Onko tämä enää nylypäivää: taloyhtiössä ei saa porata sunnuntaisin
Samoin ihmeelliset säännöt tuuletukseen liittyen, siis meneekö jollakin sunnuntaikahvit väärään kurkkuun jos joku tuulettaa mattoja?
Kommentit (13)
On. Ja hyvä niin. Oman elämänsä visionääri työkaluvyönsä kanssa on vihonviimeinen naapuri.
Ei sunnuntaille ole mitään eri sääntöjä.
Kyllä minä ainakin poraan muijaani just sillon ku huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
”Remonttiäänet sallittu ma-pe klo jotain, la klo jotain” ja erikseen muistutus että sunnuntaisin ei ollenkaan...
ei ikinä koskaan sais olla rauhaa? Muuttaa jonnekkin Singaporeen elää 24/7 yhteiskunta. Anna meidän muiden olla rauhassa.
Poraaminen pitäisi olla kielletty lauantaisinkin, paitsi ikean kalusteita saa koota iltapäivällä myöhään. ;) Tuuletus OK. Aah ihana rauha!
Poraa vaan.
Jos joku valittaa, sano että et tee remonttia, teet asennustöitä...
Taloyhtiön järjestyssäännöt eivät mene lain ohi. Joku isännöitsijä sanoi mulle kerran ettei niitä tartte noudattaa kuin hiljaisuuden osalta. Jos sääntöjä rikkoo, ei voida antaa sanktioita ja jos oikeuteen mennään oikeus sitten viimekädessä antaa tuomionsa.
Toki kohteliasta on noudattaa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Remonttiäänet sallittu ma-pe klo jotain, la klo jotain” ja erikseen muistutus että sunnuntaisin ei ollenkaan...
Minkä lain mukaan? Ei ainakaan Vantaalla mitään tällaista järjestyssääntöä ole.
Viikossa 6 päivänä mahdollisuus porailla, mutta ei, kun minäminä haluan porata ihan joka päivä. Oisko muiden ihmisten huomioon ottaminen mitenkään mahdollista? Mattojen tuuletus ei varmaankaan häiritse ketään. Mua ei haittaa vaikka tampattais, niin hetkellistä on. Samoin joku imurointi, ei kauaa mene.
Olisi hienoa jos meidänkin taloyhtiöön tehtäisiin samanlainen sääntö. Tällä hetkellä kaksi eri naapuria tekee suurempaa remonttia, joten meteliä riittää viikolla taustalle kun yritän tehdä etätöitä. Olisi ihanaa saada olla edes yksi päivä viikosta hiljaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Viikossa 6 päivänä mahdollisuus porailla, mutta ei, kun minäminä haluan porata ihan joka päivä. Oisko muiden ihmisten huomioon ottaminen mitenkään mahdollista? Mattojen tuuletus ei varmaankaan häiritse ketään. Mua ei haittaa vaikka tampattais, niin hetkellistä on. Samoin joku imurointi, ei kauaa mene.
Eihän tässä mistään huomioimisesta ollut kyse vaan siitä, onko sallittua. On sallittua, ei ole mitään lakia, joka kieltäisi poraamasta sunnuntaisin.
Up, onko muilla oikeasti samanlaista?