porattiin montaa ruotsalaismiestä hanuriin, oi niitä aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Olin ensimmäisen kerran risteilyllä ehkä 5-vuotiaana (eli itse asiassa vielä 80-luvun loppupuolella) ja muistan epämukavat makuulaverit ilman petivaatteita. Muutaman vuoden päästä koululaisena pääsin risteilylle luokkakaverini kanssa, kun hänen isänsä työskenteli laivan lääkärinä. Tuolloin minulle selvisi, että laivalla on myös hyttejä!
Aiemmat risteilyt oli ilmeisesti tehty pihien perhetuttujen kanssa ja siksi yövyttiin perheeni kanssa rekkamiesten ja reilaajien seassa sen sijaan, että meillä olisi ollut hyttiä. Silloin pienenä lapsena pallomeri oli parasta! Koululaisena pääsin jo saunaosastolle vesiliukumäkeen sekä baariin juomaan lasten cocktaileja valotikkuineen.
Aika hurjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorelle ja kauniille naislle on samat säännöt kuin rokkitähtimiehelle. Sen sijaan keski-ikäinen nainen vastaa puliukkoa.
Ei ollut hauskaa. Kännistä junttiporukkaa.
Syksyllä '93 oli Silja Serenade aivan upea ja ihmeellinen näky alle kymmenvuotiaalle - siellä oli kävelykatu keskellä laivaa, vau :D Lisäksi oli ihan oma intonsa selata laivan tax free -valikoimaa, kun karkeissa oli paljon vain laivalta saatavia. Nykyäänhän oikeastaan kaikkea sitä, mitä saa laivalta, saa maistakin :/
Vierailija kirjoitti:
Syksyllä '93 oli Silja Serenade aivan upea ja ihmeellinen näky alle kymmenvuotiaalle - siellä oli kävelykatu keskellä laivaa, vau :D Lisäksi oli ihan oma intonsa selata laivan tax free -valikoimaa, kun karkeissa oli paljon vain laivalta saatavia. Nykyäänhän oikeastaan kaikkea sitä, mitä saa laivalta, saa maistakin :/
Voi niin se taxfreen ihmemaailma! :D Aina halusin pussin noitapillejä ja se on nykyäänkin must jos laivalla käyn, niitä ei taida ihan peruskaupasta saada vieläkään?
Vierailija kirjoitti:
Buffetista ei hätyytelty tunnin kuluttua pois, vaan siellä sai ja ehti oikeasti syödä niin paljon kuin jaksoi.
Voi kuvitella, oltu piheinä koko päivä syömättä kun illalla saa SAMAAN HINTAAN niin paljon kuin jaksaa. Samasta syystä jätetty seuraavan päivä aamiainen tilaamatta kun illalla syödään kolmen päivän edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi niin se taxfreen ihmemaailma! :D Aina halusin pussin noitapillejä ja se on nykyäänkin must jos laivalla käyn, niitä ei taida ihan peruskaupasta saada vieläkään?
Voi kuule, ihan Pirkalta löytyy.
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/pirkka-velhon-vihellys-salmiakkipss…
Harvoin olen käynyt, 5 kertaa elämäni aikana: 2x 80-luvulla, samoin 90-luvulla ja kerran v.2000. Ikinä en enää aio mennä. Ahdistavia paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se varmaan sallittua ollut mut niin vaan kaverin kanssa saatiin yökerhon baarimikoilta sinne kutsu...eikä oltu taatusti ekat eikä vikat 😉
Ette tietenkään olleet, olen itsekin kavereitteni kanssa ollut laivan henkilökunnan jatkoilla vuonna 2000. Ainoa meistä, jolla oli seksiä kenenkään kanssa, olin minä. Tapasimme sen pojan kanssa pari kertaa maissakin jälkeenpäin, mutta ei siitä sen isompaa juttua sitten tullut, lähinnä välimatkan vuoksi. Hän siis asui Turussa ja minä Helsingissä.
Onhan sitä tullut nuorena tehtyä kaikenlaista. Enemmän rukseja tehtyjen kuin tekemättömien listalla, kuten pitääkin. Ei tämä mikään harjoituselämä ole.
Buffetista ei hätyytelty tunnin kuluttua pois, vaan siellä sai ja ehti oikeasti syödä niin paljon kuin jaksoi.