Miksi pentu tekee näin?
Siis että kun leikitän kissanpentua (joka on 6kk) sellaisella huiskalelulla niin yhtäkkiä vihaisen näköisenä nappaa nilkasta kiinni? En leikitä jalalla mitenkään, olen paikoillani vain. Mitkään kiellot ei auta, laitan pennun pesuhuoneeseen jäähylle. Ei oikein huvita leikkiä pennun kanssa kun ei kohdista niitä kynsiään leluun 😒 Pentu tuli meille 12 viikkoisena.
Kommentit (5)
Pentu ei osaa leikkiä niin kuin haluat, wf?
Se on pentu, eikä aikuistuttuaankaan osaa elää kuin haluat, se tekee kuin haluaa.
Wc ja ruokapaikat oppii, nukkuu missä on mukavinta.
Toivottavasti tuo jäähyjuttu on vale, kissat ei ymmärrä sun rangaistuksista ja jäähyistä.
Kuinka vanha olet? Kiva kun leikität voit pitää sylissä ja silittää, kissat on myös kivaa seuraa, kuuntelevatkin murheitasi silloin kun ovat sillä tuulella.
Lainaa koku kissanhoitokirja kirjastosta, netissä on hyvää tietoa.
Ehkä olet kunnon trolli
Pennulla menee leikki yli, ihan normaalia kissanpennuille. Leikki kannattaa lopettaa, mutta jäähyttämisestä ei ole mitään hyötyä. Ei kissa ymmärrä sen syy-seuraus-suhdetta.
Se on vaan pentu, käytös jää kyllä pois ajan kanssa. Jos ei nyt ala silpomaan nilkkaa verille, niin en itse tekisi kyllä asialle mitään. Edes kiljahtelisi. Lopettaisin vaan leikin siltä kertaa ja antaisin pennun rauhoittua.
Vierailija kirjoitti:
Jos sillä menee jotenkin "kierrokset yli"? Eläintä ei kannata rankaista eristämällä, eikä se enää siinä vaiheessa, kun sitä pesuhuoneeseen kiikutat, ymmärrä miksi joutuu sinne.
En ole eläintenkouluttaja, mutta mulla on eläimiä ollut paljon. Itse tekisin varmaan niin, että ennen kuin tilanne eskaloituu kimppuun käymiseksi pitäisin leikittämisessä rauhoittumistaukoja. Kissanpentuunkin saattaisi tehota se, että jos käy nilkkaan tm. kiinni, kiljaise pikkasen niin (koiranpennuille tehdään silleen, niin ymmärtävät satuttavansa).
Kissaa voi muuten aktivoida myös opettamalla sille temppuja. Varsinkin ahne kissa oppii melkein mitä vain. Samat koulutusmetodit palkitsemisineen käy kissalle siinä missä koiralle. Itselläni oli joskus kissa, joka osasi istua, antaa tassua, tulla sivulle jne. ❤
Kiitos. Juu, kissanpentu on muuten tosi fiksu (osaa temppuja) jne. mutta joskus on tosi vaikea arvioida milloin nappaa nilkasta, joskus ei tarvitse mennä kun joitakin minuutteja kun tekee niin. Jos kiljaisen niin tuntuu että yltyy vain enemmän. Kissa kaveria ei ole, mutta emme ole kyllä sellaista vielä hankkimassakaan.
Pentu ei viihdy sylissä eikä oikein välitä hellyydestäkään muuta kuin ehkä silloin kun nukkuu ja lepää antaa vähän rapsuttaa. Ap
Jos sillä menee jotenkin "kierrokset yli"? Eläintä ei kannata rankaista eristämällä, eikä se enää siinä vaiheessa, kun sitä pesuhuoneeseen kiikutat, ymmärrä miksi joutuu sinne.
En ole eläintenkouluttaja, mutta mulla on eläimiä ollut paljon. Itse tekisin varmaan niin, että ennen kuin tilanne eskaloituu kimppuun käymiseksi pitäisin leikittämisessä rauhoittumistaukoja. Kissanpentuunkin saattaisi tehota se, että jos käy nilkkaan tm. kiinni, kiljaise pikkasen niin (koiranpennuille tehdään silleen, niin ymmärtävät satuttavansa).
Kissaa voi muuten aktivoida myös opettamalla sille temppuja. Varsinkin ahne kissa oppii melkein mitä vain. Samat koulutusmetodit palkitsemisineen käy kissalle siinä missä koiralle. Itselläni oli joskus kissa, joka osasi istua, antaa tassua, tulla sivulle jne. ❤