Unen tulkinta
Kävelin tutussa puistossa sateenvarjo kädessä (suljettuna, ei satanut). Paikalle tuli mies vapaana liikkuvan koiransa kanssa. Koira oli pelokkaan aggressiivinen ja puri sateenvarjoani. En pelännyt sitä vaan komensin päästämään irti. Se päästi, mutta tarrasikin hihaani. Siinä samassa koiran kuono muuttui miehen eli omistajan kasvoiksi.
Jotenkin päädyimme rappukäytävään ja olin jo lämpimissä väleissä tämän koiranomistajan kanssa. Halusin suudella häntä, mutta tunsin suuni olevan täynnä hammasmuotteja. Halasin miestä ja samalla kaivoin vimmoissani muotteja pois suusta. Suutelimmeko, ehkä. Joka tapauksessa olimme yhtäkkiä vakiintunut pari ja lähdimme lomalle... linnunpönttöön 😂
Haluaako joku tulkita tätä? 😄
Kommentit (13)
Onko elämässäsi joku henkilö jota vastaan et osaa oikein puolustautua, tai suhde etenee enemmän toisen ehdoilla? Koet ehkä ristiriitaisia, alkukantaisia tunteita tätä henkilöä kohtaan ja mietit, onko se vastuullista? Ajattelet, että teillä voisi olla mahdollisuus saavutta yhteisymmärrys ja rauha.
Kiva, tähän olikin tullut mielenkiintoisia vastauksia. Jos joku haluaa vielä heittää oman tulkintansa, niin sana on vapaa.
Viime yön unimaailma olikin dramaattisempi. Ruotsin laivalle päästääkseen piti ensin kruisailla päämäärättömästi pienellä moottoriveneellä. Yhtäkkiä laiva olikin lähdössä ja sitä ennen piti selviytyä pelastusveneeseen, joka kuljetti sitten risteilyalukselle.
Olin lopulta lomakohteessa jossain rantabaarissa ja yllättäen venäläinen sotalaiva kurvasi paikalle. Ruumiita roikkui siellä täällä. Tuumattiin siinä, että jaha, sota syttyi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tunsit koiraa kohtaan pelkoa, jokin asia elämässä aiheuttaa sinulle pelkoa joka sinun tulee voittaa.
Totta. Käyn terapiassakin sen vuoksi.
Ap
Meri kuvaa yleensä tunteitasi: pohjalla on tiedostamaton, pinnalla se, minkä tiedostat. Miten liikut veden päällä, kuvaa sitä, hallitsetko tunteitasi vai koetko tunteiden hallitsevan sinua. Päämätön ajelu voi kertoa siitä, ettet ymmärrä kaikkien pintaan nousevien tunteiden merkitystä. Jos itse ohjaat venettä, hallitset tilannetta; jos ohjissa on joku toinen, tunteitasi nostattaa pintaan joku ulkopuolinen.
Pelastusvene kuvaa sitä, että tartut tilaisuuteen pelastautua hallitsemattomalta ja päämäärättömältä eteenpäin menemiseltä.
Risteilyalus kuvaa tunteiden tasaisuutta ja hyväksyntää, ehkä iloakin. Olet menossa kohti parantumista.
Rantaloma tarkoittaa nautinnollisia aikoja, jotka sinulla ovat edessäpäin. Ruumiit voivat kuvata menneisyyden rikkinäisiä ihmissuhteita, joista olet päästänyt tai tulet päästämään irti. Sota-teema vihjaa, että saatat vielä jatkossakin ajoittain pelätä kontrollin menettämistä. Nämä tunteet ja menneisyyden muistaminen ovat luonnollinen osa paranemisprosessia, eikä niitä tarvitse pelätä.
Olet vihainen (koira) siitä, että ikävöit jota kuta (mies)?
Tai haaveilet parisuhteesta ja olet alitajuntaisesti vihainen siitä, ettei sinulla ole suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Meri kuvaa yleensä tunteitasi: pohjalla on tiedostamaton, pinnalla se, minkä tiedostat. Miten liikut veden päällä, kuvaa sitä, hallitsetko tunteitasi vai koetko tunteiden hallitsevan sinua. Päämätön ajelu voi kertoa siitä, ettet ymmärrä kaikkien pintaan nousevien tunteiden merkitystä. Jos itse ohjaat venettä, hallitset tilannetta; jos ohjissa on joku toinen, tunteitasi nostattaa pintaan joku ulkopuolinen.
Pelastusvene kuvaa sitä, että tartut tilaisuuteen pelastautua hallitsemattomalta ja päämäärättömältä eteenpäin menemiseltä.
Risteilyalus kuvaa tunteiden tasaisuutta ja hyväksyntää, ehkä iloakin. Olet menossa kohti parantumista.
Rantaloma tarkoittaa nautinnollisia aikoja, jotka sinulla ovat edessäpäin. Ruumiit voivat kuvata menneisyyden rikkinäisiä ihmissuhteita, joista olet päästänyt tai tulet päästämään irti. Sota-teema vihjaa, että saatat vielä jatkossakin ajoittain pelätä kontrollin menettämistä. Nämä tunteet ja menneisyyden muistaminen ovat luonnollinen osa paranemisprosessia, eikä niitä tarvitse pelätä.
Kiitos vaivannäöstä, osuvalta kuulostaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tai haaveilet parisuhteesta ja olet alitajuntaisesti vihainen siitä, ettei sinulla ole suhdetta.
Elän parisuhteessa, joka on muuten hyvä, mutta mies ei "anna" minun tavata miespuolisia ystäviä tai edes sukulaisia. Kaipaan heitä valtavasti enkä aio loputtomiin elää miehen sääntöjen mukaan.
Ap
Uni kertoo exästä tai nyk. miehestä. Hän haluaa että puhuisit muottien mukaan tai menet johonkin muottiin johon et halua. Et voi puhua kunnolla muotit suussa, sinua ei kuunnella. Hän on ärhäkäs kuin koira, vahtiiko (nuuskii) ja seuraa somessa, ette ehkä sopineet yhteen. Sateenvarjolla olet yrittänyt suojautua sekä sateessa että miestä vastaan. Linnunpönttö oli asuntonne, kuvaava. Tai sitten se on joku treffimies, ihastus tms. Tulkitse itse sinä tiedät itse vastaukset parhaiten. Mies leppyi suudelman jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän parisuhteessa, joka on muuten hyvä, mutta mies ei "anna" minun tavata miespuolisia ystäviä tai edes sukulaisia. Kaipaan heitä valtavasti enkä aio loputtomiin elää miehen sääntöjen mukaan.
Ap
Eli eka ajatukseni osui paikkaansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli eka ajatukseni osui paikkaansa?
Kyllä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kiva kuulla. Aion rukoilla puolestasi, että pääset elämässäsi ohjaajan penkille ja saavutat sisäisen rauhan. Kaikkea hyvää sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kiva kuulla. Aion rukoilla puolestasi, että pääset elämässäsi ohjaajan penkille ja saavutat sisäisen rauhan. Kaikkea hyvää sinulle.
Kiitos, hyvää jatkoa myös sinulle 💜
Ap
Tunsit koiraa kohtaan pelkoa, jokin asia elämässä aiheuttaa sinulle pelkoa joka sinun tulee voittaa.