Kuinka paljon sinua vanhempi on samaa sukupuolta oleva vanhin kaverisi?
Onko ystävyys jatkunut pitkään?
Olen miettinyt onko iso ikäero harvinaisempi nykyään kuin ennen.
Kommentit (21)
30 vuotta vanhempi on vanhin. Sitten on 10-20 vuotta vanhempia. Oli se jotenkin hurjaa neuvoa kaveria miesasioissa kun joutui sanomaan, että kai sinä tajuat että kun et elä enää kuin max 20 vuotta niin.. Ei sulla ole aikaa olla jonkun erektiöhäiriöisen kanssa jos haluat kunnon seksielämän. Se nyt tai ei koskaan, kirjaimellisesti.
15 vuotta vanhempi on vanhin. Itse olen 40.
ystäviä olemme olleet 13 vuotta.
8 vuotta vanhempi. Töissä tutustuimme.
21 vuotta vanhempi. Olemme tunteneet 13 vuotta.
Olen hieman yli 30-vuotias. Minulla vanhimmat ystäväni ovat minua 15 vuotta vanhempia (pariskunta). Kavereihin lukeutuu vielä vähän vanhempia henkilöitä (ikäeroa noin 20 vuotta) sekä minua reippaasti nuorempiakin (yli 10 vuotta).
Minua ei asia ole mietityttänyt lainkaan. Samantapaiset kiinnostuksenkohteet ja elämänarvot toki löytyvät kaikilta henkilöiltä, jotka elämässäni lähemmin ovat ja se on minusta paljon tärkeämpi asia.
7 vielä jatkaa, että paras ystäväni on minua 9 vuotta vanhempi ja meidän ikäeromme aina unohdan täysin. Hän on hyvin elämäniloinen ja hauska ihminen ja minä enemmän sellainen pohdiskelijatyyppi, niin vaikutetaan henkisesti varmaan aika samanikäisiltä.
20 vuotta, ollaan oltu ystäviä 10 vuotta. Yhteisen tutun kautta tunnetaan. Meillä on samat mielenkiinnon kohteet ja ollaan tuettu toisiamme elämän vaikeissa kohdissa. Kumpikin täysin heteroita, ettei mitään sellaista seksuaalista jännitystä ole mukana.
35 vuotta vanhempi, ollaan tunnettu n. 10 vuotta. On useita n. 30 v. vanhempia kavereita.
6 kk. Ollaan tunnettu 30 vuotta, lapsesta.
Hän on minua 15 vuotta vanhempi aiempi työkaveri.
20 vuotta vanhempi.
Terveisiä Leenalle jos sattuu lukemaan. Ensi lauantaina nähdään.
Mulla on sekä vanhempia että nuorempia kavereita ja ystäviä. Jotkut nuorimmista on sen ikäisiä, että voisin olla heidän äitinsä. Isoin ikäero on naapuriin, jonka tarkkaa ikää en muista, mutta hän on mua 25–30 vuotta vanhempi.
Vanhin kaverini on minua noin 30 vuotta vanhempi. Olemme olleet ystäviä noin 20 vuoden ajan. Itse olen nyt 40v. ja tämä ystäväni noin 70v.
Meillä on myös viiden naisen porukka, jossa ikämme ovat noin 25v. 35v. 40v. (minä) 55v. ja 70v. Tapaamme kerran kuukaudessa, saunomme ja syömme. On todella upeaa keskustella naisen elämästä ja haasteista, joita kohtaamme ikääntymisen myötä. Nuorimmat taas pitävät vanhempia "kartalla" esim. nettiin liittyvissä asioissa. Poliittisesti olemme kaikki erilaisilla kannoilla, persuista vasemmistoon. Uskonnollisiakin näkemyksiä on useita erilaisia. Juuri siksi keskustelumme ovat niin hedelmällisiä.
Mielestäni tällainen tuki ja avoimuus puuttuu nyky-yhteiskunnasta monilla alueilla. Kannustan kaikkia naisia etsimään ja luomaan tällaisia tukiverkkoja. On upeaa tietää, että on olemassa porukka, jolle voi kertoa kaikki ajatuksensa, huolensa ja toiveensa tulematta tuomituksi.
En välitä kavereista, mutta ne joita on ollut, ovat olleet selvästi nuorempia. En ole koskaan tullut toimeen oman ikäluokkani tai vanhempien kanssa.
Kiitollinen ystävä kirjoitti:
Vanhin kaverini on minua noin 30 vuotta vanhempi. Olemme olleet ystäviä noin 20 vuoden ajan. Itse olen nyt 40v. ja tämä ystäväni noin 70v.
Meillä on myös viiden naisen porukka, jossa ikämme ovat noin 25v. 35v. 40v. (minä) 55v. ja 70v. Tapaamme kerran kuukaudessa, saunomme ja syömme. On todella upeaa keskustella naisen elämästä ja haasteista, joita kohtaamme ikääntymisen myötä. Nuorimmat taas pitävät vanhempia "kartalla" esim. nettiin liittyvissä asioissa. Poliittisesti olemme kaikki erilaisilla kannoilla, persuista vasemmistoon. Uskonnollisiakin näkemyksiä on useita erilaisia. Juuri siksi keskustelumme ovat niin hedelmällisiä.
Mielestäni tällainen tuki ja avoimuus puuttuu nyky-yhteiskunnasta monilla alueilla. Kannustan kaikkia naisia etsimään ja luomaan tällaisia tukiverkkoja. On upeaa tietää, että on olemassa porukka, jolle voi kertoa kaikki ajatuksensa, huolensa ja toiveensa tulematta tuomituksi.
Hyvin omituista. Mistä tällaisia naisia löytyy?
oho, ne on nuorempia mä 48