Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjastot ovat elintärkeitä. Lasten ryhmäliikuntaa tärkeämpää on avata kirjastot.

Vierailija
27.01.2021 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39954aeb-bcde-40c6-9db1-977b3ddae13c

"On sairas ja itsekäs ajatus asettaa lapset ja kirjastot vastakkain. Kirjastojen avaamien on lasten etu. Itselleni kirjasto oli lapsena tärkeä paikka ja on sitä edelleen, mutta nykyisessä kulttuurivihamielisessä ja tietämättömyyttä ylistävässä ajassa lasten "harrastustoimintaa" tunkkaisssa monitoimihalleissa pidetään epäilemättä lukuharrastuksia tärkeämpinä. Ulkoliikuntahan ei edelleenkään - kai - ole kielletty."

Ei voi olla enempää samaa mieltä. Nykyään ei päähän mitään muuta mahdu kun ökyily Lapissa. Aikuisilta on mennyt järki pois kokonaan. Ei yhtään enää mietitä arjen laatu. Jos minulla olisi lapsi niin opettaisin sille kunnon ruuanlaitto ja keittiömaailman, veisin kirjastoon. Mihin on kadonnut kiinnostus askartelua, kokkailua, ompelua kohtaan?

Urheilu on ylimielisten ja kilpailuhenkisten lyhytnäköinen maailma. Ylipäätän se on likainen bisnes. Kuten suuri kirjalija Lebowitz sanoi, hän halveksii urheilu.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ovat kirjastot tällä hetkellä kokonaan kiinni.

Ainakin meidän kaupungissa on kaikki kirjastot avoinna.

Toiveena vain että asiointi on suht.koht. ripeää ja että kaikki käyttävät maskia, paitsi alle 12 vuotiaat.

Kirjat saa ihan itse poimia hyllystä lastenosastoilla.

Kirjat voi myös varata valmiiksi, katsomalla ja valitsemalla ne netistä ja noutaa sitten kirjaston varattujen hyllystä.

Myös elokuvia, tietokonepelejä, lehtiä ja lautapelejä voi lainata.

Toimii erittäin hyvin.

Kauheampaa olisi, jos kirjastot olisivat kokonaan suljettuina, kuten viime keväänä.

Vierailija
2/7 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaston tämän paikkakunnan lukusalit  ovat suljettuina. Kirjastossa ei ole yhtään penkkiä, jossa huonojalkainen voisi levähtää. En asioi nivelrikkoisena, ei onnistu. Sama vaikka olisivat kiinni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypä ap joskus Oodissa niin näet minkälainen ”sivistyslaitos” on nykyajan kirjasto.

Varo kuitenkin vessoja, niissä voi lähteä henki.

Vierailija
4/7 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjasto on auki ja lasten ryhmäliikunta siirretty väliaikaisesti ulos. Näin meillä, ei valittamista.

Vierailija
5/7 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjaston tämän paikkakunnan lukusalit  ovat suljettuina. Kirjastossa ei ole yhtään penkkiä, jossa huonojalkainen voisi levähtää. En asioi nivelrikkoisena, ei onnistu. Sama vaikka olisivat kiinni. 

Parempi muutenkin noin sairaana pysyä kotona ja välttää kaikkia kontakteja.

Vierailija
6/7 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käypä ap joskus Oodissa niin näet minkälainen ”sivistyslaitos” on nykyajan kirjasto.

Varo kuitenkin vessoja, niissä voi lähteä henki.

Höpsistä sä itse missään Oodissa ole käynyt :)

Isot pojat ovat kertoneet netissä, eikö niin?

Vierailija
7/7 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi muutenkin noin sairaana pysyä kotona ja välttää kaikkia kontakteja.

Vältä vaan itse kontakteja, ettet tartuta tuota negatiivista fiilistä. Asioin miehen kanssa Prismassa, on penkkejä käytävällä ja kaupan sisällä. Nivelrikkoisen pitää liikkua, ja välillä pitää istua. Koronan olen sairastanut jo viime vuonna. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi