Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä väitöskirjan tekijöitä?

Vierailija
04.08.2006 |

Onko täällä ketään väitöskirjan tekijää (tai tehnyttä), joka siis ei ole töissä samaan aikaan kun tekee väikkäriään? Millaisia ovat työaikanne, pystyttekö olemaan lasten kanssa enemmän, vähemmän vai saman verran kuin työssä ollessanne? Olen miettinyt jatko-opiskelun aloittamista vaihtoehtona töihin hakeutumiselle. Olen ajatellut, että näin voisin ehkä järjestää työskentelyaikani joustavammin kuin töissä ollessa -> lapsi saisi olla enemmän kotona. Onkohan tämä vain utopiaa...?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulosti vain hassulta että vaihtoehtona töiden hakemiselle suunnittelet tätä...tosin voi olla että se on eri aloilla hieman eri juttu.

Vierailija
2/10 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työajat reilusti yli työsopimusten. Eli pitkiä päiviä, viikonloppusinkin pitää useimmiten poiketa labraan. Ei helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Kannaiskohan vielä harkita tutkimushommaan ryhtymistä näillä selitystaidoilla...)

Jeps, humanisti olen, eli ehkä jollain miljoonasosan todennäköisyydellä saattaisin saada jotain palkkatuloa tutkimuksestani... Apurahoja on ehkä mahdollista saada. No, tuloasioilla ei nyt niin merkitystä nyt olisikaan. Olen lähinnä yrittänyt miettiä jotain sellaista vaihtoehtoa, joka veisi minua työelämän suuntaan, mutta mahdollistaisi kuitenkin sen, että voisin olla kotonakin enemmän kuin jos olisin 8h/pvä 5pv/vk töihin. Koska toiveena on saada myös lisää lapsia, olisi ihan hyvä sauma viettää muutama " välivuosi" tällä tavalla.

Vierailija
4/10 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYötä on mahdollista tehdä kotona ja haluaminasi aikoina. Mutta seminaarit jne ovat usein iltaisin ja matkustaa on pakko.

Tulopuolelta kannattaa ottaa huomioon että palkka/apuraha on yleensä surkea. Apuraha ei kartuta sairaus- tai vanhempainetuuksia. TYöttömyyskorvauksen saamiseksi pitää esittää todistus siitä että on keskeyttänyt opintonsa ja sittenkin se on vaikeata. Myös jatko-opinnot valmiiksi saaneille tutkijoilla on ollut ongelmia työttömyyskorvauksen saamisessa sillä heidän on katsottu " työllistyvän omassa työssään" vaikkei rahoitusta olekaan ollut. Asioista on tehty valituksia joten ehkä parannus on luvassa.

Vierailija
5/10 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole salaisuus, että yksi syy, miksi hakeuduin nyt jo tutkimuksen pariin, on että näin voin jäädä helposti kotiin, jos lapsi sairastaa, työajat ovat joustavat, pidin pitkän loman jne. Muuten olisi ehkä kannattanut ensin olla työelämässä, jos ajattelee aikaa väittelyn jälkeen.

Mutta kyllä todellinen syy on, että haluan tehdä tutkimusta. Minusta kenenkään ei kannata ryhtyä jatko-opintoihin vain jotta tekisi jotain lasten ohella.

Työ on erittäin joustavaa hyvässä ja pahassa. Myös aika stressaavaa, jos tämän ottaa tosissaan. Kilpailu apurahoista ja viroista varsinkin on kovaa. Lisäksi paineet edetä tutkimuksessa, julkaista koko ajan ja matkustaa milloin minnekin ovat paljon kovemmat kun olin osannut kuvitella.

Vierailija
6/10 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin mukaan Akatemian projektiin ja aloin tehdä jatkotutkimusta heti äitiysloman jälkeen. Tein työni arkistossa (olen historioitsija) ja kotona oman aikatauluni mukaan eli päivisin olin kotiäiti ja iltaisin/viikonloppuisin keräsin materiaalia (jos keräsin) ja prosessoin päässäni asioita (tätä tietysti tein paljon ;) Projektin päätyttyä onnistuin saamaan pienen apurahan, jonka turvin jatkoin tutkimusta vielä puolisen vuotta. Sain tehdä tutkimusta todella vapaasti, kenenkään siihen puuttumatta, kiitos projektinvetäjän eläkkeellejäämisen. Käytännössä siis olin kotona täydellä palkalla. Loistava ratkaisu pienten lasten äidille!

Apurahan päätyttyä keskeytin opintoni ja ilmoittauduin työttömäksi. Väitöskirjaa varten on materiaali suunnilleen kasassa ja epäilen, että kirjoitustyö jääkin tekemättä.

Vierailija
7/10 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitti v****ti! SUn ja sun kaltaiste takia proffat karjuu meille muille jotka yritetään tehdä ihan kunnon työtä ja opettaa ja kaikkea, kantaa kortemme kekoon. Ei oo yks eikä kaks kertaa kun olen saanut proffilta asiattomia vastuaksia yksinkertaisiin viattomiin kysymyksiin sen takia että edellinen keskustelukummpani olet ollut sinä ja ne purkaa raivoaan vielä meihin muihinkin. Teidän takia kaikkien rahoituskausia lyhennetään kun pitkiä rahoja ei uskalleta enää antaa kenellekään. Teidän takia meiltä muilta vaaditaan koko ajan julkaisukja eik äsekään riitä. Kun yhdet lusmuaa niin toiset joutuu tekemään senkin edestä töitä. Luulette vaan että teidän lusmuilu ei vaikuta kuin itseenne mutta kyll äse heijastuu koko alaan!

Tv toinen historiantutkija joka todennäköisesti tuntee sut!

Vierailija
8/10 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:kin historian ihmisiä... (piipitän pienesti, että mulla kyllä ois ihan oikeastikin tarkoitus tehdä väikkäri, olen sitä kauan suunnitellut, mutta sopivaa hetkeä ei ole ollut, nyt olisi.)

Vierailija
9/10 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistolla siis tutkijana. Työajat ovat erittäin joustavat, voin järkkäillä ne mieleni mukaan.

Vierailija
10/10 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä esimerkiksi ole palkkatyössä jonka ohella tekee väikkäriä. Onhan noitakin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan