Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitiyslomalta työttömäksi?

Vierailija
04.08.2006 |

Kokemuksia ja neuvoja kaipailen. Minulta loppuu äippäloma 1,5 kk päästä. Jäin äitoyslomalle ei vakinaisesta virasta ja nyt siis ei ole minne palata, enkä vauvan allergian vuoksi voi töihin kuvitella menevänikään.

Asumme pienellä paikkakunnalla ja pelkoa ei ole, että töihin kutsutaan, joten ajattelin jäädä liiton rahoille. Miten te toimisitte?

Taloudellisesti tuottaisi suurta hankaluutta jäädä kodinhoidontuelle. Töihin ehdottomasti haluan kun aika on siihen sopiva vauvan allergioiden puolesta.

Mitä minuh tulisi ottaa huomioon jne?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta työkkäristä voi tulla kutsu mihin vain kurssille ja mentävä on, jos haluaa välttää karenssin. Toisaalta, jos saa karenssin niin sittenhän voi hakea kotihoidontukea.

Vierailija
2/7 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on ihan ammatti ja niitä töitä olen tehnyt koko ajan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en kyllä tiedä voivatko kutsua minut mihin töihin tahansa? Miten homma toimii? Minulla on yliopistokoulutus, mutta voinko joutua esim. kassaksi tms?

Vierailija
4/7 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein vastaavasti. Sain tosin olla yli vuoden aihan rauhassa, kunnes minulle määrättiin työpaikka, mutta en ottanut työtä vastaan, vaan jäin kodinhoidon tuelle. Eli jos vaan mahdolista käytä ihmeessä hyödyksi, sillä on se kodinhoidontuki naurettavan pieni ja kerranki on jotain hyötyä siitä, että ei ole vakinaista työsuhdetta. Ja muuten, itse sanoin suoraan virkailijalle, että olen juuri tämän tähden kotona ja se voi olla syy, miksi sain olla aika rauhassa vuoden verran.

Vierailija
5/7 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin minulla olikin haluja mennä töihin. Mutta sitten tulinkin heti raskaaksi uudelleen ja työhalut minimoitui, kun tiesin jääväni kohta taas pois. Olin sitten talven yli niillä liiton rahoilla. Sinä aikana kahdesta pikku pätkästä ilmoitettiin, mutta ne olivat vain ilmoituksia, koska eivät olleet koulutusta vastaavaa työtä. Mutta työstä en minäkään ollut huolissani, sillä aivan varmaa on, että täällä ei työkkärin kautta mitään mun alalle löydy. Keväällä olisivat sitten kyllä ohjanneet minut työnhakukurssille, mutta silloin äitiysloman alkamisajankohta oli jo tiedossa, joten työkkärin virkailijakin totesi, ettei minun siinä vaiheessa kannattanut kurssille lähteä.

Mutta sitä työnhakukurssia sieltä voidaan sinullekin tyrkyttää, joten siihen voit varautua. En tosin tiedä, onko se kuinka paikallinen linja, vai toimiiko nää joka puolella samalla tavalla.

Vierailija
6/7 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidontukesi määrä vähennetään työttömyyspäivärahasta eli tulos on plus miinus nolla, mutta jos joskus joudut karenssiin (eli patistavat vaikka kurssille, etkä pysty osallistumaan) niin saat karenssin ajalta ainakin kotihoidontuen ilman erillistä paperisotaa :)

Vierailija
7/7 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vaikka en kyllä tiedä voivatko kutsua minut mihin töihin tahansa? Miten homma toimii? Minulla on yliopistokoulutus, mutta voinko joutua esim. kassaksi tms?