Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

XL koon takit rintavalle, mistä?

Siikanen
24.01.2021 |

Millä merkillä olisi takkeja (tuulitakista toppatakkiin) koossa 44/XL joihin mahtuu tissit mutta helma ei olisi niin järkyttävän leveä? Itsellä suora "miesvartalo" ja isot tissit. Kaikki takit puristaa tissien kohdalta tai jos valitsee siitä sopivan niin vyötärölle mahtuisi kaksi ihmistä

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joltain kuormapeittoja valmistavalta yritykseltä. Laihduttaisit sinäkin.

Vierailija
2/21 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elloksen plus mallisto, Zizzi tai Lorella, eiköhän jostain niistä löydy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elloksen plus mallisto, Zizzi tai Lorella, eiköhän jostain niistä löydy.

Zizzi teltta on aivan jees 

Sincc

Vierailija
4/21 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ohut vuoriton tuulitakki Soc-merkiltä (Stadiumilta ainakin saa) ja Luhdalla toppatakkeja joissa eri malleja, ja usein vielä "kiristysnaru" takin sisällä, jolla saa takkia "muotoiltua".

Vierailija
5/21 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 lisää:

Zizzi ym. ovat lihavien ihmisten mallistoja, ei niistä löydy mitään jos vain rintojen takia tarvitsee olla vaatteissa tilaa. Moni lihava on "pyöreä pallo", maha voi olla isompi mitä rinnat jne. On eri asia olla normaali/hoikka jolla rinnoista kinnaavaat vaatteet.

Vierailija
6/21 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 lisää:

Zizzi ym. ovat lihavien ihmisten mallistoja, ei niistä löydy mitään jos vain rintojen takia tarvitsee olla vaatteissa tilaa. Moni lihava on "pyöreä pallo", maha voi olla isompi mitä rinnat jne. On eri asia olla normaali/hoikka jolla rinnoista kinnaavaat vaatteet.

Minusta koko 44/xl ei ole normaali/hoikka, vaan vaatetta kannattaa etsiä plus osastoilta. Eivät kaikki takit ole a-linjaisia, suoraa mallia löytyy ihan yhtä paljon.

Vierailija
7/21 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiski

Vierailija
8/21 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onlylla on tosi hyviä takkeja (myydään mm. Vero Modassa) :)

Nimim. kokoa 46 oleva isotissinen nainen

Vierailija
9/21 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5 lisää:

Minusta koko 44/xl ei ole normaali/hoikka, vaan vaatetta kannattaa etsiä plus osastoilta. Eivät kaikki takit ole a-linjaisia, suoraa mallia löytyy ihan yhtä paljon.

Huoh, näin nuorista saadaan syömishäiriöisiä. Ihmiset ovat eri mallisia, minullakin on isot rinnat mutta EN ole ylipainoinen. Jos haluan ostaa esim. kauluspaidan joka menee rinnoista kiinni ja on mukava -eli napit eivät ole singahtamassa irti, niin minun on pakko ostaa isoa koko oleva paita. No sehän sitten on aivan liian iso vyötäröltä, maha mahtuisi hyvin sisään vaikka olisi raskausvatsa.

Käytännössä en voi käyttää kauluspaitoja/niitä pitää kaventaa vyötäröstä, mutta tuokaan ei aina auta, koska usein myös hartioissa on ihan liikaa tilaa. Joskus harvoin löytyy joku semi ok, mutta sitäkin tuunaan kuromalla vyötärön kasaan ohuella vyöllä paidan päälle ettei lepata valtoimenaan. Takeissakin suosin malleja (esim. villakagastakit) joissa on vyö.

Vierailija
10/21 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 lisää:

Ja ainakin tuo zizzi on ainoastaan päärynävartaloisen vaatemerkki. Nuo on tosi nafteja mitoitukseltaan yläkropasta eli hartiat ja hihat kinnaa, samoin rintojen kohdalta mutta alaosaan/helmaan menisi ainakin tuplakokoinen takamus.

Vierailija
11/21 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä Zizzi talvitakki ja vaikka olenkin aika persevä, niin hartioista sopiva takki on kyllä alaosasta todella laaja. Kokoni on 44-46.

Vierailija
12/21 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama ongelma, takki kokoa 44 tai 46 ja aina kinnaa rinnoista tai ei mene kiinni. Läskien mallistot on tehty omppuvartaloisille ja/tai lyhyille ihmisille, saattavat joka tapauksessa olla tiukat tai naftit rinnoista ja sitten liian iso hartoista ja vartalosta ja ehkä vielä liian lyhyt kaiken lisäksi. 

Olen yrittänyt ostaa malleja, jotka ovat istuvaksi muotoiltuja ja koko vaan riittävän iso, se toimii melkein parhaiten, mutta joistain vaatteista normimallistoissa suurin koko on juuri ja juuri liian pieni, just siitä rinnoista. 

Vierailija
13/21 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5 lisää:

Sinulla ei ole mitään käsitystä plusmallistoista. Painan 92 kiloa eivätkä plusmallistot sovi minulle, olen liian normaalivartaloinen niiden mittasuhteisiin. Tarvitsisin vaan normaalin vaatteen suurennettuna enkä mittasuhteet muutettuna, kuten plusmallistoissa on. 

Vierailija
14/21 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama ongelma, takki kokoa 44 tai 46 ja aina kinnaa rinnoista tai ei mene kiinni. Läskien mallistot on tehty omppuvartaloisille ja/tai lyhyille ihmisille, saattavat joka tapauksessa olla tiukat tai naftit rinnoista ja sitten liian iso hartoista ja vartalosta ja ehkä vielä liian lyhyt kaiken lisäksi. 

Olen yrittänyt ostaa malleja, jotka ovat istuvaksi muotoiltuja ja koko vaan riittävän iso, se toimii melkein parhaiten, mutta joistain vaatteista normimallistoissa suurin koko on juuri ja juuri liian pieni, just siitä rinnoista. 

Ei tosiaan ole tehty ompuille vaan päärynävartaloisille.. Yläosat on pieniä ja alaosat hehtaarikokoisia kaikkialta muualta paitsi vyötärön kohdalta. 

Vierailija
15/21 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tosiaan ole tehty ompuille vaan päärynävartaloisille.. Yläosat on pieniä ja alaosat hehtaarikokoisia kaikkialta muualta paitsi vyötärön kohdalta. 

Sori, ajatusvirhe kirjoittaessa. Kyllä, päärynöille, mutta yhteistä kuitenkin se, että pieniä yläosista ja todella epäimartelevia leveitä ja lyhyitä vaatteita. 

Vierailija
16/21 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin juuri sopivan takin merkiltä McKinley. Tilaa on tisseille mutta kapea alaosasta. Intersportista ostin.

Vierailija
17/21 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 15 kiteytti aika hyvin: plus-mallistot eivät ole hyviä, koska vaatteiden leikkaukset outoja.

Olen varsin pitkä, ja ongelmana on usein se että hihat/lahkeet loppuvat kesken. Olen huomannut, että jos minulla on ns. normimalliston paita ja kurkkaan plus-osaston myös että olisi rinnoille tilaa, niin plussan puolella on usein lyhyemmät hihat/pituus paidassa

-> on vielä huonompi.

Lisäksi plus-osastoilla on sitten selässä liikaa tilaa myös, eli ne vaatteet ovat kaikin puolin väärän mallisia. Naisten rintojen koko on kasvanut ajan mittaan, joku valmistaja voisi ottaa koppia "curvy-mallistosta" jossa todella olisi ne kurvit kohdillaan niin että erilaiset kropan mallit huomioitaisiin paremmin, ei oletuksella "läskiä koko kroppa".

Vierailija
18/21 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

partioaitassa kun rajasin hakukriteereitä niin siellä oli myös joku naisten takkimalli, jossa huomioitu rintavuus.

Vierailija
19/21 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bravissimo tekee vaatteita, joihin isommat rinnat mahtuvat. Olen itse kokoa 38 mutta G-kuppi, joten olen tilannut tuolta vaatteita UK-koossa 12 Super curvy. On siis kolme astetta (curvy, very curvy, super curvy) riippuen siitä paljonko rinnanympärys poikkeaa muun vartalon koosta.

Itse olen muulta kropalta kokoa 38-40 mutta rintamus 46, joten juuri takit ovat haastavia. Pienennä nyt sitten jotain toppatakkia kolme, neljä vaatekokoa muualta kuin rintojen kohdalta, ei onnistu itseltä. Siksi kannattaa ostaa noita vaatteita joiden kaavoitus on suoraan kunnossa. Bravissimolla on ikävä kyllä aika suppea valikoima ja monet vaatteet ovat tätimäisiä mutta jotkut takit ovat ihan ok.

Vierailija
20/21 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bravissimo tekee vaatteita, joihin isommat rinnat mahtuvat. Olen itse kokoa 38 mutta G-kuppi, joten olen tilannut tuolta vaatteita UK-koossa 12 Super curvy. On siis kolme astetta (curvy, very curvy, super curvy) riippuen siitä paljonko rinnanympärys poikkeaa muun vartalon koosta.

Itse olen muulta kropalta kokoa 38-40 mutta rintamus 46, joten juuri takit ovat haastavia. Pienennä nyt sitten jotain toppatakkia kolme, neljä vaatekokoa muualta kuin rintojen kohdalta, ei onnistu itseltä. Siksi kannattaa ostaa noita vaatteita joiden kaavoitus on suoraan kunnossa. Bravissimolla on ikävä kyllä aika suppea valikoima ja monet vaatteet ovat tätimäisiä mutta jotkut takit ovat ihan ok.

Kävin selaamassa sivuja ja näytti kauhean hyvältä! Mulla on sama ongelma kuin aloittajalla, monissa vaatteissa näyttää helposti paljon lihavammalta kuin onkaan ja esim. perinteiset farkkutakitkin ovat tosi "tönkön" näköisiä. Tuolta sen sijaan löytyi aivan täydellisen näköisiä farkkutakkeja ja vaatteita muutenkin.

En tiennyt että tuollaisiakin yrityksiä on olemassa, kiitos!!